Jag knäckte förmodligen min Torsen diffbroms i min slutväxel på träningen i Onsdags.

Jag hörde några smällande i bakvagnen i chikanen och i nyhemskurvan och sen låter det som knäppande vid varje hård kurvtagning. Verkar som diffbromsen är kass. Bakväxeln uppför sig nu som en öppen diff med knäppande/klonkande ljud. tappade ur oljan och den nya oljan var svart.
Nu till första frågan. Tror ni att det går att renovera slutväxeln med en sådan här (ATB Helical LSD Differential)och är denna diffbroms något att ha?
: http://www.mx5parts.co.uk/helical-diffe ... -3381.html
Har aldrig jobbat med diffar eller bakväxlar och undrar om det i så fall är något man ska ge sig på utan förkunskaper?
Eller är det bättre att köpa en begagnad slutväxel med torsen diffbroms?
Dom verkar inte växa på träd direkt i Sverige. Jag tar tacksamt emot tips var man kan handla begagnat eller om det finns någon klubbkompis som har någon liggandes som passar 1.8 och helst 4:1.1 utväxling men inget krav.
Conny