2012-08-11 Race 7-8 Roadsport C - Anderstorp
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
2012-08-11 Race 7-8 Roadsport C - Anderstorp
Den 11-12 augusti är det dax för fjärde racehelgen i Roadsport C på den drygt 4 km långa snabba Anderstorp Raceway.
Här hittar ni den officiella inbjudan:
http://www.spvm.se/uploads/news/id325/I ... 202012.pdf
Anmälan görs via detta formuläret på SPVMs hemsida: http://www.spvm.se/gotand2012.html
Anmälan + inbetalning ska vara gjord senast den 27/7.
Just nu är det bara 7 anmälda i Roadsport C:
- Andreas Eckemark
- Anders Träff
- Andreas Halbig
- Magnus Ohlsson
- Marcus Fabricius
- Torkel Kristensson
- Erik Blixt
Visst är det väl fler som planerar att köra
/Andreas E
Här hittar ni den officiella inbjudan:
http://www.spvm.se/uploads/news/id325/I ... 202012.pdf
Anmälan görs via detta formuläret på SPVMs hemsida: http://www.spvm.se/gotand2012.html
Anmälan + inbetalning ska vara gjord senast den 27/7.
Just nu är det bara 7 anmälda i Roadsport C:
- Andreas Eckemark
- Anders Träff
- Andreas Halbig
- Magnus Ohlsson
- Marcus Fabricius
- Torkel Kristensson
- Erik Blixt
Visst är det väl fler som planerar att köra
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Kraniel
Re: 2012-08-11 Race 7-8 Roadsport C - Anderstorp
Om min bil på något sätt mystiskt avskrynklifierar sig själv så kommer jag - men själv kommer jag inte att ha tid att banka plåt innan dess.
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
- gokarting.nu
Anderstorptävlingen ingår inte i miatacupen.
Din bil behöver inte avskrynklas
Din bil behöver inte avskrynklas
Last edited by gokarting.nu on Sat 14 Jul 2012, 13:50, edited 1 time in total.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Dennis Kullman
Kontot hijackat igen?gokarting.nu wrote: han e bög
- gokarting.nu
Dennis Kullman wrote:Kontot hijackat igen?gokarting.nu wrote: han e bög
No shit,,,,sorry
...att man måste stänga ned allt när man är på jobbet
Klicka INTE nedan om du är enbart ute efter Miata/racing/bilrelaterat
(så det internaskämtet klarnar lite vid 0.40 )
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
- Andreas E
En liten påminnelse: Anmälan och inbetalning till tävling på Anderstorp ska vara gjort senast den 27 juli. Just nu är det 8 miator i Roadsport C - inga fler som planerar att vara med?
/Andreas E
/Andreas E
-
Hej!
Jag har också anmält mig och betalat till Anderstorp, men jag vet inte var jag kan kontrollera det.Jag vet inte vilka övriga deltagar det blir.
Hälsningar Bertil Th,
Jag har också anmält mig och betalat till Anderstorp, men jag vet inte var jag kan kontrollera det.Jag vet inte vilka övriga deltagar det blir.
Hälsningar Bertil Th,
Halloj!
Jag kollade just på Anderstorps hemsida och såg att ”våran” träningsdag lördagen den 11:e var utlyst till ”allmänhetens åkning”. Så alla som sett fram mot massor av bantid kanske får tänka om. Nu vet jag inte om sveriges plattaste bana lockar så mycket allmänhet till att åka, men det kan vara bra att veta innan man accepterar avgiften för träningen. Och lördagsträningens förutsättningar borde absolut ha framgått i smålänningarnas tävlingsinbjudan.
Jag kollade just på Anderstorps hemsida och såg att ”våran” träningsdag lördagen den 11:e var utlyst till ”allmänhetens åkning”. Så alla som sett fram mot massor av bantid kanske får tänka om. Nu vet jag inte om sveriges plattaste bana lockar så mycket allmänhet till att åka, men det kan vara bra att veta innan man accepterar avgiften för träningen. Och lördagsträningens förutsättningar borde absolut ha framgått i smålänningarnas tävlingsinbjudan.
Michael Blixt
Tjenare
Då har jag också anmält mig till Anderstorp. Ska bara montera turbon och kompressorn sen kanske det blir lite fart på rakan. Tyvärr har jag något missljud i motorn (kan inte lokalisera var ifrån) men hoppas den håller en tävling till.
Bertil, anmälan skulle visst göras på SPVM:s sida. Fanns en flik på startsidan "ANM ANDRSTORP".
Håkan J
Då har jag också anmält mig till Anderstorp. Ska bara montera turbon och kompressorn sen kanske det blir lite fart på rakan. Tyvärr har jag något missljud i motorn (kan inte lokalisera var ifrån) men hoppas den håller en tävling till.
Bertil, anmälan skulle visst göras på SPVM:s sida. Fanns en flik på startsidan "ANM ANDRSTORP".
Håkan J
- gokarting.nu
De som man kan känna gummiröken från redan är:
Vi jagar varandra VARJE rejs: Bertil T och Anders T, som har efternamn som börjar på T
Han som inte ger upp: Per Oleskog
Han som verkligen borde göra en hjulinställning INNAN tävlingen på banan som har LÄNGST svängar i Sverige: Andreas E
Han som bara spamar: Andreas H
Han som är vinnaren på Anderstorp 2012: Torkel K
Han som alltid förbättrar sig, vid var enda framträdande: Magnus O
Han som är riktigt på gång: Erik B
Han som heller inte ger upp, mannen som haft en rejäl uppförsbacke med materialet: Marcus F
Kommer en anmälan från wild cardet: Anders R?
Kommer mannen med den kombatskadademiatan: Daniel/Kraniel?
Kommer mannen som ger standardklassens ledare Andreas E gråa hår?: Björn N?
Kommer föraren som ger Toyo däcken en framtid i racing: Tobias N?
Kommer ägaren/na till rejsbussen som ger miatarejsingen enorm depåpondus: Ronnie H?
Kommer driftkonungen: C Waern?
Kommer en av miatarejsingens största tillgångar: Hans alias Hdzon?
Kommer någon av våra nyaste vänner?
Kommer Nc´n överhuvudtaget synas i depåerna igen?
Dessa frågor kanske besvaras i nästa spännande avsnitt av:
-Miatamän klär inte tweed.
Skapat av: Niklas F/ Per H
Regisserat av: Andreas E
Casting: Internet
Sminkör: Torkel
Bestboy: Hdzon
Huvudroll: Peter North stand in´s
Bi...roll:) Joachim O
Förarkunskap: Thomas P
Utanför bild: Anders R
Föredetting: Andreas H
Finansiering: Fastighetsinteckningar
Dekor: Ronnie H
Inspiration: Per O
Stuntförare: Christoffer W
El: Ulf W
Ljus/foto: Daniel/Kraniel & E blixt
Kamera: Tobias/lejban
Föredettingföredetting: Robert W
Glas: Kent H
Finish: Anders T
Effekt: Bertil T
Musik: ZZ Top(Magnus O)
Påtvingadombyggnad: Marcus F
Inhoppare: Alexander S / Daniel J /Dennis K / Jan-Erik L / Christian L / Håkan J
Guld: Erik A
EfterrejsTotalkontrollant: Björn N
Rescue: Rolf Osbech
Friskfläktare: Johan H
Rejsbilreturansvarig: Lars F
-No rights reserved-
Seså kollegor, Häng på Anderstorp tävlingen nu
Vi jagar varandra VARJE rejs: Bertil T och Anders T, som har efternamn som börjar på T
Han som inte ger upp: Per Oleskog
Han som verkligen borde göra en hjulinställning INNAN tävlingen på banan som har LÄNGST svängar i Sverige: Andreas E
Han som bara spamar: Andreas H
Han som är vinnaren på Anderstorp 2012: Torkel K
Han som alltid förbättrar sig, vid var enda framträdande: Magnus O
Han som är riktigt på gång: Erik B
Han som heller inte ger upp, mannen som haft en rejäl uppförsbacke med materialet: Marcus F
Kommer en anmälan från wild cardet: Anders R?
Kommer mannen med den kombatskadademiatan: Daniel/Kraniel?
Kommer mannen som ger standardklassens ledare Andreas E gråa hår?: Björn N?
Kommer föraren som ger Toyo däcken en framtid i racing: Tobias N?
Kommer ägaren/na till rejsbussen som ger miatarejsingen enorm depåpondus: Ronnie H?
Kommer driftkonungen: C Waern?
Kommer en av miatarejsingens största tillgångar: Hans alias Hdzon?
Kommer någon av våra nyaste vänner?
Kommer Nc´n överhuvudtaget synas i depåerna igen?
Dessa frågor kanske besvaras i nästa spännande avsnitt av:
-Miatamän klär inte tweed.
Skapat av: Niklas F/ Per H
Regisserat av: Andreas E
Casting: Internet
Sminkör: Torkel
Bestboy: Hdzon
Huvudroll: Peter North stand in´s
Bi...roll:) Joachim O
Förarkunskap: Thomas P
Utanför bild: Anders R
Föredetting: Andreas H
Finansiering: Fastighetsinteckningar
Dekor: Ronnie H
Inspiration: Per O
Stuntförare: Christoffer W
El: Ulf W
Ljus/foto: Daniel/Kraniel & E blixt
Kamera: Tobias/lejban
Föredettingföredetting: Robert W
Glas: Kent H
Finish: Anders T
Effekt: Bertil T
Musik: ZZ Top(Magnus O)
Påtvingadombyggnad: Marcus F
Inhoppare: Alexander S / Daniel J /Dennis K / Jan-Erik L / Christian L / Håkan J
Guld: Erik A
EfterrejsTotalkontrollant: Björn N
Rescue: Rolf Osbech
Friskfläktare: Johan H
Rejsbilreturansvarig: Lars F
-No rights reserved-
Seså kollegor, Häng på Anderstorp tävlingen nu
- Attachments
-
- Strax innan lotus Elan, tur Japanerna tog över utvecklingen
- Mid.engine..jpg (11.96 KiB) Viewed 3960 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
- Kraniel
Näää... jag har inte ens tittat på bilen sedan jag baxade ner den i garaget. Men nu har faktiskt några dagars semester, kanske skulle jag försöka slita mig från hängmattan!gokarting.nu wrote:Kommer mannen med den kombatskadademiatan: Daniel/Kraniel?
Daniel Östlund #92
www.sunksinglar.se
www.sunksinglar.se
Några tydliga tecken som kunnat dokumenters de senaste dagarna:
- Jag hade 4 hjulssläpp i regnet med vår gamla Golf3a i söndags och kunde inte sluta skratta efteråt…
- Jag har fixat de sista detaljerna på min trogna Miata. Insåg igår att den varit 100% problemfri sedan säsongstart medan andras faller isär runt omkring oss. Jag pratade med den om det igår, nere i garaget: ”Du har inga dumma överraskningar att bjuda husse på, va? Du vet att stallchefen blir jävligt förbannad om du ballar ur för oss nu?” Kanske bäst att kolla över chassit (och fälgarna!! ) en gång till…
- Jag håller idealspår med kundvagnen genom ICA Nazi, samtidigt som jag gör mitt bästa för att låta som en stressad radfyra på högvarv. Högt uppskattat av Andri…
- Gamla Ozzy the Olympia står bortglömd och ensam, täckt av diverse filtar och täcken, medan Miatan kromar sig i uppmärksamhetens glans.
- Farsan MMSar förslag på rosèvin: "Tror du detta funkar med grillat lamm?"
Detta kan bara betyda en sak: Det är dags för race igen!
Trist att så få kommer till Anderstorp! Visst, det är inte den häftigaste banan för Miatan och visst, arrangemanget i fjol var inte precis grymt. Men vad spelar det för roll?! När Miatagänget dyker upp bjuds det ju ändå alltid på bra racing, hårda fighter (Anderstorps enorma bredd och långa rakor ger ju i alla fall chans att byta plats så in i helv…) och skön stämning i depån! Eller som en klok man sa till mig igår: "Vi hade kunnat köra på en ovalbana, det hade blivit race ändå!"
Ska bli jättekul att ses igen, gänget! Jag bjuder på en inspirationsfilm från kvalet förra året:
- Jag hade 4 hjulssläpp i regnet med vår gamla Golf3a i söndags och kunde inte sluta skratta efteråt…
- Jag har fixat de sista detaljerna på min trogna Miata. Insåg igår att den varit 100% problemfri sedan säsongstart medan andras faller isär runt omkring oss. Jag pratade med den om det igår, nere i garaget: ”Du har inga dumma överraskningar att bjuda husse på, va? Du vet att stallchefen blir jävligt förbannad om du ballar ur för oss nu?” Kanske bäst att kolla över chassit (och fälgarna!! ) en gång till…
- Jag håller idealspår med kundvagnen genom ICA Nazi, samtidigt som jag gör mitt bästa för att låta som en stressad radfyra på högvarv. Högt uppskattat av Andri…
- Gamla Ozzy the Olympia står bortglömd och ensam, täckt av diverse filtar och täcken, medan Miatan kromar sig i uppmärksamhetens glans.
- Farsan MMSar förslag på rosèvin: "Tror du detta funkar med grillat lamm?"
Detta kan bara betyda en sak: Det är dags för race igen!
Trist att så få kommer till Anderstorp! Visst, det är inte den häftigaste banan för Miatan och visst, arrangemanget i fjol var inte precis grymt. Men vad spelar det för roll?! När Miatagänget dyker upp bjuds det ju ändå alltid på bra racing, hårda fighter (Anderstorps enorma bredd och långa rakor ger ju i alla fall chans att byta plats så in i helv…) och skön stämning i depån! Eller som en klok man sa till mig igår: "Vi hade kunnat köra på en ovalbana, det hade blivit race ändå!"
Ska bli jättekul att ses igen, gänget! Jag bjuder på en inspirationsfilm från kvalet förra året:
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Ni får ha det så jävla kul helt enkelt! Förväntar mig dunderbra filmer, så jag vet att minst två av toppförarna bytt ut sina gamla videobandspelare till GoPro-kameror!
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
- Andreas E
Tack för filmen, Torkel. Lärorik för en som aldrig kört hela Anderstorpsbanan förut.
Hur är det med lunch-möjligheter på banan? Såg i inbjudan att man var tvungen att förboka (100 kr per dag). Finns det några andra alternativ som man kan betala på plats (typ hamburger-vagn)?
/Andreas E
Hur är det med lunch-möjligheter på banan? Såg i inbjudan att man var tvungen att förboka (100 kr per dag). Finns det några andra alternativ som man kan betala på plats (typ hamburger-vagn)?
/Andreas E
- Mats Lundin
Snyggt filmat, men jag tittade mest på de siffror som bläddrade förbi i vänstra friskluftintaget - vad är det som visas där?Torkel k wrote: Jag bjuder på en inspirationsfilm från kvalet förra året:
2016 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2013 - 2'a plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
2012 - 3'e plats MX-5 Sprint Cup - R-däck
Förra året fanns det en cafeteria där jag tror man kunde köpa både varma och kalla kulinariska snedsteg. Om någon av dem räknas som mat vet jag inte, jag provade aldrig.Andreas E wrote:Hur är det med lunch-möjligheter på banan? Såg i inbjudan att man var tvungen att förboka (100 kr per dag). Finns det några andra alternativ som man kan betala på plats (typ hamburger-vagn)?
Det är mätaren till min bredbandslambda, dvs bränsle/luftblandningen.Mats Lundin wrote:Snyggt filmat, men jag tittade mest på de siffror som bläddrade förbi i vänstra friskluftintaget - vad är det som visas där?Torkel k wrote: Jag bjuder på en inspirationsfilm från kvalet förra året:
/Torkel Kristensson
-
Andreas H o Torkel-ni är då för tokiga
jag tror det blir en joker i år,kanske dags för en vit bil (eller en röd,grön,svart,silvrig)
jag tror det blir en joker i år,kanske dags för en vit bil (eller en röd,grön,svart,silvrig)
livet går INTE i repris
mx-5 #84
mx-5 #84
Hade ju varit roligt att tampas med de stora killarna i A och B, men det ser ut att bli torra race istället...
http://www.yr.no/sted/Sverige/Jönköping ... arsel.html
http://www.yr.no/sted/Sverige/Jönköping ... arsel.html
/Torkel Kristensson
- gokarting.nu
Gott kollegor!
Iaf 12 anmälda
Kul Håkan att du funnit glädjen redan
http://www.spvm.se/uploads/news/id335/S ... pvm.se.pdf
Iaf 12 anmälda
Kul Håkan att du funnit glädjen redan
http://www.spvm.se/uploads/news/id335/S ... pvm.se.pdf
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
- gokarting.nu
jensen wrote:Tjenare
Håkan J
Har "hört" att ventillyftarna kan låta en del i miatan
Kan testa en annan olja kanske?
Om det är därifrån det låter.....dvs
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
Kul att ni är några st Vi blir ett bra startfält i Roadsport i alla fall
Sen skulle jag önskan att det finns några andra bilar i C än miator får man tycka så här ?
Skall tjata på min Elise-broder att komma till Falkenberg
Sen skulle jag önskan att det finns några andra bilar i C än miator får man tycka så här ?
Skall tjata på min Elise-broder att komma till Falkenberg
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Josen wrote:Sen skulle jag önskan att det finns några andra bilar i C än miator får man tycka så här ?
Ja, fast inte i det här forumet
Tobias Bollmark
Vi är 12 anmälda nu och det är inte alls illa faktiskt!
Jag håller faktiskt med helt och hållet. Det hade varit klart roligare om det varit blandade bilar, tycker jag. Samma härliga människor, såklart!! Men lite blandat på bilfronten.Josen wrote:Sen skulle jag önskan att det finns några andra bilar i C än miator får man tycka så här ?
/Torkel Kristensson
Hmm, 12 eller kanske bara 11.
Det verkar som Blixten blåste topplockspackningen idag på Gelleråsen
Vi får se om det går att få tag i en ny packning i morgon, och så återstår förstås att se om vi får dit den i tid. Hur svårt kan det va?
Det verkar som Blixten blåste topplockspackningen idag på Gelleråsen
Vi får se om det går att få tag i en ny packning i morgon, och så återstår förstås att se om vi får dit den i tid. Hur svårt kan det va?
Michael Blixt
Jag har en i garaget ifall ni inte hittar nån hemma.
Tobias Bollmark