In-Car video, ny HD Helmetcam

Allt som rör MX-5 Club i allmänhet.
Post Reply
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club

In-Car video, ny HD Helmetcam

Post by Niklas Falk »

http://pointofviewcameras.com/blog/pov/ ... helmet-cam
Lite snygg lösning men som vanligt så blir det flåsigt ljud och problem med batteri (antar jag)
POV-har ju både Go-Pro och VIO som Per hade på Kullen.
Oavsett vad man har så ger lite film möjlighet att återuppleva sin egen racing om och om igen.

Jag fick liv i min SDR-S10 igen (den var död på Kinnekulle). Batteriet hade sjunkit under nivån för att laddaren skulle anse det lönt att ladda (även Li-Ion kan tappa lite efter ha legat tomt i 6mån). Det löste en tekniker på jobbet genom att ladda det "dyra" 100kr batteriet direkt på polerna :). Så från Velodromloppet hoppas jag det blir lite film
Mattias Stahre

Re: In-Car video, ny HD Helmetcam

Post by Mattias Stahre »

Även jag hittade den här ContourHD kameran som passar perfekt i Långlåppsteamet.

Alla andra kameror på marknaden som finns klarar bara 2gb och 4gb minneskort vilket ger som max 2timmar inspelning. Jättebra så länge racen inte är 8 timmar :)

Den här kameran klarar 8 timmar inspelning i HD (1280x720) på ett 16gb kort och i SD (Standard-definition) 846x640 alltså dubbla vad GoPro har fast då i 16 timmar :)

Verkar som man kan mata in ström till den så batteritiden blir inget problem för oss iaf.
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
Post Reply