Tidig julafton blev det med Ett paket fyllt med godsaker som 3" 6punktsbälte, komplett FIA underställ, FIA brytare med vire och en kanonskön hjälm med HANS clips, kragen får jag spara lite mer pengar till
Fick just ett oerhört begär efter att komma ut och köra miata synd att den är på vinterförvaring...
waern wrote:Tidig julafton blev det med Ett paket fyllt med godsaker som 3" 6punktsbälte, komplett FIA underställ, FIA brytare med vire och en kanonskön hjälm med HANS clips, kragen får jag spara lite mer pengar till
Fick just ett oerhört begär efter att komma ut och köra miata synd att den är på vinterförvaring...
Jag laddar just nu för att åka lite isracing med min.. Ska bara hitta en lämplig bana...
Det blir ca 2,70 i takhöjd så en lyft som kan lyfta 1m eller 1,5m kommer det att bli. Men mitt i allt det här så har man ju bestämt sig att köra cupen nästa år så jag får nog prioritera lite om jag skall lägga pengar på en lyft eller HANS krage. Det blir väl till att försöka få ihop lite övertids timmar på vårkanten så man får det att gå ihop, vilket kanske inte blir helt lätt i dagens bilbranch
Äntligen hemma fullpackad med godsaker som en riktig smäll karamell.
Nu skall jag bara byta topp packningen på pendlarbilen som så lägligt rasade i fredags inte riktigt den som skulle få premiär mekandet men men, man måste komma till jobbet
Då var de nödvändiga dekalerna beställda. Det som ligger högst upp på prio listan innan besiktningen är bättre stols in fästningar. Är det nån som vet föresten vad det är som gäller med stolens FIA datum? Min stol har utgånget datum... jag har nog fått svar innan på denna frågan men glömt av svaret har för mig att det inte var så noga.
waern wrote:Då var de nödvändiga dekalerna beställda. Det som ligger högst upp på prio listan innan besiktningen är bättre stols in fästningar. Är det nån som vet föresten vad det är som gäller med stolens FIA datum? Min stol har utgånget datum... jag har nog fått svar innan på denna frågan men glömt av svaret har för mig att det inte var så noga.
Datum spelar ingen roll för SBF, det är skicket som avgör.
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
waern wrote:Då var de nödvändiga dekalerna beställda. Det som ligger högst upp på prio listan innan besiktningen är bättre stols in fästningar. Är det nån som vet föresten vad det är som gäller med stolens FIA datum? Min stol har utgånget datum... jag har nog fått svar innan på denna frågan men glömt av svaret har för mig att det inte var så noga.
Datum spelar ingen roll för SBF, det är skicket som avgör.
Den gångna veckans resultat i garaget är att bilen har fått lacken rubbad och vaxad, pilar till bogeröglorna , nummer tavlorna samt huvudsponsorns namn (min fru) på plats.
Jag har fått stolen monterad på rejälare plattjärn än innan samt nytt 3tums 6punktsbälte på plats.
cockpit
Jag har även fått hem årets däck
Som kommer åka på dessa fälgar, 7x15 av okänt märke?
Jag har även fått iväg ett mail till vagnboksbesiktigaren för att kolla läget lite inför kommande besiktning som förhoppningsvis kommer att bli av inom en månad. Våren kommer mot en fortare än man anar.
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team