Lejban wrote:Anders R wrote:En stilla undran vad har du med att göra, var andra sätter sin gräns för sin EGEN säkerhet,så länge det inte är
regelvidrigt.
Och Så länge ingen tvingar dig att göra på samma sätt.
Med ditt tanke sätt så är det bara förbjuda varenda bil som har bytt nåt till plast etc.
Mvh Anders
Nej det var verkligen inte så jag skrev, vänligen håll dig till fakta, och försök inte gissa på vad jag tänker.
Jag gissar inte jag läser vad du tycker !
Att ta bort krockbalkar är dumt, för det blir farligt. Om alla andra (inom eller utom reglementet) gör sina bilar till dödsfällor, så kommer jag inte köra längre. Skulle du köra om dom andra inte hade hjälm eller bälten? Självklart har jag med detta att göra. Jag vill inte skada någon annan.
Vem vill skada nån annan ?,
Alla racerbilar är mer eller mindre en dödsfälla kan man inte ta eller förstå det ska man inte köra.
bälten och hjälm är väl ett krav för att få köra eller hur ?
Varför du måste vara emot säkerhetänkande i vår sport kan jag inte förstå. Målet måste ju vara att göra det helt ofarligt, och även om det inte är uppnåeligt, så måste vi jobba åt det hållet. Att lämna balkarna är ett enkelt och kostnadsfritt sätt att uppnå bättre säkerhet, så vad du ser för fel med det förstår jag verkligen inte.
Sa alldrig att det var ett fel att ha dom kvar , du påpekade att du tänker lämna protest på varje bil som inte har det, jag påtala att vad har du med det att göra så länge det inte är regelvidrigt ?
Sen betrf säkerhets tänkande tror jag inte du skall utmana mig faktiskt.
Jag var under uppfattningen om att vi måste ha krockbalkar kvar i dörrarna iom att vi INTE har fullburar. Har mailat SBF och frågat om förtydligande. Till svaret kommer kan vi väl stunta i diskussionen om det är regelvidrigt eller inte tills vi har ett svar.
Detta var väl bra ! men det är ju bara att åka modport om svaret är fel , så dör klass C.
Mvh Anders Roos, som alltid kört med hjälm och säkerhets bälten !
jensen wrote:Inom idrott brukar det vara så att man måste betala in en protest avgift i samband med protesten. Avgiften återfås (oftast) om protesten bifalles.
Ok, tack för info, vad kostar det?
Niklas Falk wrote:De bilar med dörrar i glasfiber har knappast originalrören kvar, och att du når minimivikten på ditt vis behöver inte betyda att andra gör det, på sitt vis (definitivt inte de/den med 1,6motorn som siktar på 853kg).
Jag hjälper gärna till att hitta alternativa vägar med lättning, om det höjer säkerheten. Dvs alla kan göra på mitt sätt. Sedan har Kraniel en bil som ska väga 963kg precis som min. Kanske kraniel själv kan vara svårast att lätta iofs