Nu fick man äntligen tummen ur att först köpa en bil samt starta en tråd om den.

Lyckades till slut komma ihåg att ta några bilder på den när vi hade ett litet spontant Miata möte utanför min bror Henriks garage igår. Förutom jag och Henrik så kom även Martin Wahlberg förbi med sin bil som har en fantastisk fin färg , om jag får säga det själv...

Stort tack för att jag fick titta på din båge och bil Martin!

Bilen är en relativt nyimporterad 99:a som har gått drygt 14000 mil. Letade egentligen efter en 6-växlad bil tex en 10AE men så blev det alltså inte...

Planerna är följande:
- Beställa massa delar från bla MX5-Parts tex kamrem, tändstift, tändkablar, bromsskivor, vattenpump, länkarmsbultar, remmar, packningar, m.m.
- Competition Cars båge
- Stötdämpare från GAZ, samma som körs i MX-5 Cup i England men med hårdare schimsning/fjädersättning.
- Topplagringar med uniballs från GAZ
- Kränghämmare från Racing Beat
- Bussningar troligen från Racing Beat
- Fälgar troligen från Team Dynamics, beror på ET
- Toyo R888 205/50-15 och Yokohama A048R 195/50-15
- Raceland extraktorgrenrör med hembyggt 2.5" system (när detta hinns med)
- Bromsbelägg blir troligen en blandning av Carbotech och Hawk, har en skuld att inkassera...
- Någon slags skalstol som passar i bilen samtidigt som jag passar i stolen, börjar närma mig ett beslut på detta.

- Luke 6-pkt bälte, hade detta i min Speedster och tyckte det funkade riktigt bra.
- Ratt med snap-off så jag kan ta mig in och ur bilen...

Så om någon har planer på att beställa saker från Demon Tweeks eller Racing Beat snart så hör av er om ni vill dela på frakt!