Magnus Pettson wrote:Undrar om jag lyckats med nånting till slutHjälte för en dag vore inte dumt

Magnus Pettson wrote:Undrar om jag lyckats med nånting till slutHjälte för en dag vore inte dumt
Dream on med 1.03 tider på Kullenatt plöja blåa brittiska plastbilar blir nog tillfällen till ändå framöver.
Fasiken vad gött!!!Fredrik Henriksson wrote:Roadsport C kör egna heat....
Instämmer!Magnus Pettson wrote:TACKAR TACKAR![]()
![]()
Men dom riktiga hjältarna är ju dom som har dragit igång hela apparaten med Racing Cluben och CUPEN och fortsätter att göra allting bättre. Ett 4-faldigt HURRA HURRA HURRRA HURRRA
![]()
![]()
![]()
Mäkta imponerad.
Strö salt i såret baraJosen wrote:Dream on med 1.03 tider på Kullenatt plöja blåa brittiska plastbilar blir nog tillfällen till ändå framöver.
Jag tror det är en delförklaring. Inget snack om att MX-5Cupen är viktig för SPVM. Om inte vi ökat som vi gjort hade deltagarantalet i SPVM sjunkit i år igen, och som du säger så påverkas deltagarantalet tydligt när det inte Cupen ingår i tävlingshelgen.Bernie wrote: Kanske bara jag som ser ett samband, men SPVM verkar ha lite svårt att få ihop deltagare till tävlingar som inte ingår i CUPEN...
Det borde väl kunna innebära ett schysst utgångsläge i förhandlingar och därmed fortsatta förbättringar!
En insikt som skulle bota de akuta problemen med event som inte täcker banhyran.Niklas Falk wrote:Kortfattat: Ingen (väldigt få) vill köra endagars och det är tillsammans med RHK som det blir roliga event.
Tror vi slår rekordet från Kullen.Niklas Falk wrote:18 i C nu och en viss grön 911 anmäld i B
Jo, full tank och alla original verktyg/reservhjul fanns kvar för att möta vikten (full spolarvätskebehållare etc)...gokarting.nu wrote:Har för mig att förra årets vinnare i C, Elisen, också var nedtyngd.
Du kan också trimma din motor och köra B om du vill.gokarting.nu wrote:Fyll på B istället där, anser jag... den ska vara.
Dom behöver ju folk dessutom.
Är det inte så med att den gula kan ställa om turbon beroende på vilken klass föraren vill köra?
Reglementet är alldeles för tillåtande.
Vet att dom inte bryter mot reglementet Niklas, precis som sprut diskussionerna anser -JAG- ändå att detta är något som inte borde vara tillåtet.Niklas Falk wrote:Jo, full tank och alla original verktyg/reservhjul fanns kvar för att möta vikten (full spolarvätskebehållare etc)...gokarting.nu wrote:Har för mig att förra årets vinnare i C, Elisen, också var nedtyngd.
Ok. Niklas då hade jag fel.
Blya omkring i bilen, ger ju vikt på "rätt" ställen dessutom.
Bara att inse Roadsport är så här.
Klass två lockar mer och mer för mig.
924T har märkeffekt och mekaniskt sprut så den passar i C om an inte lättar för mycket. Justera motorn så blir det en B-bil, precis som din om du jackar kolvarna.
Var det inte nån som lättade lite för mycket förra året...Det är ju att tydligt bryta mot ett reglemente.
Hur skulle du hantera om en reglementesändring gjorde att din tävlingsvikt blev tex 1170 istället för 1080 som den är nu (dvs en ändring och du utgår från den bil du har nu)?gokarting.nu wrote:Vet att dom inte bryter mot reglementet Niklas, precis som sprut diskussionerna anser -JAG- ändå att detta är något som inte borde vara tillåtet.
Som sagt en personlig åsikt.
Vi förväntar oss offentlig avböngokarting.nu wrote:
Jag vet Niklas att du har gjort/gör oerhört mycket för racingen, här och lite överallt.
Detta borde du ha en ha en medalj för.
Ska inte klanka på det du/ni jobbat fram
Miata cupen fungerar, det är det viktigaste.
Det var onödigt att jag lade mina "bittra" åsikter i denna tråden.
Sorry OT.
Nä, det ska vara allt, bara du och din bil som ska ha det de behöverAnders Träff wrote:Tänkte anmäla mig till sportvagnsmeetinget. 2500:- ser jag vad är det mer för avgifter transponder 200 ok
men resten ? åkte ju för första gången på kullen så man är inte riktigt inne i saker o ting
Härligt Anders! Det kommer bli urkul!Anders Träff wrote:Tänkte anmäla mig till sportvagnsmeetinget.