Det börjar ta sig

! Motorn är monterad och väntar på alla tillhörande komponenter. Alla bärarmar har blästrats, 2k målats och fått IL Motorsports gummibussningar monterade. Främre subframe har bytts ut till en NB-variant då den gamla var lite skev. Slipade ner denna och målade med hammarlack, resultatet blev över förväntan faktiskt. Förhoppningsvis ger den lite mer camber! Nya excenterbultar blev det också, har filat in skåror på "brickorna" på bultarna för att undvika att de rör på sig på banan.
Bakvagnen har försetts med SuperPros utfyllnadsbussningar till diffen. Riktigt enkla att montera och bra pris, hoppas att de gör märkbar skillnad. Har också bytt till Swift-fjädrar (12kg och 8kg), hittade en begagnad uppsättning på Ebay och en amerikansk säljare som var snäll nog att frakta

. Dessa ska vara mer konsekventa än många andra fjädrar, man kan ju hoppas att man märker skillnad! Fjädrarna baktill är längre än de jag körde med innan för att undvika coil-binding. Har även kapat bumpstopsen baktill till hälften för att få lite mer slaglängd innan de går i.
Skivor, belägg (XP10 och XP8) och bromsvätska är också nytt. Lite annat smått och gott har också monterats. "När man ändå håller på" tankarna måste man akta sig för, hehe... "Första vinsten är att komma till start" tror jag är en bättre tvångstanke

...
Just nu håller jag på att byta slavcylinder, den gamla läckte som ett såll. Som tur är beställde jag en samtidigt som jag beställde bromsdelarna, skönt att slippa vänta på leverans.