NA 1.6 1080kg årsm 92 samt NB 1140kg årsm 99 har jag googlat fram men jag hoppas ni kan hjälpa mig med fler bud...

Du får bättre hjälp om du beskriver grundproblemet, annars finns de ju kurser i Googlande...Fredrik Henriksson wrote:Tack igen för hjälpen, men förutsättningarna ändrades så jag behöver inte tjänstevikterna längre.![]()
Skulle däremot bli tacksam om ni vet någon mer "miatamotorstyrka" än de jag kommit på i tråden "Motorstyrkor i MX-5"...
Googlande behöver nödvändigtvis inte innebära att man får fram fakta.Niklas Falk wrote:Du får bättre hjälp om du beskriver grundproblemet, annars finns de ju kurser i Googlande...Fredrik Henriksson wrote:Tack igen för hjälpen, men förutsättningarna ändrades så jag behöver inte tjänstevikterna längre.![]()
Skulle däremot bli tacksam om ni vet någon mer "miatamotorstyrka" än de jag kommit på i tråden "Motorstyrkor i MX-5"...
Vikten på ett papper är ju rätt ointressant, vad vågen visar spelar större roll. Och ett ton stål väger ett ton oavsett vilken årsmodell det sitter på.
Om man är källkristisk som en tioåring så blir det lite problem, visst.Fredrik Henriksson wrote:Googlande behöver nödvändigtvis inte innebära att man får fram fakta.I motorstyrketråden har googlefakta jag fått fram på NC redan ifrågasatts... :up
Genialt och självklart!Niklas Falk wrote: Det finns ju redan väl utrarbetade metoder för att få allt från 89-2005 att gå jämnt på bana, dessutom inte teoretiskt utan empiriskt över flera år. Kolla på vikter och restriktorplattor som används i Spec Miata, då kan du dessutom skylla på nån annan.
Säg inte att du inte visste att det fanns nåt som heter Spec Miata på andra sidan Atlanten och att de kör blandade?Fredrik Henriksson wrote:Genialt och självklart!![]()
![]()
Rubb it in...Niklas Falk wrote:Säg inte att du inte visste att det fanns nåt som heter Spec Miata på andra sidan Atlanten och att de kör blandade?Fredrik Henriksson wrote:Genialt och självklart!![]()
![]()
1.000kgVad väger en orginal MX-5 90-93 1.6:a med båge utan mattor samt ev utan cabb, reservhjul, domkraft och passagerarstol? I övrigt får inget vara lättat. Om ni har eller har haft en 1.6:a i detta skick blir jag jätteglad om ni kunde säga vikten!
Dörrar var fulla? Du menar att Cabben var i och att att du inte rört isoleringen? Alltid lurigt att tolka meningar där man blandar finns och inte finns...JOnas wrote:1.000kgVad väger en orginal MX-5 90-93 1.6:a med båge utan mattor samt ev utan cabb, reservhjul, domkraft och passagerarstol? I övrigt får inget vara lättat. Om ni har eller har haft en 1.6:a i detta skick blir jag jätteglad om ni kunde säga vikten!
Jag vägde före "club-race" kostymen & efter. Same same.
Orginal -91:a 1.6 m.full tank : 1.000kg
Light lättad (inga mattor, cab-ställning, isolertjafs, rensat bagage men med Hard-Dog Hardcore båge, Sparco stol + org. pass.stol & full tank resulterade i (hör&häpna) 1.000kg.