Första tävlingen avklarad.
Mycket att ha koll på.
-Incheckning
-Hitta depå plats
-Möblera ytan
-Klargöra bilen för race. (Körde bilen till banan).
-Anmälan
-Besiktning
-Startnummer
-Dekaltrim
-Montera transponder
-Hinna monter galler framför grillen.
-Snacka med alla goa förarkolleger
-Tidsschema
-Förarmöte
-Lineup.
Fjärilarna börjar flyga runt i magen.
Äntligen på banan för en stunds träning.
Gick ju ganska bra. Inga supertider men det var inte målet med övningen.
Lång väntan på kvalracet på eftermiddagen.
Blev gott om tid att bekanta sig ytterligare med nya Miata vänner. Äta kanon god lunch och kika på andra klasser.
Tiden går fort. Höll på att missa lineup.
Vågade mer och pressade bilen vilket också visade sig genom några sekunder snabbare varvtider.
Somnade nöjd med ett fånigt leende.
Söndag och racedag på riktigt. Insikten att man nu skulle starta i formation side by side gjorde att fjärilarna vaknade och förökade sig.
Skönt att starta sist. Kändes kontollerat och lungt.
Låg tajt efter Inge #52 hela racet. Kom ikapp på vissa ställen men tappade på andra ställen.
På sista varvet försökte jag mig på en omkörning genom att bromsa mig förbi på utsidan. Lärdom efter att hamnat i gruset i utgången av kurvan är att man kanske ska vänta med omkörningar till man fått lite mer vana.
Race 2 startade jag inte sist då en mycket snabbare förare #90 av någon anledning fick starta bakom. Han fick dock fritt spår av mig in i första kurvan. Fanns så att säga ingen vits med att dröja med det oundvikliga kommande omkörningen.
Liksom första heatet la jag mig tajt bakom #52 Inge. Denna gång gjorde jag inga omkörningsförsök förutom på upploppet då jag laddade på tajt in i sista kurvan och kom upp med ett par decimeter men inte om. Festligt nog glömde de att flagga av oss eftersläntrare så vi gav fullt ös ett varv till. Sen fick vi se målflaggan ilsket viftande.
Framgång var väll att man inte blev varvad.
Bästatid om någon funderar blev 1:41,1
Bra, hyfsat eller kass kan jag inte bedöma men mitt mål att vara med och ha trevligt uppfylldes.
Vägde in bilen under kvalet på lördagen till 1128kg med näst intill tom tank. Ca 100kg mer än modifiedbilarna.
Race 1 startade jag med full tank. Race två med den soppa mindre som gick åt i race 1. Ca 12liter.
Får komma ihåg att ha gott om soppa i tanken nästa race som är MX5cup där jag behöver väga in på 1140kg.