KM1 kördes igår 2009 05 10 på Sturup Raceway och miator dominerade som vanligt startfältet i Roadsport C.

Om jag räknade rätt så var det 3 nya förare och en ny bil (ex Anders Ohlsson och ex Max är kvar med nya förare).
Glömde förstås att kolla om alla är med i vår klubb.

Vi fick en solig och skön dag utan några större incidenter. Jag siktade på förra årets tider, vilket snart visade sig omöjligt och bara ledde till slarvig körning, men jag lyckades ändå ta hem förstaplatsen strax framför Hans Drangel.
I racet (som för de oinvigda alltså inte ger poäng i KM) gjorde jag som vanligt en usel start (eftersom jag nu har en koppling som greppar blev det faktiskt ännu sämre än vanligt...) och tappade ledningen till Fredrik O i Pontiac Fiero, men var förbi igen redan på första varvet (tror jag). Sen var det lite tomt bakåt, så jag fick istället jaga en Elan som körde med oss (utom tävlan). Vi låg jämsides ut på målrakan, men Elanen har "lite" mer pulver, så där hade man ingen chans.
Min bil funkade bra bortsett från att den är lite vinglig och att den fortfarande (trots extern tryckregulator på max) verkar gå magert (rent i avgasröret)...