Hede igentligen tänkt kört med min MX-5 99 anniversary edition, Men frugan gillar den för mycket och vill inte att det skulle modifieras och utsätta den för fara som hon utryckte det. (Varit en hel del diskutioner om detta)
Vi kom fram till att det vore bäst om jag skaffade en bil till och lekte med som hon brukar säga.
Jag är av den filosofin att det man vill göra i livet måste man kämpa för och förverkliga innan man är död och begraven.

Målet var att hitta en relativt billig bil och förvandla den efterhand till banbil enligt roadsport reglementet.
En NA med 1.8 var målet.
Letade på blocket och och hade även planer på att importera från Tyskland. Utbudet i Sverige var ju inte så himla stort så här på höstkanten men det fanns en del intressanta objekt.
Till sist fastnade jag för en Eunos Roadster S 1994 som fanns i Malmö och sagt och gjort åkte jag sonen och min fru ner och tittade på den.
Den känndes bra och det fanns mycket dokumentation på den även från England där den rullat förrut.
Killen som sålde den sålde den pga flytt och garage brist.
Jag slog till och nu står den här hemma och efter nyår så ska vi börja att bygga banbil jag och min son.
Det som skall göras innan våren är:
Montera CC båge
Race stolar och bälten
Huvudbrytare
Bogseröglor
Montera extra mätare för temp av olja och vatten.
Justera höjden på bilen. Sitter Gaz Gold coilovers på bilen med 300 o 400 fjädrar. Får väl se om det blir 500 fjädrar fram eller grövre krängningshämmere.
Sen är det en hel del annan smått och gott som har hamnat på att göra listan.
Målet är att kunna få vagnsbok och köra på Falkenbergs banans träningar och vara med på några bandagar med MRC till nästa år, sen får vi se om det blir några race i framtiden.
Ha en skön mekar vinter för det ska jag ha ............