Att man ska behöva åka hela vägen ner till skåne för att poletten ska ramla ner hos dig.Måns Wilke wrote: Robert, Fredrik, Andreas och Henrik var kanske ganska framgångsrika förra söndagen

Att man ska behöva åka hela vägen ner till skåne för att poletten ska ramla ner hos dig.Måns Wilke wrote: Robert, Fredrik, Andreas och Henrik var kanske ganska framgångsrika förra söndagen
Cyberoid wrote:Att man ska behöva åka hela vägen ner till skåne för att poletten ska ramla ner hos dig.Måns Wilke wrote: Robert, Fredrik, Andreas och Henrik var kanske ganska framgångsrika förra söndagen![]()
Välkommen tillbaka i träsket.
Jag tror gränsen är satt till max 50kg viktlåda. Men jag kan inte tänka mig att man inte kan hitta ett vettigt sätt att sätta TCS:en ur spel.Måns Wilke wrote: Åker jag på straff för TCS så blir det att vikta upp bilen till 1294Kg, dvs 60kg bly...![]()
Tryck in knappenJag tror gränsen är satt till max 50kg viktlåda. Men jag kan inte tänka mig att man inte kan hitta ett vettigt sätt att sätta TCS:en ur spel.
Nja 2013 börjar nästa period (dvs detta sekelMåns Wilke wrote:Niklas, när är det dags för nästa regeländringstillfälle i SPVM? Det blir nog vanligare framöver att nyare bilar vill vara med och regelverket från 1912 eller så, bör kanske ses över?
Formulera ett snyftbrev till SPVMs styrelse och Kjell Löf så får du se om det finns möjlighet med dispens för just din bil. Dispens är ju inte det bästa men du är nog den första (med trilskande antijox) som är så nära att knacka på dörren.Måns Wilke wrote:OK, då har jag gott om tid på mig att göra iordning bilen för Roadsport C med andra ord...
gokarting.nu wrote:Du kommer aldrig få en protest från mitt håll iallafall.
Nu är det bara 21 st kvar Måns:)
Niklas Falk wrote:Utom tävlan är ju alltid en möjlighet om vikten i slutändan anses vara för låg (dvs om TCS inte kan ignoreras).
Det har ju använts förr vid mindre avvikelser (vikt, besiktad osv).
Det är ju inget annat än de avstegen för klassningen som avses. Säkerhetsmässigt är det som för alla andra (licens, säkerhetsutr, vagnbok).Måns Wilke wrote:Ja, jag har funderat lite på det. Då får jag ju ändå vara med och rejsa. Men hur är det med vagnbok och de bitarna då? eller räcker det med säkerhetsutrustning, personlig utr och licens?Niklas Falk wrote:Utom tävlan är ju alltid en möjlighet om vikten i slutändan anses vara för låg (dvs om TCS inte kan ignoreras).
Det har ju använts förr vid mindre avvikelser (vikt, besiktad osv).