S: Mazda MX5 -94 1.8 "Biltema Miatan" ** SÅLD **
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
S: Mazda MX5 -94 1.8 "Biltema Miatan" ** SÅLD **
Mazda MX-5 (Miata) 1.8 -94 Roadsport C. (Nybesiktad okt 2008 u.a.)
En av landets mest påkostade Roadsport C Miator.
Tävlingsklar för t.ex. MGCC, Sportvagnsmästerskapet SPVM eller MX5 Cup
Gatgodkänd och besiktad i mars 2008 u.a.
Interiör/Säkerhet
Competition Cars Störtbåge (SBF godkänd)
Sparco Rev glasfiberstol
Sparco Rev 6-punktsbälte
FIA huvudströmbrytare in- och utvändigt
Chassi
Megan Racing Coilovers
Jackson Racing justerbara krängningshämmare
Il Motorsport justerbara krängningshämmarstag
Super Pro polyuretanbussningar med camberjustering
Il Motorsport fjäderbensstag
Alla chassidetaljer blästrade och lackade våren 2008
Bromsar
Il Motorsport stålomspunna bromsslangar
Axxis race belägg
ABS-bromsar
Motor
Original 1.8 131 hkr
Jackson Racing Cold Air Intake
ACE ProLite Steel lättat svänghjul
Helix 6-pucks racekoppling
Motorservice under våren 2008 innefattande:
Ny kamrem och spännare
Ny vattenpump
Ny termostat
Siliconslangar till kylsystemet
Övrigt
Hardtop
Originalfälgar med bra gatdäck
7x15 fälgar med R-däck (halvslitna)
All historik om bilen finns på min hemsida:
http://hem.passagen.se/mx5racing
Pris: 85 000:-
Telefon (kväll) 040-976201
Mobil: 070-261 9887
En av landets mest påkostade Roadsport C Miator.
Tävlingsklar för t.ex. MGCC, Sportvagnsmästerskapet SPVM eller MX5 Cup
Gatgodkänd och besiktad i mars 2008 u.a.
Interiör/Säkerhet
Competition Cars Störtbåge (SBF godkänd)
Sparco Rev glasfiberstol
Sparco Rev 6-punktsbälte
FIA huvudströmbrytare in- och utvändigt
Chassi
Megan Racing Coilovers
Jackson Racing justerbara krängningshämmare
Il Motorsport justerbara krängningshämmarstag
Super Pro polyuretanbussningar med camberjustering
Il Motorsport fjäderbensstag
Alla chassidetaljer blästrade och lackade våren 2008
Bromsar
Il Motorsport stålomspunna bromsslangar
Axxis race belägg
ABS-bromsar
Motor
Original 1.8 131 hkr
Jackson Racing Cold Air Intake
ACE ProLite Steel lättat svänghjul
Helix 6-pucks racekoppling
Motorservice under våren 2008 innefattande:
Ny kamrem och spännare
Ny vattenpump
Ny termostat
Siliconslangar till kylsystemet
Övrigt
Hardtop
Originalfälgar med bra gatdäck
7x15 fälgar med R-däck (halvslitna)
All historik om bilen finns på min hemsida:
http://hem.passagen.se/mx5racing
Pris: 85 000:-
Telefon (kväll) 040-976201
Mobil: 070-261 9887
- Attachments
-
- sp05.jpg (29.09 KiB) Viewed 4158 times
-
- sp213.jpg (83.31 KiB) Viewed 4158 times
-
- b020.jpg (62.92 KiB) Viewed 4159 times
-
- gti01.jpg (63.4 KiB) Viewed 4159 times
Last edited by Anders Ohlsson on Wed 06 May 2009, 09:25, edited 4 times in total.
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Påverkar det senare vikten??JOnas wrote:full tank & förare.
Nyckelklar bil med vagnbok klar (eller väntade du med själva boken i somras?) till ett vettigt pris.
För den som handlar blir det en lugn vinter fram till premiären i vår (alla skjuter väl inte upp saker till sista minuten som en del av oss ).
Ska bli lite intressant att så småningom få höra om nästa projekt, blir det fortfarande möjligt att köra MGCC KM med det (här fiskas det friskt)?
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Spännande!Anders Ohlsson wrote:Smider just nu planer på ett nytt projekt. Vad det blir återstår att se.Max wrote:Får man lov att fråga varför du ska sälja bilen? Det kan ju finnas många anledningar.
Bättre bil än detta att börja sin racekarriär i finns inte... KÖÖÖP!!!Eller återuppta den, JOnas...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Tävlingsvikt (i vagndeklarationen) är 1 080 kg.
Det är då inklusive förare och ca 10 liter bensin.
Det finns mer att göra på vikten för den som vill. Jag har inte grävt ner mig i lättningsträsket (som vissa andra ).
Bilen är vagnboksklar kan man säga. Jag tog inte ut någon vagnbok i år då det inte blev någon start i SSM. Däremot inga problem att skaffa. Bilen har allt som krävs för att få vagnbok. Den är ju i stort sett identisk med min röda som hade vagnbok.
Som sagt kom och köp en mycket prisvärd racebil. Det är nog svårt att rejsa billigare än så här.
Köp nu så finns chansen att provåka i årets 2 avslutande KM race
Det är då inklusive förare och ca 10 liter bensin.
Det finns mer att göra på vikten för den som vill. Jag har inte grävt ner mig i lättningsträsket (som vissa andra ).
Bilen är vagnboksklar kan man säga. Jag tog inte ut någon vagnbok i år då det inte blev någon start i SSM. Däremot inga problem att skaffa. Bilen har allt som krävs för att få vagnbok. Den är ju i stort sett identisk med min röda som hade vagnbok.
Som sagt kom och köp en mycket prisvärd racebil. Det är nog svårt att rejsa billigare än så här.
Köp nu så finns chansen att provåka i årets 2 avslutande KM race
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Betalt för alla race har jag gjort. Sedan om MGCC godtar att startavgiften följer bilen och inte föraren får man kanske ta upp till diskussion. Men visst jag lovar att kolla med MGCC om det skulle vara aktuellt.Niklas Falk wrote:Ingår KMen (du har väl redan betalt för alla)?Anders Ohlsson wrote:Köp nu så finns chansen att provåka i årets 2 avslutande KM race
Det skadar ju inte att lyfta fram morötter
Det som också ingår vid start i årets sista KM tävlingar är en raceingenjör (jag själv ) som håller koll på bilen och ger tips.
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Låter spännande, men du stannar väl inom MX-5 racing? Kan ju inte finnas roligare racing, när du dessutom var med och vann 60-minutes.Anders Ohlsson wrote:Smider just nu planer på ett nytt projekt. Vad det blir återstår att se.Max wrote:Får man lov att fråga varför du ska sälja bilen? Det kan ju finnas många anledningar.
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Sugen på en GT3 Cup och att åka Porsche Carrera Cup Scandinavia nästa år. Där är ju alla bilar identiska så min förarbegåvning kommer till sin fulla rättMats Lundin wrote:Låter spännande, men du stannar väl inom MX-5 racing? Kan ju inte finnas roligare racing, när du dessutom var med och vann 60-minutes.Anders Ohlsson wrote:Smider just nu planer på ett nytt projekt. Vad det blir återstår att se.Max wrote:Får man lov att fråga varför du ska sälja bilen? Det kan ju finnas många anledningar.
(Oj, nu ljuger jag visst igen )
Hvilken udstødning sidder der på bilen ?
Christian Lunding / http://www.five-speed.dk
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
1,6 BRG Limited Edition, 1991
1,6 Crystal White, 1991 Project Race Car!
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Besiktade bilen idag hos Bilprovningen.
Den gick igenom helt utan anmärkning (med CC bågen monterad).
Blev till och med lite beröm från besiktningsmannen som tyckte det var väldigt välstädat undertill för att vara en bil från -94!
Fattas bara med tanke på att alla chassidetaljer blästrades och lackades i våras.
Fritt fram att åka hela nästa säsong utan besiktningsbekymmer alltså
Den gick igenom helt utan anmärkning (med CC bågen monterad).
Blev till och med lite beröm från besiktningsmannen som tyckte det var väldigt välstädat undertill för att vara en bil från -94!
Fattas bara med tanke på att alla chassidetaljer blästrades och lackades i våras.
Fritt fram att åka hela nästa säsong utan besiktningsbekymmer alltså
- P-O Håkansson
- Posts: 33
- Joined: Fri 07 Mar 2008, 14:40
- Leif Jönsson
- Posts: 89
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47
Jodå han menar avgassystem... Halvdansk som man ärP-O Håkansson wrote:Jag tror att han menar avgassystem.Anders Ohlsson wrote:Är inte helt säker på din danskaLunding wrote:Hvilken udstødning sidder der på bilen ?
Tolkar det som du frågar om utväxling i bakaxeln. Den är original och borde då vara 4,1:1.
Mvh,
P-O
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
AhaLeif Jönsson wrote:Jodå han menar avgassystem... Halvdansk som man ärP-O Håkansson wrote:Jag tror att han menar avgassystem.Anders Ohlsson wrote:Är inte helt säker på din danskaLunding wrote:Hvilken udstødning sidder der på bilen ?
Tolkar det som du frågar om utväxling i bakaxeln. Den är original och borde då vara 4,1:1.
Mvh,
P-O
Raceland extraktrogrenrör, katalysator och sedan original får bli svaret då.
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Re: S: Mazda MX5 -94 1.8 "Biltema Miatan" ** SÅLD **
Bilen är nu såld och lär dyka upp i MX5 Cupen.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: S: Mazda MX5 -94 1.8 "Biltema Miatan" ** SÅLD **
Anders Ohlsson wrote:Bilen är nu såld och lär dyka upp i MX5 Cupen.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- CG Leijonhufvud
- Posts: 1197
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Laxne
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: S: Mazda MX5 -94 1.8 "Biltema Miatan" ** SÅLD **
Då får vi bevaka serieanmälan och se om det dyker upp nån ny...Anders Ohlsson wrote:Bilen är nu såld och lär dyka upp i MX5 Cupen.
Undrar om inte 15st på SSM är nära realistiskt snart
Får vi se dig på KM med nåt nytt objekt under året?
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Re: S: Mazda MX5 -94 1.8 "Biltema Miatan" ** SÅLD **
Nej, med tanke på att det tog tid att få bilen såld och €uro kursen inte är så kul just nu så blir det inget nybygge i år skulle jag tro.Niklas Falk wrote:
Får vi se dig på KM med nåt nytt objekt under året?