JOnas wrote:Jo, det är just så. En tanke är att byta alla slangar/rör.
Eller kanske plugga't istället..?
Fyller på lite här eftersom jag känner mig lite ansvarig

Jag har bytt ut mina rör och slangar för servot till heavy duty hydraul-slangar med riktiga presskopplingar.
Kylningsslingan är ersatt med ett 7-raders 20 cm's oljekyl.
Efter en testdag på Ljungbyhed kan jag konstatera att slangarna håller MEN det pressas ändå ut servoolja i motorutrymmet, måste komma från påfyllningskärlet. Funderar på att koppla in mätare för att läsa av temp och tryck.
Så svar Jonas - Om din bil med dina hjulvinklar funkar bra utan servo - Kör utan servo! Det är helt klart ett riskmoment med hydraulisk mazda-servo.
Lyft av remmen och se hur det känns - för mig var det liten skillnad på tömma-plugga och lyfta-rem... dvs ett fullgott test om det blir för tungt är att lyfta remmen och känna själv.