Jag tycker Transiten ser lika illa ut trots vaxningFredrik Henriksson wrote:Nattens vaxande börjar ge effekt...
Varför inte Anderstorp, högsta toppfart i slutet på rakan vinnerFredrik Henriksson wrote:Ska testa med performanceboxen hur mkt/lite ankstjärten stjäl i ax och toppfart, sen blir det test på bana med ett pass per lucka för att se om det gör något i varvtider på en högfartsbana som Falkenberg...
Äsch då, den fäst ju med trallskruv rätt genom plåtluckan, så lossna lär den inte göra.Fredrik Henriksson wrote:Får ha med oss rejäla mutor till besiktningsmännen isf!
Med tanke på de breda slicksen etc så kan man nog ana att den bilen har lite mer motor än standard. Men testa gärna! Och logga kurv-, topphastigheter samt varvtider med olika bakspoilers. Ingen är nyfiknare än jag!Fredrik Henriksson wrote:En blick in i kristallkulan...
Undra vad "experterna" som tycker jag har en för kraftig vinge nu kommer att säga?Javisst ja, ja skiter visst i det!
![]()
Jasså han ja......Var nån raceingenjör..
Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC dåSå jag litar på Roland, som hittills aldrig haft fel,
Det var ett riktigt korkat uttalande.Fredrik Henriksson wrote:Var nån raceingenjör som sa till mig att min bil kommer troligtvis gå långsammare med bur då dämpare mm inte är byggt för så styvt chassi...![]()
Övningsår för teamet med kaffepengar och bil som byggdes för många år sedan(strul) för att ge en liten förklaring, även om det inte behövs när man sett vilka bilar han byggt genom åren. Lätt att bara stirra på placering.Josen wrote:Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC dåSå jag litar på Roland, som hittills aldrig haft fel,![]()
sorry kunde inte låta bli....
Var nog mest för att få vara kritisk, många har lättare för det än att säga något positivt...Dennis Kullman wrote:Det var ett riktigt korkat uttalande.Fredrik Henriksson wrote:Var nån raceingenjör som sa till mig att min bil kommer troligtvis gå långsammare med bur då dämpare mm inte är byggt för så styvt chassi...![]()
Josen wrote:Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC dåSå jag litar på Roland, som hittills aldrig haft fel,![]()
Verkligen inte, reglementet justerades 2007 för att rymma allehanda lämpliga material (när det gäller karosspaneler).Måns Wilke wrote:Är kolfiber helt bannlyst i Roadsport? Annars så tänkte Jag ersätta mina dörrpaneler med Kolfiber och ett enkelt handtag att dra igen dörren med.
Jo kolfiber ser Rock´nRoll ut vilket jag gillar!!Måns Wilke wrote:...Men kolfiber är ungefär 10ggr häftigare oxå![]()
![]()
Är kolfiber helt bannlyst i Roadsport? Annars så tänkte Jag ersätta mina dörrpaneler med Kolfiber och ett enkelt handtag att dra igen dörren med.
(ursäkta trådkapningen, Fredrik)
Jo, epoxi ska man inte få på huden. Gott om handskar, använd dubbla och byt de yttre ofta, de inre byter du allteftersom du blir svettig (nästan lika ofta).Fredrik Henriksson wrote:Ger man bara fasen i att få epoxin på sig så är den inte i närheten polyesterns hälsovådlighet...
Hade tänkt att köra med diskhandskar, men det kanske är säkrast att sätta på en kirurghandske under.Niklas Falk wrote:Jo, epoxi ska man inte få på huden. Gott om handskar, använd dubbla och byt de yttre ofta, de inre byter du allteftersom du blir svettig (nästan lika ofta).
Dom vann iaf Semcon idag...Josen wrote: Är det därför Tony Johansson är den ständige Jumbon i STCC då![]()
Och de återtog Jumbo platsen i heat 2 genom att åter inte kunna fullfölja ett raceDom vann iaf Semcon idag...