Jag började bli intresserad av miataracing genom Miataklubben där jag på deras forum allt som oftast halkade in på banåkartråden. Förutom att bilen var robbust med vettigt chassi mm så verkade attityden bland förarna vara att man kunde med mindre moddifieringar ta sin bruksmiata utan att vara rädd för att komma hem med en folkracebil.

Att det förra året var några "kontakttillfällen" såg jag som oavsiktliga incidenter. Självklart kan man "misslyckas" och köra emot någon, som nybörjare så har det ju varit nära vid något tillfälle Sorry för trängningen på Kullen Petson

Men jag trodde grunden i roadsportkörningen var att det inte ses som OK att köra i varandra? På senare tid verkar dock toleransnivån ha höjt rejält. Attityden bland några förare verkar vara, "vill man vara med i toppen så får man räkna med lite skavsår".
En sak är om det sker någon gång och varje förare ser det som en pinsam och klantig incident. Men med en mer accepterande inställning så lär antalet kontakttillfällen öka rejält.
På Knutstorp räknade jag till tre kontakter vilket är lika mkt som antalet förra året(uppskattningsvis).

Har ribban höjts eller måste några tagga ner? Vill bara veta!
E ju bra att ha gjutformar isf