Vilken blandning är att rekommendera för ett R888-däck som ska fungera både som transportdäck och 'Trackday'-däck. GGG (medium) eller SG (soft)?
Erfarenheter av R888 i väta? Är det SG som gäller eller funkar GGG?
Ytterligare en nybörjarfråga

Med 2.5-3kilo så bygger normalmjuka Rdäck ingen värme och slits inte märkbart vid transport.seved wrote:Ok. Trevligt med kunnigt folk. Tack![]()
A048M som transportdäck? Rätt eller fel (dyrt)?
Mina erfarenheter är ju bara ihopsamlade under race, jag är ju för lat/bekväm/snål för att träna.Anders R wrote:men verkligheten då ?
under race , stämde allt detta då ?
Ja. Däcken vet inte om att "nu är det allvar!" och att du jagar Waern runt Knutstorp. De beter sig likadant i alla fall.Anders R wrote:men verkligheten då ?
under race , stämde allt detta då ?
Jodå, när man tvingats sätta på nya Toyos eftersom de andra är slut... och så öppnar sig himlen i lineup...Torkel k wrote:... och sedan är man aldrig lycklig på Toyos igen.
Det skiljer många kronor ifall man har en sponsor på Toyo och betalar listpris på Yokohama. Sen är det trevligt att inte dö på motorvägen hem ifall det börjar regnaTPR wrote:Tänk även på att slitage skiljer sig.
Tror inte det skiljer många kronor per varv mellan Toyo och Yokohama. Kumho är nog dyrare i drift.
Men detta är vad jag tror, baserat på egna erfarenheter från andra bilar och vad jag har hört från flera i cupen.
Det har jag, fast med Toyo i regn! Både på Falkenberg och på Anderstorp! Där sitter man och kör som en Gud med perfekt linje och med en car control som Hamilton hade avundats och vips(!) så bestämmer sig däckjävlarna för att köra av! För inte var det mitt fel inte...Bernie wrote:Jag har aldrig upplevt att Kumho-däcken skulle vara livsfarliga och hoppa av banan själv...![]()