Jag själv har aldrig kört ett varv på banan, så det borde vara jag som ska träna

Nån som vet om det finns ett schhema över hur mycket träning man får?
http://www.spvm.seLejban wrote:Nån som vet om det finns ett schhema över hur mycket träning man får?
Du menar väl 3an i chikanen och Ginstkurvan, och femman från mitten på depåmuren (4an går i efter Nyhemskrönet och mitt på långcurbsen ut på rakan).Lejban wrote:Så träning 09-17 betydde 40min??
Synd, det lär man inte hinna få upp nån fart på. Får bli många varv i simulatorn då. Nån som vill berätta vilka växlar som används så jag kan få simulatorn att stämma? 2an i chikanen, men resten?
Nu har jag bara kört en tävlingshelg på Falkenberg och det för två år sedan, men jag var helt säker på att det var så snävt genom chikanen att 2:an var ett måste ( iallafall med 5 växlad låda).Niklas Falk wrote:...
Du menar väl 3an i chikanen och Ginstkurvan, och femman från mitten på depåmuren (4an går i efter Nyhemskrönet och mitt på långcurbsen ut på ...
Du kan nog behöva klura ett tag med 6vxl och 3,636 (för det är väl inte en fempetare du har?).Andreas E wrote:Men jag litar på dig Niklas och antar att 3:an gäller om man kan köra fort nog.
Hej tack !Josen wrote:Riktigt tråkigt Anders- hoppas det allt blir väl för dig
Jahclund wrote:Är det asfalt eller grus, gräs?
Tack Falk! Då får det bli popuptältet! Synd, mitt oranga/blå Jofatält hade passat bland veteranbilarna.Niklas Falk wrote:Jahclund wrote:Är det asfalt eller grus, gräs?
Övre depån grus, men stenhårt (en del av gruset har gräs på sig, men det blir inte mjukare för det).
Nedre depån, singel/makadam
Det finns nog gräskanter men det är ju inte där man vill ha tältet.
Ta ett självstående tält som klarar sig utan pinnar i backen (dvs endast barlastning inne i tältet).
Torkel !Torkel k wrote:Det närmar sig! Det är med blandade känslor jag ser fram emot detta race på Falkenberg. Banan och jag är inte direkt de finaste av vänner. Jag har haft sönder splittern efter vattenplaning på start/målrakan två gånger, samt fått en smäll av en MG-midget en gång på den banan. Jag tror mitt resultat av "skadefria besök" ligger på ganska exakt 50% just nu. Låt oss hoppas att detta race skickar mig över 50/50 gränsen!
Ska bli superkul att ses igen och tävla. Jag tror det kan bli riktigt bra racing denna helg!
Söndag förmiddag kan ju bli sånt väglag.gokarting.nu wrote:Är lite fundersam inför Falkenberg, vad händer om någon lägger en protest mot de nya regndäcken.
Är det tävlingsledningen som får det på sitt bord då. och vad händer med slutresultatet?
Kör med åtminstone det tryck som du kör med på bana, dvs petar i varmtrycket kallt (jag antar att du inte kör så du bygger värme när du transporterar dig). Peta gärna i drygt 2 kilo (jag körde med 2,5 när jag transporterade på egna hjul), det drar lite mindre soppa då också.Andreas E wrote:PS. Eftersom jag tänkte hålla lite bättre koll på däckslitaget nu när jag bytt däck har jag en fråga: Vad är lämpligt däckstryck när man kör på vanlig väg - transport till och från bana? Ska man köra med lite högre tryck eller är det lika bra att köra med samma kalltryck som när man kör på bana?
Tack Niklas för snabb svar. Blir till att trycka i lite luft innan det bär iväg ikväll eftersom däcken hade ca 1,5 bar (ganska bra kalltryck för bankörning) när jag hämtade bilen på verkstaden.Niklas Falk wrote:Kör med åtminstone det tryck som du kör med på bana, dvs petar i varmtrycket kallt (jag antar att du inte kör så du bygger värme när du transporterar dig). Peta gärna i drygt 2 kilo (jag körde med 2,5 när jag transporterade på egna hjul), det drar lite mindre soppa då också.Andreas E wrote:PS. Eftersom jag tänkte hålla lite bättre koll på däckslitaget nu när jag bytt däck har jag en fråga: Vad är lämpligt däckstryck när man kör på vanlig väg - transport till och från bana? Ska man köra med lite högre tryck eller är det lika bra att köra med samma kalltryck som när man kör på bana?