Niklas Falk wrote:Hur var det med den asfaltsyta som nån driftade på i närheten av Hässleholm? Det finns ju nåt flygfält i närheten enligt kartorna iaf. Men vem som i så fall hyr ut/godkänner vette katten.
Det var kanske något på gamla nedlagda T4 (tror jag regementet hette). Jag har försökt kolla på eniro men såg inget riktigt lämpligt. Jag har haft funderingar på gamla F10 Ängelholm som numera förvaltas av statliga bolaget "Vasallen" eller nå't liknande. Först fick jag höra att det körts formeltävlingar där, sedan fick medlemmar som besökte Koeniggsegg höra att det var slut med sånt. Dessutom är det 30 km/h fartbegränsning på området
Niklas Falk wrote:
Gällande sixpack, accepteras halvtons ensilagebalar, de skyddar omgivningen från bilarna (men kan lika gärna ersättas av betong ur personlighetsskyddets perspektiv)?
Ensilage är inte OK. Hade vi alla haft fullbur med Toyota-stag så kunde vi kört var vi ville med betongsuggor som chikaner...
Niklas Falk wrote:
Gokartbanor, har ni några som kan fungera som konbana (dvs vara långsam nog men samtidigt kunna komma runt med bil)?
Vi har möjligtvis en på gång, som du säger så är det inte fel att redan ha en färdig slinga som man sedan får lägga till lite extra chikaner på.
Tack för förslagen. Det finns en gammal flygbas utanför Sjöbo, men den ser ut att vara upptagen av annat bråte på flygfoto. Det kördes tävlingar på träupplaget på "Emils timmer" i Hässleholm för 15 år sedan, företaget finns inte längre... Det har funnits planer på att köra på en yta i förra importbilshamnen i Trelleborg, men där ligger tydligen vindkraftdelar på lager istället. Vi har fått förslag på backtävling på Spillepengen (soptipp, markutfyllnad i Malmö industrihamn) men där ligger dekorativa stenbumlingar längs hela serpentinvägen.
Det körs rallysträckor i industirområden i Trelleborg, Eslöv och hos Räddningsverket på Revinge, men alla dessa ställen har continers och betongsuggor och farliga hårda föremål längs med bansträckningen. Det körs Jakriborg Grand Prix i ett Hansainspirerat bostadsområde i Hjärup mellan Malmö/Lund. Tävlingen körs med bilar äldre än andra världskriget så de kanske inte tycker att det är lika charmigt med Miator, det är nog ingen större yta ändå.
Jag hade gärna kört backtävling upp till Kopparhatten på Söderåsen. Problemet är väl att det är en Nationalpark och att där är lite stup...
Mvh,
P-O