Är väldigt nyfiken av resultatet.
Vart skedde bänkningen om man själv skulle vilja jämföra om man har alla hästar hemma

Det är ju inget yppandeförbud, men diskussioner runt decimaler tillför inget speciellt när mätningen inte gjordes mer kontrollerat än för att hitta större avvikelser.TPR wrote:Jag har en lista med resultatet från 16 av bilarna, men det är nog inte så populärt att lämna ut.
Nu hänger inte jag med?Niklas Falk wrote:En nivå lite drygt 5% över deklarerad tävlingseffekt.
Och jag anser inte skillnader under 5hk vara tillräckligt för att bry sig i detta fall.
och det bortser inte jag ifrån, det är ju från den (deklarerade) nivån som avvikelser bedömms.TPR wrote:Om man bortser från 5% tillägg för sprut.
Felaktigt uttryckt av mig, 24% mer effekt än i min motor.Torbjorn968 wrote:24% mindre effekt innebär att de bästa motorerna lämnar 31% mer. Låter som över grönsen förblueprinting . ... Och inte bra för klassen.
140 + 5% +5% = 154 hkNiklas Falk wrote:och det bortser inte jag ifrån, det är ju från den (deklarerade) nivån som avvikelser bedömms.TPR wrote:Om man bortser från 5% tillägg för sprut.
25% var det jag hörde, vilket jag tycker låter lite högt.Mblixt wrote:Kan man få reda på procentsatsen som användes vid beräkningen / uppskattningen av motoreffekten?
Det låter väldigt högt ja.TPR wrote:25% var det jag hörde, vilket jag tycker låter lite högt.Mblixt wrote:Kan man få reda på procentsatsen som användes vid beräkningen / uppskattningen av motoreffekten?
Nej!Josen wrote:Nyfiken - bänkades #87 och #89 här ?
Anders Träff wrote:Bil 89 har nästan exakt samma effekt som min! skiljer bara någon hästkraft till min fördel, medans 89 har lite mera vrid
Anders nr82 (vi har samma person som mappat)