Josens gick så fett på Knutan att det kom en liten låga ur avgasröret vid inbromsningar...
Va !! hur skall jag fixa det - finns massa hk att hämta då ju
Sänka bränsletrycket kanske (om du inte vill ha kontroll)?
Utan bredbandslambda och loggning så vet man ju inget om när den går hur. Eftersom vi kör mestadels på tabeller så kan man ju utgå från att det är lite fett och safe (Förutom Dennis då). Det skulle vara riktigt skoj att få till ett MSII (med NB original sensorer) och testlogga original ECU innan man börjar optimera. Det borde ju gå att märka skillnad på acceleration (varvtalsskillnad per tidsenhet) på tvåan och trean på favoritrakan mellan original och optimerat, märks inget så är det ju inte jättestor skillnad och endast värt det för kontrollens skull.
Vill man sen nagelfara det hela så skulle pricken över i vara att Rototesta de två alternativen (Original och Autotunad MSII), det borde gå att få till utan större merkostnad mot en mätning.
Jag tror att den gick lite fetar siste p.g.a mitt coolant re-route har haft svårt att få upp bilen i temp när det är lie kyligare, får ev byta termostat.
Jag fingrar just nu på mitt MS-sprut jag byggde till min kompressormiata och känner att jag behöver få veta om det kommer att åkas med programerbart sprut på SSM?
Jag vet ju att Henrik har det men det går ju lätt att byta tillbaka till OEM. Vill bara veta om det planeras att åkas med annat motorstyr? Måste ju hinna rodda med bromsbänk isf...
ag fingrar just nu på mitt MS-sprut jag byggde till min kompressormiata och känner att jag behöver få veta om det kommer att åkas med programerbart sprut på SSM?
Varför känner att du behöver veta det ? Du kan inte åka OEM för att någon annan åker annat sprut om jag fattar det rätt ?
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Har ju ett färdigtbyggt för min bil, klart man vill använda om det är så att andra gör det.
Har ju varit sugen på att använda min box länge, men när jag tog upp det sist skulle vi ju vara gentlemän. Är gärna gentleman om övriga är det, men bryter nån så är det rock´nroll och roadsportsreglementet utan avsteg som gäller för mig.
Skulle du själv låta bli att sätta i den om du hade en och du vet att andra har effektivare mapp? Bestämde mig förra året efter blivit rejält avhängd på rakorna (extremt bra utgångar ) att ska jag bli ifrånåkt denna säsong så ska det vara i kurvorna. Så antingen kör vi Gentlemens agreement eller inte tycker jag...
Tror att det förmodligen kommer sitta ett sprut i någons bil så visst om du känner att skall han så skall jag, kör på om du vill inget kan hindra dig. Men måste allt gå så fort och komma på engång ? Det är väl lite resan dit som är kul också du går ju blixt-fort redan och kommer förmodligen vinna SSM med eller utan sprut - njut av bilen och körningen istället
Har aldrig varit snabbast på rakorna utan har med budget-varianten lyckats får till körningen och balansen vilket har varit tillräckligt upplever jag
Njuter nu av bilen, grymt kul att köra och ser fram emot tajta rejs på någon placering.
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Visst är det så att det är resan som är kul! Men mitt MS har jag haft liggandes länge och varit dösugen på att testa "in action" ett bra tag så det är inget jag stressat fram för att det måste "gå fort på en gång". Jag kanske gör så att jag plockar med mig boxen, blir jag ifrånåkt av OEM-boxar så får sprutet vara...
Tack för att du tror på nummer 94! Själv tror jag det kommer bli stenhårt och att det snarare kommer vara vilja och marginaler som avgör än mängden rör i bilen...