Tack för en supertrevlig helg på Gelleråsen

Tråkigt med några skadade bilar, men förhoppningsvis så kommer alla komma till start igen för nya tag på falkenberg

Jag har som ni kanske märkt lite problem med att jag låser upp framdäcken på min lilla blåa #55.
Mina bakbromsar verkar knappt användas överhuvudtaget, såg när jag tog tog isär bromsoken att frambeläggen var helt slut, och bakbeläggen fortfarande såg ut som nya...
Inser att jag kommer behöva göra någonting åt detta både för mina egna varvtider, men även er andras säkerhet på banan, då man inte har jätte bra kontroll över en bil med låsta hjul har jag märkt (åker mest rakt fram).
Den enklaste lösningen är ju helt klart att lära sig att bromsa (jag jobbar på det), men det man inte kan träna sig till brukar gå att köpa sig till som det så fint låter.
Många handlare säljer ju justerbara bromsventiler som ersätter original, detta skulle kunna vara en enkel lösning för att få mina bakbromsar att jobba lite mer. Så slipper jag hålla på och laborera med olika belägg och skivor fram / bak, vilket känns lite överkurs för mig som nybörjare, då det kanske är lätt att det blir för mycket av det goda och jag börjar låsa i bak istället

Hur ställer sig reglementet för standardklassen till detta?
Hittar ingenting om det när jag kikar, utan endast att bara original bromsok får användas.
(tolkar det även som att man får byta till NB sportbromsar på NA t.ex. om man skulle önska det till framtiden?)
"* Standard/ej modifierade bromsok
Med "Standard" avses originalbromsok från någon MX-5 modell som kan monteras bolt-on, dvs inga adaptrar accepteras. Skivor och belägg är fritt.
Bromssköldar får tas bort och bromskylning får monteras."
Tacksam för snabbt svar.