Då fick man lite gjort
HT har nu platsruta i 2 mm lexan ( några kg men inte så många som jag trodde ), fick ut rutan hel till
skillnad från andra
Lite lärdomar
- Malla ut noga innan du börja nita dit den ( fick ändå kladda med justera när jag kom ut till kanterna )
- Sätt dit den i mitten första och jobba dig noga nit för nit ut mot rundgångar och kanter,
- Fuskar man så straffer det sig med att rutan bucktar ut. Alltså nit för nit. Körde med 4.8 mm nit utan brickor på distansen 100 mm ca

- ht_lexan.jpg (82.98 KiB) Viewed 1327 times
Plast-lock och CAI med Green cotton
Plast locken gjorde jag själv i ugnen och några enkla bygg-beslag fixar ditsättningen, inte höjdar på passform eller finish men duger för race tror jag
Insuget blev en höjdare, pyssel pyssel men bilen svara grymt bättre och brötar på gott:) kan vara inbillning

. Borde bli bättre här med kall-luft och kortare insug ?
Men den LÅTER nu, Simons burken bak verkar tappa mera och mera

Om det blit show-race på Mantorp lär jag låta mera än STCC bilarna

komiskt.... bra PR för MX-5 Cup ?

- intake.jpg (83.05 KiB) Viewed 1335 times
Får bli shake-down på torsdag Falkenberg ( kanske får Niklas nöjet ge mig en svartflagg

) men har ju vanan på dem från Falkenberg . Såg att det var fullt på SVKG men varken Niklas eller Fredrik skall köra ? Eller har ni inte råd p.g.a SSK
Hackat på web-shopen och det börjar svänga in nu
- Design sitter hyfsat ( KISS principen gäller )
- Fixar lite med projekt bilar
- Fått avtalen underskrivna av Mazda Sverige
Måste fixa
- Databas-moduler för frakt lösningar ( posten, buss-gods och UPS ) test köra frakt priser
- Uppdatera texter och kontakt info
- Börja ösa in delar och prissätta rätt
- Fixa klatschig första sida med lite bilar och länkar till viktiga sajter ( undra vilka det kan bli...)
- Lösa kort-betalningsmoduler
- Test köra alla sekvenser
- Börja fixa Tech doc
- Justera sprängskisser
Finns åsikter på design och logik är det bara att ösa på- tål vad som helst
http://www.mx5store.se
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team