Hej!
Jag skulle behöva hyra/låna/Köpa antingen en komplett felkods läsare eller en adapter från MX-5 -99 till Autocom. Finns det någon här som har tips var man antingen kan låna/hyra eller köpa en felkodsläsare tex i Kina för en billig peng. Det är ju inte den "vanliga" ODB kopplingen på min Miata. Så det skapar ju lite probbs.
MVH Jocke
"Över 45 men leker fortfarande med bilar" Familjens vagnpark:
Familjebilen: XC60 R-Design -12
Jobb bilen: Renault Master -14
Entusiastbil 1: Volvo PV A444 1947
Entusiastbil 2: Volvo C70R T5 -07 "Plåtcab"
Entusiastbil 3: MX-5 1,8 -99 (NB) "Den Gröne"(Bakgårds fyndet)
Entusiastbil 4: MX-5 1,6 -98 NB (Goldie)
4-hjulingen: Adly 50cc (EU-moppe)
x-itingcars wrote:Hej!
Jag skulle behöva hyra/låna/Köpa antingen en komplett felkods läsare eller en adapter från MX-5 -99 till Autocom. Finns det någon här som har tips var man antingen kan låna/hyra eller köpa en felkodsläsare tex i Kina för en billig peng. Det är ju inte den "vanliga" ODB kopplingen på min Miata. Så det skapar ju lite probbs.
MVH Jocke
Fungerar en sådan här adapter (http://www.teknikproffset.se/BIL/Bildi ... azda.htm )till en NB med en vanlig OBD2-läsare? Det ser ut som en enkel kabelanpassning, men rent elektriskt är det ju två helt olika gränssnitt?
Edit: OK, noterade nu "Autocom". Det var alltså ingen vanlig OBD2-läsare
Anders Söderlund
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
Har du en Android smarttelefon, då kan du använda applikationen Torque, du måste dock köpa för lite pengar en trådlös (Blåtand) OBD2-adapter som du ansluter i ODB uttaget i bilen. Torque kan du köpa på Adroid Market för mindre summa pengar. Har du OBD2 uttag i din bil så kolla vidare om det är något som du kan ha nytta av, jag har haft nytta av den när jag skulle felsöka, och OBD-adaptern köpte jag på E-Bay.