Letar efter en Torsendiff, någon som har en liggandes eller har nåt tips om var jag kan hitta en?
Mvh
Björn
070-4411480
Köpes: Torsendiff
Köpes: Torsendiff
Björn Axelsson
- Conny Lundell
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: Köpes: Torsendiff
Kan detta vara av intresse?axe wrote:Letar efter en Torsendiff, någon som har en liggandes eller har nåt tips om var jag kan hitta en?
Mvh
Björn
070-4411480
viewtopic.php?f=9&t=4119
Conny Lundell
Eunos Roadster 1994
Eunos Roadster 1994
Kan absolut vara av intresseConny Lundell wrote:Kan detta vara av intresse?axe wrote:Letar efter en Torsendiff, någon som har en liggandes eller har nåt tips om var jag kan hitta en?
Mvh
Björn
070-4411480
viewtopic.php?f=9&t=4119
Men, då måste jag bara hitta en öppen diff först som jag kan flytta över denna till...
Hör av mig i sånt fall
Björn Axelsson
Någon som har en öppen diff som jag kan montera en Torsen i?axe wrote:Kan absolut vara av intresseConny Lundell wrote:Kan detta vara av intresse?axe wrote:Letar efter en Torsendiff, någon som har en liggandes eller har nåt tips om var jag kan hitta en?
Mvh
Björn
070-4411480
viewtopic.php?f=9&t=4119
Men, då måste jag bara hitta en öppen diff först som jag kan flytta över denna till...
Hör av mig i sånt fall
Är det bara att byta eller är det mer delar som behövs i sånt fall?
Mvh
Björn
Björn Axelsson
Jag har en öppen diff från en -92:a över om det är en sådan som eftersöks.
Claes Haglund
Det finns eftermarknadsdiffspärrar att köpa, Quaife bl.a som kan monteras i en öppen Miata diff.
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... del=416&q=
Lite mer pyssel med installation av dito än en färdig Miata Torsen-diff .
Men vad du än gör köp ingen diff från 2003 eller senare, då bytte de från Torsen till något svåruttalad skit som spottar ut metalldelar!
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... del=416&q=
Lite mer pyssel med installation av dito än en färdig Miata Torsen-diff .
Men vad du än gör köp ingen diff från 2003 eller senare, då bytte de från Torsen till något svåruttalad skit som spottar ut metalldelar!
Jarmo Forselius
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...
Årsmodell 2004 med tyngre styrning...