Per Hammarsjö wrote:Måste det stå TUTA också? har sett att folk har det när man gör sådana lösningar..
Nej, det behöver inte stå något alls. Jag har svart knapp bredvid rattstången utan text, och har besiktigat flera gånger utan problem, de hittar knappen ändå.
Tre anmärkningar:
Ett parkljus
Iliggande broms bak (Nej, det är jag som igår monterat en hjälpfjäder fel så den tog i drivaxeln men det brydde han sig inte om)
Vindrutespolare - Vad är det? Har inte haft någon på 3 år.. Konstig sak...
Fråga kolon.. Får jag köra i helgen utan ombes? Jag har ju inte fått körförbud på bilen. Har 30 dagar på mig nu att åtgärda.
Per Hammarsjö wrote:In English då.. HORN, IGNITION etc..
Har just varit och besiktigat..
Tre anmärkningar:
Ett parkljus
Iliggande broms bak (Nej, det är jag som igår monterat en hjälpfjäder fel så den tog i drivaxeln men det brydde han sig inte om)
Vindrutespolare - Vad är det? Har inte haft någon på 3 år.. Konstig sak...
Fråga kolon.. Får jag köra i helgen utan ombes? Jag har ju inte fått körförbud på bilen. Har 30 dagar på mig nu att åtgärda.
Frågar dom inte efter datum för senaste Godkänd Kontrollbesiktning?
Jag vågade inte chansa med min "2:a" på ABS-givaren...
Nu när man äntligen fått upp lite fart på maskinen så inser man hur mycket en dåligt synkad låda sabbar i race. Tappade flera billängder åtskilliga gånger under racen. Sånt får bara inte förekomma.
Hur går man tillväga för att åtgärda detta? Är det enkelt att byta synkringarna själv eller bör man lämna in till verkstad? Någon som har tips på en bra, pålitlig verkstad?
Annars inga större planer just nu..
Närmaste veckorna ska jag ägna tid åt mitt andra projekt.. Pacer X.. Tänkte den skulle gå på banorna nästa sommar. Undrar om det finns listad bland homologerade bilar i FIA's historiska klass??
Närå.. Pacerns ända funktion blir att glida runt och göra folk glada.. Av någon anledning skrattar många när jag åker förbi?
Den var under stort behov innan jag satte kapen och svetsen i den för några år sedan..
Jag lackade bilen själv. Mest för att det var skoj. Blev helt ok. Förutom på taket där jag hade svårt att komma åt.. Klarlacken där ser lite apelsinskal ut.. Så det är väl det jag vill göra om.. Eller snarare låta ett proffs lacka om den.. Ska se om jag kan hitta bilden då jag byggde lacktält på stallbacken hos morsan. Min Saab 9000 fläkt fick fungera som vakumpump. Och det funkade. Inte ett dammkorn i lacken..
Fredrik Henriksson wrote:Men den ser ju ut att vara i kanonskick. Fick uppfattningen att den var under större renoveringsbehov... *huvudkli*
Hihi....Tänk vad lite photoshop kan förvilla
Den har haft sina finare stunder, pacern. Men just nu är den inte mycket att ha. Eller ska vi ta den till Öland Per?
Den är riktigt gullig pacern. Lite brandfarlig men charmig.
Fredrik Henriksson wrote:Men den ser ju ut att vara i kanonskick. Fick uppfattningen att den var under större renoveringsbehov... *huvudkli*
Hihi....Tänk vad lite photoshop kan förvilla
Den har haft sina finare stunder, pacern. Men just nu är den inte mycket att ha. Eller ska vi ta den till Öland Per?
Den är riktigt gullig pacern. Lite brandfarlig men charmig.
Brandfarlig och Kamikaze som chaufför! Låter som en vådlig semesterresa... Utan att ha sett "riktiga" bilder så skulle jag nog hoppa Pacern som semesterfordon. Om sen Kamikaze lär sig bromsa innan kurvor och korsningar så kommer ni nog fram välbehållna...
Knappast med original fästen, iaf mot vindrutan. I övrigt ska det nog gå ett klämma över en HT (min egen är ju inte så stor om man bortser från bulan över huvét).
Men det blir många rör som man kan knyta fast ett plastskal emot