Grymt jobbat!!
Gas'n i bott'n!

Taaack m8! Skall bli kul att meka lite imorgon!JOnas wrote:Ja här går det sannerligen framåt!![]()
![]()
Grymt jobbat!!
Gas'n i bott'n!
Tack tackar!Alexander Söderholm wrote:Grymt jobbat! Måste ta ett ryck med min bil också, hellre köra än skruva!
Det finns ju roligare saker än att pressa ur alla bussningar... Gick det smidigt? Fick kämpa något så in i helvete med mina...
Tackar! Kul med så mycket feedback!TPR wrote:Bra jobbat!
Själv håller jag på med rostlagning, lagom kul...
Tackar Conny! Hoppas att det blir en körbar bil tillslut!Conny Lundell wrote:Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Ska bli kul att följa din framfart på banan också.
Första testdag på Falkenberg på Onsdag 9/4 kanske vi ses då![]()
Conny
Haha nja Chriss tror inte du vill lämna bilen till mig! Jag är ingen mekaniker direktchriss wrote:Det är riktigt bra framfart du håller! Kan jag lämna in min bil en veka eller två
Men precis som du säger själv står du inte på startlinjen så blir det mycket förgäves, fråga mycket här så du kan ratta in blen "så rätt" från början till falkenberg.
http://www.molndalsdackservice.se/ Här är vi många som gör hjulinställning med en supernoga australiensare som rattade in min hjulinställning till två decimaler bara för att bevisa att det är så det ska gå till![]()
Jag kör h&R krängare men kör oiginal/ingen krängare bak. Dock kör jag torsionsdiff som är lite lustig då den kan bete sig som en "rikig" diff och öppen diff när man lyfter nån av hjulen bak.Vilken diff har du i nu?
Tack för HT bytet. Bilen blev riktigt snygg
Inte så lite späck den dagen!!Har tagit ledig på onsdag 16/4 för att på morgonen köra bilen hos Civinco, sen förhoppningsvis till fyrhjulsinställning, sen till bilprovning, sen kräng av däck (har sponsring på det tjo), sen vagnboksbeskiktning och SEEN ner till Falkenberg! Tror att TT kommer sova gott den kvällen sen.
Svar negativt!Skall jag fota och lägga upp bilder på JOnas skrapandes rostskyddsmassa imorgon?
Blir ingen körning på banan för mig den 16/4 pga att jag befinner mig på resa i USA då. Missar en del körtillfällen men resa är också kul.Conny Lundell wrote:Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Conny
Tackar Conny! Hoppas att det blir en körbar bil tillslut!
Klarar inte 9/4 men den 16/4 siktar jag på som första test. Skall du köra även då?
Resa i USA låter inte alls dumt!Conny Lundell wrote:Blir ingen körning på banan för mig den 16/4 pga att jag befinner mig på resa i USA då. Missar en del körtillfällen men resa är också kul.Conny Lundell wrote:Mycket imponerande! Detta blir ju kanon!
Conny
Tackar Conny! Hoppas att det blir en körbar bil tillslut!
Klarar inte 9/4 men den 16/4 siktar jag på som första test. Skall du köra även då?
Lycka till med skruvandet Thomas.
Conny
Kvällskörningen kostar 500 kr.chriss wrote:Fick tips om kolsyresläckare och hammare till rostskydd. Dock inte testat själv men det skulle vara grymmt mycket lättare och mindre kletigt.
Vad kostar kvällskörning på falkenberg imorgon och den 16?
Jag har har tagit licens men inte skickat in den ännu, tror du det räcker med kurs intyget
Hehe jag är väl medveten om att jag kommer sakna ursäkter... vet inte hur jag skall hantera det riktigtTPR wrote:Du har ju helt klart en vinnarbil när du är klar!![]()
Så då finns det inga ursäkter...![]()
Jag kommer köra SSM och kanske andra Gelleråsen, om jag har råd/tid.![]()
Men jag lär nog som vanligt dyka upp på några race till, beror lite på vilka Modsport race min brorsa ska köra.
Thomas Thorén wrote:Har mängder med små saker som tex kränga på däck på fälg, köra in dämpare och bussningar och sen ställa höjd, fyrhjulsinställning, backspegel måste uppfinnas något nytt (tänkte inte på att buren täcker av den. Måste lösa passagerarstol för besikting (min tänkta sådana passar för förarsidan men tydligen inte passagerarsidan...tänkte inte att det kunde vara olika mått där). Hastighetswiren plötsligt också... Köpa/lösa depågrejer. Osv.
Har plan för allt men det känns för tight, framförallt med tanke på att jag inte ens testat bilen i lite tempo än.
klurar lite till innan jag avanmäler mig...
Bes U.A. är utan anmärkning, dvs 30 dagar till ombes funkar inte.chriss wrote:Hur hårda är reglerna om man har en 2a på hastighetsmätare och passagerastol så är bilen ändå bes och laglig på väg en hel månad! Bara det inte är några säkerhetsgrejer borde det inte alls vara några problem. Men någon får kommentera så inte jag är ute och cyklar.
Hade tävlingen på Kinnekulle legat en helg senare så hade det varit upplagt för långhelg. Annars är det ju 23e maj som gäller (även för mig).TPR wrote:Det tycker jag låter väldigt förståndigt!![]()
SVKG:s Bankalas på Kinnekulle i slutet av maj kanske skulle passa?
Det har jag själv som mål men just nu ser det ut att spricka, rejält...
Förhoppningsvis komplett ekipage till Kinnekulle, det kan ju alltid dyka upp träningspass.Thomas Thorén wrote:Falk - Vad/var kör du 23 maj?