Övergångsbestämmelser 2018

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Mblixt
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 108
Joined: Mon 19 Mar 2012, 22:59
Location: Kumla

Re: Övergångsbestämmelser 2018

Post by Mblixt »

Tack för förtydligandet Magnus.
Jag var osäker på vad begreppet innebar, googlade och blev minst sagt förvånad.
Lättad över att det hela var en ett missförstånd från min sida.
Michael Blixt
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: Övergångsbestämmelser 2018

Post by Andreas E »

Jan Nordgren (ordförande i SPVM) bad mig lägga upp denna text baserat på diskussionen om Roadsport reglementet på vårt Forum och på MX-5 Racing Clubs facebook-sida:

"Diskussionens vågor går höga inom MX-5 Racing.
Många felaktiga påståenden sprides. Ett av de värsta är att: " VI bryter oss loss och kör en egen serie utan roadsport tillsammans med någon organisation som faktiskt vill ha oss".
Vad grundar sig detta på?. Vi har en fungerande serie, möjlighet att köra i olika klasser, vi har tält ihop och delar även släpet. SPVM har haft Miator i serien sedan 1990. Antalet har gradvis ökats vilket jag tycker är mycket bra.

Bilarna ska givetvis överensstämma med vad som är angivet i reglementet. Detta har ju inte ändrats de senaste åren, däremot gjordes ett förtydligande inför reglementet som började gälla 2016. Dessa förtydligande presenterades på Falkenbergsmötet 2015. Det har gjorts effektmätningar på Knutstorp i två omgångar. Vad jag vet har inte detta missgynnat Miataåkarna.

Reglementet ska göra tävlandet så jämställt som möjligt vad gäller bilarna - sedan får förarskickligheten avgöra det sista. Vad jag förstår är det förarna i toppen som till största delen står för de negativa synpunkterna. Reglementet är gjort i första hand för de som placerar sig längre ner i fältet men det ska ju inte innebära att endast de följer vad som står skrivet.
Finns det synpunkter på reglementet och även annat borde detta kanaliseras genom MX-5 Racing Club. Samtidigt borde även de andra förarnas åsikter komma fram.
Hoppas på en mera saklig diskussion framöver som dessutom inkluderar alla förarna!

Hälsningar
Jan"


/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
pontusfyhr
Posts: 8
Joined: Tue 24 Feb 2015, 22:52
Location: Lund

Re: Övergångsbestämmelser 2018

Post by pontusfyhr »

Finns det utkast på reglemente 2019-2022 att diskutera snart?
Det vore bra om alla fick tid att väga in i den diskussionen.
Pontus nästanmiata Fyhr
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Övergångsbestämmelser 2018

Post by TPR »

Pontus, den frågan får du nog ställa till SPVM. ;)
Jag har inte sett något än iaf.

Vågar du dig över Hallandsåsen i framtiden då?
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
pontusfyhr
Posts: 8
Joined: Tue 24 Feb 2015, 22:52
Location: Lund

Re: Övergångsbestämmelser 2018

Post by pontusfyhr »

TPR wrote:Pontus, den frågan får du nog ställa till SPVM. ;)
Jag har inte sett något än iaf.

Vågar du dig över Hallandsåsen i framtiden då?
:roll:
Massvis med vättar och troll i det troligen bebodda området där. Jag har hört rykten om en utpost som kallas Falk-en-Berg eller något liknande dock, möjligen kunde jag våga mig på en expedition ditåt! :think2:
Pontus nästanmiata Fyhr
User avatar
TPR
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1293
Joined: Mon 06 Jul 2009, 14:57
Location: Göteborg

Re: Övergångsbestämmelser 2018

Post by TPR »

:lol:

Du borde testa Kinn-e-kulle eller Gell-er-åsen, riktig obyggd! :banana:
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Post Reply