Hur ser det ut ör er övriga?
vad kostar en fartkamera? Eller det kanske finns på de flesta arr? Vore kul om det fanns på Falkenberg för att se hur vi skiljer oss i toppspeed...

Code: Select all
Race1 Kph (Max) Race2 Kph (Max)
1 135.35 1 132.82
2 158.77 2 156.22
3 159.22 3 156.44
4 156.90 4 156.81
5 158.36 5 155.10
6 158.46 6 155.40
7 159.33 7 155.79
8 158.61 8 156.01
9 157.75 9 156.55
10 159.31 10 156.51
11 156.68
12 155.61
Nä, displayen ska sitta efter bromspunkten och visa vmax, så det blir lite intressantare (vem kan hålla koncentrationen på rätt sak)Cyberoid wrote:(En "speedtrap" på Falkenberg hade varit skoj så man kunde jämnföra olika bilar på samma punkt på banan. Tror jag kunde uppskattas även i andra klasser. Gärna med digital skylt så man får svar direkt på om man lyckats med utgången på rakan.)
Det går inte.Måns Wilke wrote:Hur exporterar man Report Generator-Circuit Test Fredrik?
Fredrik Henriksson wrote:Man förstorar report G-C och tar en "print Screen", sen kopiera in i paint och spara som jpeg eller något av vår site godtagbart filformat.
Jag har mina förbannade Yellowstuff som inte ger mig nåt förtoende alls vid inbromsningen. Har för mig att hastigheterna låg runt 168-171 när jag körde ifjol, på gatdäckenFredrik Henriksson wrote:Det går inte. Ok, tackMåns Wilke wrote:Hur exporterar man Report Generator-Circuit Test Fredrik?![]()
Det skiljer ganska mkt på vissa stinter för er. Kan nog ha med mängden trafik att göra. På SSM förra året var det ju B-bilar i vägen men de gav mig ju fritt fram på rakanoch i år hade jag också fritt på rakan de flesta varv. Varvningarna sätter spår de sista varven...
Broms tar mkt fart. Har du förtroende i R-däckens fäste så kanske du bromsar senare och därmed hårdare och får lägre hastighet nere i liton än vad en något tidigare/mjukare inbromsning med tidigare gas ger...Måns Wilke wrote: har Vmin 57 i Liton mot 66 i fjol, på ett 1.14.5 varv på gatdäck. Alltså gör jag nåt generalfel nu...
Vilken varvtid hade Du på det varvet? 14.25 km/h i skillnad i Vmin i Liton bör göra en hel del tidsskillnad i den sektornNiklas Falk wrote:Bästa Vmin i Lito fick jag till 71,25 under Race1, och det var inte nåt bra varv totalt sett, det finns att göra
1:13.01, 7 hundradelar långsammaste än bästa i Race1. Samma sektor passerades lika snabbt och snabbare med lägre vmin också, så det är inte hela sanningen. Sen har man detta med en snabb sektor som offrar nästa sektor (snabb i Lito men långsam till Bäcken och ut på rakan).Måns Wilke wrote:Vilken varvtid hade Du på det varvet? 14.25 km/h i skillnad i Vmin i Liton bör göra en hel del tidsskillnad i den sektornNiklas Falk wrote:Bästa Vmin i Lito fick jag till 71,25 under Race1, och det var inte nåt bra varv totalt sett, det finns att göra![]()
Hade varit jättebra med en topphastighetsskylt på slutet av rakan. Publiken hade älskat det och dessutom motar vi ev motortrimmare i klassen.Niklas Falk wrote:Det är ju det som är trevligt med RaceChrono, filerna finns i fickan hela tiden...
Nä, displayen ska sitta efter bromspunkten och visa vmax, så det blir lite intressantare (vem kan hålla koncentrationen på rätt sak)Cyberoid wrote:(En "speedtrap" på Falkenberg hade varit skoj så man kunde jämnföra olika bilar på samma punkt på banan. Tror jag kunde uppskattas även i andra klasser. Gärna med digital skylt så man får svar direkt på om man lyckats med utgången på rakan.)
Jag kanske ska köra en dynotest om jag har haft Vmax 171km/h på Knutan med en bil på 1235Kg.Fredrik Henriksson wrote:Hade varit jättebra med en topphastighetsskylt på slutet av rakan. Publiken hade älskat det och dessutom motar vi ev motortrimmare i klassen.Effekt och topphastighet har ju ett mkt starkt samband...