Vi fick sån otrolig respons av publiken på SSM. Många tyckte det var dagens höjdpunkt när Miatorna sladdade och fajtades. Så det borde inte vara några större problem..
Hurvida vi ska köra alla tävlingar med SPVM eller om vi ska köra 2-3 st med SPVM och kanske 1-2 med CAR eller BMW klubben kan vi diskutera i höst/vinter när tävlingarna börjar sättas.
Personligen tycker jag att 3-4 tävlingar känns lagom för nästa år.
Målet är också att vi ska ha en huvudsponsor för cupen klar redan i början av hösten. Vi vill alla få ner startkostnaderna. Målet här är givetvis gratis startavgift. Men landar vi på 50% så är jag extremt nöjd. Vi har ju en spelare på gång men man vet aldrig utgången i sådana här fall så har ni kontakter eller kanske ett skönt överskott i firman så kan vi i Cupen erbjuda motprestation för sponsringen... Eventdag?
För att fortsätta göra PR för cupen så vad gör man då?
Givetvis jobba vidare på våra klubbmedlemmar, synas på bilsportmässan men finns det mer man kan göra?
Hoppas stort på att Teknikens Värld skriver om sitt deltagande i MX-5 CUP. Det skulle vara stort!
Automobil måste ju också göra något utöver mina Collectionartiklar.
Vi fortsätter givetvis att skriva om det i ZOOM ZOOM - Mazdas kundtidning.
Norge och Danmark är ju också ett ställe att fånga deltagare. Stefan Mumm (SPVM) jobbar på en ekonomisk idé för dessa stackare som annars få betala dyrt för en begagnad Miata. 300% skatt på bil eller vad har dom?
Well, ideas?