Race 1 - ugly and action

http://www.youtube.com/watch?v=ZUYdOmZIrKU
Race 2 - Miata rekord Knutan + Fredrik fajt med beröm för snygg omkörning

http://www.youtube.com/watch?v=rfHcLqDmC84
Rekord skall var inom tävlan så oficiellt är rekordet 6 hudradelar långsammare och hör hemma i Bollebygd.Josen wrote: Race 2 - Miata rekord Knutan + Fredrik fajt med beröm för snygg omkörning![]()
Ja just det ber om ursäkt mästerRekord skall var inom tävlan så oficiellt är rekordet 6 hudradelar långsammare och hör hemma i Bollebygd
Ok då tar jag fram hinken och spaden igen då, va ju nån som sprätte sand i ögat på mig nu...Josen wrote:Ja just det ber om ursäkt mästerRekord skall var inom tävlan så oficiellt är rekordet 6 hudradelar långsammare och hör hemma i BollebygdDå ber jag får sätta min rekord som det in-oficiella(personliga) och ser att du satte ditt snabbaste på samma varv som jag satte mig ( varv 9 ) så lite drag hjälp kanske du hade ?
Du har ju i alla fall något att knäcka i framtiden i alla fall![]()
Men är hemskt nöjd att kunna åka så här fort med min gräsrots-nivån som jag håller mig på vs en stcc-gädd-hult miata![]()
Sen om du ursäktar hade du inte haft en changs om den gröna Paddan inte stoppat upp mig- men även det är ju in-oficiellt
TouchéJosen wrote:Puss och kram Fredrik
Josen wrote:Bra![]()
Egna förbättringar som finns
Japp så är det, just när P-O visade sin bringa kunde jag inte låta bli att titta - sen när han skrek whooo i snurren var lyckan fullständingErkänn anledningen till att du åkte av efter NGK!!!!!![]()
En av anledningarna kan vara att det bromsar bättre på asfalten än ute på gräset (hörsägen från Max sida, naturligtvis subjektivt som alla upplevelser). Detta med att lämna plats är ju tvådelat, du hade väl det inte trångt till högerkanten? Sen blev ju skadan på hans bakfälg, så vem körde in i vem? Race incident kanske (svårt att veta nåt utan bättre bilder än jorddamm som syns när man är 300m bakom).Josen wrote:Sen borde Max be mig om ursäkt för att han kör på mig i T1 - varför beter han sig på det viset och svänger in på mig innan kurvan ens har börjat ?
Finns FIA en regel som säger att alla skall få plats inget om något slags spår som folk tycks tro, så det så !
Vad menar du med det ? Han är väl inte på gräset ?En av anledningarna kan vara att det bromsar bättre på asfalten än ute på gräset
Jo jag är inte långt från vita linjen - men det här med linjer verkar ju inte vara så viktigdu hade väl det inte trångt till högerkanten? Sen blev ju skadan på hans bakfälg, så vem körde in i vem?
Lite sandlåde-varning men nej blir man påkörd vet jag inte varför jag skall ta det initiativet ? Vill han vara en buffel får han väl vara detGrundfrågan kan ju vara; Pratade du med Max om det efteråt?
Jag bara förmedlar en annan vinkel på samma situation, rätt eller fel kvittar.Josen wrote:Lite sandlåde-varning men nej blir man påkörd vet jag inte varför jag skall ta det initativet ? Vill han vara en buffel får han väl vara detGrundfrågan kan ju vara; Pratade du med Max om det efteråt?
Fråga varför diskuterar du i hans parti ?
Visst ursäkta att jag inte använde den så herr Max kunde åka där- att han har hela banan till vänster verkar ju inte räckaMen nog finns det en meter till höger om man ska vara petig,
Sen är väl jag inte lika mogen och duktig som du Niklas i alla lägen är väl mera barnsligt lagdJag hade en liknande incident med Per i svackan upp mot krönet. Jag tog spåret över curbsen när Per närmade sig men Per vek framför lite tidigare än han var helt förbi. Ett samtal efteråt så var det en non-issue (sånt händer).
Jag tror det bara skiljer lite i sökandet/undvikandet av konflikter. Undviker man konflikter alltför notoriskt blir det ju feghet till slut...Josen wrote:Sen är väl jag inte lika mogen och duktig som du Niklas i alla lägen är väl mera barnsligt lagd
När du skriver "... lyft av den från banan..." menar du då köra på honom så han åker av?Josen wrote: Borde har varit mycket tuffare mot 911 och stoppat in nosen och kanske t.o.m lyft av den från banan för att markera![]()
Josen är hård mot de hårdaÄr ju lite osäker på när du skämtar och inte ibland?...
Jag säger inte nej, jag säger kanske, kanske, kanske....Tror du det var han som lyfte av den här Porschen också då?