TPR wrote:...
Angående däcken tycker jag att reglementet är ganska tydligt, däcken ska vara E-märkta. Frågan är om Kumho däcken är det?
Det är bara Kumho som kan svara på det, och det har varit märkligt tyst därifrån...
Men ni som har köpt däck efter SSM har väl frågat?
Anders R wrote:Håller med dig det kan inte vara tydligare !TPR wrote:Ja, Mattafaran kommer ju inte ha en chans... Eller?
Angående däcken tycker jag att reglementet är ganska tydligt, däcken ska vara E-märkta. Frågan är om Kumho däcken är det?
Det är bara Kumho som kan svara på det, och det har varit märkligt tyst därifrån...
Men ni som har köpt däck efter SSM har väl frågat?
mvhAR
TPR wrote:Ska man tolka detta som att dessa däck kommer att skrivas in som godkända enligt reglementet till nästa år?gokarting.nu wrote:Spvm´s möte var trevligt och inte utan diskussioner som spårade ur som vanligt.
Regndäcken var uppskattade av majoriteten i Roadsportförarna på mötet.
Och isf, hur var det nu med att vi skulle undvika kostnadsdrivande ändringar...?
Vad var argumenten för detta?
Gäller det specifikt Kumho däcken eller kommer andra icke E-märkta däck också att tillåtas?
gokarting.nu wrote:TPR wrote:Ska man tolka detta som att dessa däck kommer att skrivas in som godkända enligt reglementet till nästa år?gokarting.nu wrote:Spvm´s möte var trevligt och inte utan diskussioner som spårade ur som vanligt.
Regndäcken var uppskattade av majoriteten i Roadsportförarna på mötet.
Och isf, hur var det nu med att vi skulle undvika kostnadsdrivande ändringar...?
Vad var argumenten för detta?
Gäller det specifikt Kumho däcken eller kommer andra icke E-märkta däck också att tillåtas?
1. Någon form av textrad kommer läggas till, som en koppling till kumho´s medföljande "intyg" med dessa regndäck.
2.
2.1 Du behöver inte köpa däcken, finns inget tvingande och vem vet om det regnar ett enda rejs?
2.2 Väldigt många har redan två uppsättningar med sig.
2.3 Jätteskönt att veta vilket däck som har stor skillnad i greppet, man behöver inte testa sig fram direkt. tack för den pengabesparingen Torkel.
3. Kan ett liknande intyg som Kumhos uppvisas, när ett E-märkt däck efterarbetats av tillverkare eller generalagent. Så är det grönt ljus.
Vill ha en lite reservation om detta ovan Thomas, jag har uppfattat saker fel tidigare