Skall byta belägg samtidigt som jag byter upp mig till 94:ans bromsar även bak och står nu i valet och kvalet.......
Flera här kör ju med CarboTech AX6 och/eller XP8 om jag förstått rätt.
Går dessa bra även till vardags?
Gnisslar dom mycket?
Några erfarenheter av deras BobCat?
Greenstuff kanske??
Eller......??????
Carbotech -belägg
- Crazy Ivan
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 218
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 18:38
- Location: Västerås/Skallberget
Carbotech -belägg
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Re: Carbotech -belägg
Jag har kört carbotech beläggen sedan förra sommaren och det har funkat finfint. Dammar lite mer, men inget gnisslande (som de gula Pagid jag körde på en annan bil... blev nästan pinsamt i stadstrafik)...Crazy Ivan wrote:Skall byta belägg samtidigt som jag byter upp mig till 94:ans bromsar även bak och står nu i valet och kvalet.......
Flera här kör ju med CarboTech AX6 och/eller XP8 om jag förstått rätt.
Går dessa bra även till vardags?
Gnisslar dom mycket?
Några erfarenheter av deras BobCat?
Greenstuff kanske??
Eller......??????
Bettar bra kalla men när de får lite temp bettar det riktigt härligt, men ofta tycker jag att det går fort att kyla bromsarna och det där vassa bettet inte är kvar... men positiva problem iaf ... eller så kör man för mesigt .
__________________________________
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
-
- Posts: 13
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 05:22
- Location: Vinslöv
Jag har kört med Carbotech nu ett tag. både XP8 och AX6. Det är inga som helst problem att köra med dom på gatan! Tar bra direkt med kalla bromsar. Se bara till att köra in dom på rätt sätt!
Dom gnisslar lite vid lättare inbromsning, men inget som stör på nått sätt! Det blir bättre om du använder orginal skrikplattor, mina lät som ett helt godståg innan jag satte på dom.
Och så dammar dom rätt mycket mer än orginal, men det är lätt att tvätta bort dammet!
Är man ute efter ett racebelägg som funkar på gatan som är helt kanon!:)
Dom gnisslar lite vid lättare inbromsning, men inget som stör på nått sätt! Det blir bättre om du använder orginal skrikplattor, mina lät som ett helt godståg innan jag satte på dom.
Och så dammar dom rätt mycket mer än orginal, men det är lätt att tvätta bort dammet!
Är man ute efter ett racebelägg som funkar på gatan som är helt kanon!:)
Ronny Persson
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Min erfarenhet är också att de kan gnissla ibland men det stör absolut inte. Jag hade green-stuff innan och upplever att Carbotech tar lika bra när det är kalla. Men när man väl får upp temperaturen så är Carbotech helt överlägsna i känsla- Dessutom upplever jag att Carbotech dammar mindre än Green-stuff.
/Andreas K
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.