Jimmy och Myran kan miator vid det här laget, och jag har fått nya hockymatchpuckmotorfästen, byggt nytt insugsrör, bytt katalysator och petat dit diffbussningar i aluminium:

Kul att du är nöjd.Lejban wrote:Bilen ska vägas i veckan förhoppningsvis, jag vill att den ska väga 880kg torr, det är nog lite optimistisk.
Ang kylaren: Så länge jag har splittern på så har jag inga som helst problem med kylningen.
Att köra med dessa hårda bussningar är inget att rekommendera någon gatbil. Jag hade innan helgen fått ordning på alla smågrejjer som lät av vibrationer, när jag körde hem igår kväll så skakade allt hehe. LYssnade på musik i lurar på vägen ner, på vägen upp hörde jag inget allsSista gången jag kör bilen utan hörselkåpor.
Nog om bekvämlighet!
Prestandan är tillbaka i motorn nu, jag längtar till kinnekulle på fredag! Växla är ett sant nöje, nu svarar bilen direkt! Att man dessutom inte måste leta efter växelspaken längre är riktigt gott!
Enligt sbp får det inte glagga något tyvär. men sen vad som slinker igenom är en helt annan sak.Lejban wrote:Akut fråga,
hur långa hjälpfjädrar ska jag ha fram? jag har köp 6" höga fjädrar, men vet inte hur breda, hårda eller långa hjälpfjädrar jag behöver. I bak glappar det bara nån cm max, är det ok för SBP?
Vill inte betala tusenlappar för cornerwieght och sen förstöra det när jag petar på hjälpfjädrar...
http://www.demon-tweeks.co.uk/motorspor ... er-springs
Jag tackar för erbjudandet, men jag behöver permanent, antar att jag inte kan göra hjulinställning och cornerweight först, och sedan peta in dessa hjälpfjädrar inför bes?Per Hammarsjö wrote:Jepp, de behövs.
Har liggande om du vill låna hjälpfjäder men du kanske är ute efter permanent?
Man kan instruera dem att placera lyftklossarna lite på bärarmarna så är problemet mindreMyran wrote:Enligt sbp får det inte glagga något tyvär. men sen vad som slinker igenom är en helt annan sak.
Haha därför dom såg så korta/tjocka ut när jag googladeTorkel k wrote:Drop links / End links kallas delen som kopplar krängsningshämmaren till bärarmen. Du menar nog "travel limiters" eller "drop stops" som stoppar bärarmarna från att falla ned för långt? Vad heter det på svenska egentligen?
Shit, du har verkligen fått till en riktigt rejsbil nuLejban wrote:Idag har bilen fått riktig hjulinställning för första gången i min ägo, och även cornerweight. Kan säga att vinkarna va lite hur som helst innan hehe. Nu är det fixat. Matchvik var med förare och tredjedels tank 973kgdvs perfekt
Dyrt blev det, men ni andra säger ju att det är värt, på fredag får vi se
kram på er.
Japp gratis är gott. Kom och säg hej i depån med, stå inte bara och uggla på en kullechriss wrote:Ser riktigt najs ut!![]()
Är det fritt fram att vara åskådare på Kinnekulle?
Snyggt Tobias!Lejban wrote:Redo för kullen!
Kostar en hundring och borde stå emot lite eld tycker manMOTORRUMSISOLERING, SJÄLVHÄFTANDE
För isolering av motorhuven och motorrumsväggen mot kupén. Tillverkad av komprimerad skumplast med pålagd aluminiumfolie och en självhäftande undersida. Isoleringen är svårantändlig och uppfyller norm FMVSS302.