Håller helt med dig, Dennis. Lyckas man få med sig mycket fart genom Airport Bend (speciellt på första varvet när det är lite stökigt) så kan man hinna passera innan man är uppe på krönet. Är man inte förbi då så gör man klokast i att backa av igen. Annars blir det en "Ted Björk -Robban Dahlgren" garanterat. Jag förväntar mig inte att den som ligger på utsidan ska ha full koll på att jag ligger på insidan i "döda vinkeln" dessutom. Det var ju precis det som hände nu också. Jag backade av ganska tidigt och Josen släppte in dig så alla kom igenom utan problemDennis Kullman wrote:Personligen tycker jag att det är ett (för oss) olämpligt ställe att ge sig på en omkörning - om man inte är före redan på krönet - p g a riskerna.Josen wrote:Uppfattade inte det riktigt hade fullt upp med att släppa av för Dennis som tydligen inte heller såg mig - är lite lurigt i den kurvan. Man inbjuds till att köra om där men det går ju ganska fort där så man vill inte riskera något.
Jag vet inte heller hur ni gör, men inte f-n vrider jag på huvudet för att kolla bakåt i en situation där hastigheten är såpass hög och broms, växling och insvängning måste tajmas på hundradelar när...
Syns ni inte i backspegeln eller ögonvrån så är ni för långt bakom för att ha rätt till spår.
Hade vi försökt åka 3 i bredd genom kurvan hade nog minst 2 bilar hamnat i sandfållan/räcket på utsidan. Det sunda förnuftet säger givetvis att det inte går.
I övrigt tycker jag vi åter bjöd på underhållande men "fair" racing. Inga plåtkontakter i vår lilla grupp bakom ledartrion
Jag valde ju dessutom att låta Hans D passera när jag insåg att jag bara skulle få ägna mig åt att köra defensivt och stänga hela racet.