Slut på finåkandet!
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Slut på finåkandet!
Jag har finåkt miata några år nu men nu är det dags att lägga på en rem och börja rejsa lite tänkte jag. Fredrik Henriksson har väl övertalat mig kan man säga.
Åker till Tyskland nästa vecka för att leta objekt så förhoppningsvis skall jag väl hitta något att börja bygga om.
Kan någon berätta exakt hur man bär sig åt vid import av miata? Har lite koll men har säkert missat något som kan vara bra att veta.
Planen är att kopiera Fredriks bil för att spara lite tid, men det är ju inget han vet om än...
Åker till Tyskland nästa vecka för att leta objekt så förhoppningsvis skall jag väl hitta något att börja bygga om.
Kan någon berätta exakt hur man bär sig åt vid import av miata? Har lite koll men har säkert missat något som kan vara bra att veta.
Planen är att kopiera Fredriks bil för att spara lite tid, men det är ju inget han vet om än...
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Slut på finåkandet!
Gott! Då räknar vi in dig i nästa års MX-5 CUP.Viking wrote:Jag har finåkt miata några år nu men nu är det dags att lägga på en rem och börja rejsa lite tänkte jag. Fredrik Henriksson har väl övertalat mig kan man säga.
Åker till Tyskland nästa vecka för att leta objekt så förhoppningsvis skall jag väl hitta något att börja bygga om.
Kan någon berätta exakt hur man bär sig åt vid import av miata? Har lite koll men har säkert missat något som kan vara bra att veta.
Planen är att kopiera Fredriks bil för att spara lite tid, men det är ju inget han vet om än...
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Jag kör!JOnas wrote:Kul Viking! (säger en som inte har nån... )
Drar du hem den på kärra eller tänker du köra?
/ JOnas
Brorsan och jag åker på en liten kortare tur genom Tyskland, Tjeckien och Polen så tanken är att få med sig en miata hem om jag nu hittar nån.
Jag håller på att kolla på mobile.de och autoscout24.de så vi får se om det ger något...
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Slut på finåkandet!
Hehehe, har misstänkt att du smider lömsk planer...Viking wrote: Planen är att kopiera Fredriks bil för att spara lite tid, men det är ju inget han vet om än...
Med två Bollebygdsmiator på startlinjen får "Bratsen" från storstäderna se upp...
Det ser ut att bli hyggliga startfält framöver vilket gör att sannolikheten för homogena miataheat har ökat rejält. Känns som det är 20-talet bilar "i luften" just nu. Nån som har räknat?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Va billiga raceobjekt det finns!
En 1.6:a för ca 15 000:-, i sverige klar för ca 25 000:- (1.6 är väl så konkurrenskraftig i cupen har det visat sig, sen att du kan lätta skiten ur dom e heller inte fel... )
EDIT (Länkarna sabbade hela sidan. Gick inte att läsa. Men man kan söka på mobile.de.) // Moderator från avdelningen för censur och annat strunt/MX-5 Racing club.
En 1.6:a för ca 15 000:-, i sverige klar för ca 25 000:- (1.6 är väl så konkurrenskraftig i cupen har det visat sig, sen att du kan lätta skiten ur dom e heller inte fel... )
EDIT (Länkarna sabbade hela sidan. Gick inte att läsa. Men man kan söka på mobile.de.) // Moderator från avdelningen för censur och annat strunt/MX-5 Racing club.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Peter Sandström
- Posts: 230
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 07:42
- Location: Urshult / Småland
Fredrik Barruds -90:a för 40 tusen på Blocket är också skapligt billigt då den är i princip raceklar som nybörjarbil.....
NA -91, lite moddad konbaneracer, numera såld...
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
SAAB Sonett II/V4 -68. Blå pärla i nyskick. .
SAAB 96 GT750 -60. Orenoverad originalbil, en av få..
VOLVO XC90 R-Design D5 Polestar -14
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Just d, den är billig. Sen så undrar man ju lite(som Niklas skrev i en annan tråd) varför han vill ha 10 papp för att besiktiga...Peter Sandström wrote:Fredrik Barruds -90:a för 40 tusen på Blocket är också skapligt billigt då den är i princip raceklar som nybörjarbil.....
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Tackar, tackar! Jag har haft miata i flera år så den vill jag helst inte veta något om!Per Hammarsjö wrote:Kul! Välkommen till gänget!
Är det Miataspecifik info du vill veta eller är det tysklandsimport generellt?
Import är jag däremot intresserad av för jag har aldrig importerat en bil förut!
Tanken är köpa själv, bygga själv...
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
- Anders Ohlsson
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 118
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26
Jag har inte kvar de importsidorna på min hemsida längre. Däremot finns ju min senaste import av den gröna förra året beskriven.
Jag har importerat 3 Miator och en BMW från Tyskland så lite rutin har jag fått. Kort kan man säga att göra bilaffär i Tyskland är ungefär som att göra bilaffär i Sverige vad det gäller själva "förhandlingen". Språket är ju ett litet hinder. Tyskarna är inte så bra och villiga att prata engelska alla gånger. Även detta har förändrats till det bättre på senare år. När jag handlade BMW:n t.ex. var den lite yngre säljare som var mycket bra på engelska, så det skiftar. Pruta är som hemma. Försök och se hur det går. Ett tips är att bilhandlarna i Tyskland måste lämna rätt omfattande garantier även på begagnat. Att säga att bilen skall exporteras och därför inte omfattas av garantier har givit bra rabatt vid 2 tillfällen.
Några punkter att tänka på finns det dock:
1. Kolla på mobile.de m.fl. bilsiter för att finna bra objek. Precis som hemma så är det garanterat så: Låter det för bra för att vara sant så är det så. Det finns inga fina bilar till låga fantasipriser. Har bilen ett "för" lågt pris så finns det en anledning. Avslöjas enklast vid en provkörning. Ut och kör bilen så fort som möjligt. Ängna inte timmar åt att studera minsta vrå för att sedan upptäcka vid en slutlig provkörning att bilen knapt går för egen maskin.
2. Pengar: Ofta vill man inte ha stora summor kontanter med sig. Tyvärr är det det enklaste. Första gången jag handlade bil fick jag med mig en postväxel som enligt SEB inte skulle vara några problem att växla. Det var dock jorden alla problem väl nere i Tyskland. Hade jag inget konto i banken kunde de inte växla. Konto kunde jag inte öppna i deras bank då jag inte var Tysk medborgare etc. Det löste sig till slut tack vare bilhandlaren som gick i god för det hela. Kontanter är dock det som fungerar.
3. Printa ut annonsen från internet och ta med. Ofta har bilen ett högre pris när du kommer till handlaren. Aha du har sett den på internet, ja då är priset ett annat brukar det heta. Bra att kunna visa för säljaren. Senast när jag köpte min nuvarande gröna tävlingsbil så var det även diskussion om tillbehör. I annonsen ingick hardtop, vinterdäck mm. Inget av det ingick när jag var på plats. Efter att ha visat annonsen så gick säljaren motvilligt med på att detta skulle ingå i affären.
4. Registrering och försäkring för hemfärd. Köper du på en bilhandlare brukar de hjälpa till med detta. På de större handlarna har det varit väligt smidigt. Lite mer strul senast på en mindre handlare. Det finns 2 typer av exportskyltar. Gula som är giltiga 5 dagar och röda som är giltiga 14 dagar. Priset är givetvis lägre för 5 dagars. Fördelen med 14 dagars är att du kan köra bilen i Sverige och hinna få tid för reg-besiktning. Ska du dessutom teckna tillfällig registrering i Sverige är det dyrt. En annan lärdom vi gjorde senast var att det blir problem då de gula skyltarna inte är giltiga i Danmark. Man måste då ta färja direkt från Tyskland till Sverige. Röda är ok.
Det var väl lite om det viktigaste att tänka på. Fråga gärna mer om du undrar över något.
Lycka till!
Anders
Jag har importerat 3 Miator och en BMW från Tyskland så lite rutin har jag fått. Kort kan man säga att göra bilaffär i Tyskland är ungefär som att göra bilaffär i Sverige vad det gäller själva "förhandlingen". Språket är ju ett litet hinder. Tyskarna är inte så bra och villiga att prata engelska alla gånger. Även detta har förändrats till det bättre på senare år. När jag handlade BMW:n t.ex. var den lite yngre säljare som var mycket bra på engelska, så det skiftar. Pruta är som hemma. Försök och se hur det går. Ett tips är att bilhandlarna i Tyskland måste lämna rätt omfattande garantier även på begagnat. Att säga att bilen skall exporteras och därför inte omfattas av garantier har givit bra rabatt vid 2 tillfällen.
Några punkter att tänka på finns det dock:
1. Kolla på mobile.de m.fl. bilsiter för att finna bra objek. Precis som hemma så är det garanterat så: Låter det för bra för att vara sant så är det så. Det finns inga fina bilar till låga fantasipriser. Har bilen ett "för" lågt pris så finns det en anledning. Avslöjas enklast vid en provkörning. Ut och kör bilen så fort som möjligt. Ängna inte timmar åt att studera minsta vrå för att sedan upptäcka vid en slutlig provkörning att bilen knapt går för egen maskin.
2. Pengar: Ofta vill man inte ha stora summor kontanter med sig. Tyvärr är det det enklaste. Första gången jag handlade bil fick jag med mig en postväxel som enligt SEB inte skulle vara några problem att växla. Det var dock jorden alla problem väl nere i Tyskland. Hade jag inget konto i banken kunde de inte växla. Konto kunde jag inte öppna i deras bank då jag inte var Tysk medborgare etc. Det löste sig till slut tack vare bilhandlaren som gick i god för det hela. Kontanter är dock det som fungerar.
3. Printa ut annonsen från internet och ta med. Ofta har bilen ett högre pris när du kommer till handlaren. Aha du har sett den på internet, ja då är priset ett annat brukar det heta. Bra att kunna visa för säljaren. Senast när jag köpte min nuvarande gröna tävlingsbil så var det även diskussion om tillbehör. I annonsen ingick hardtop, vinterdäck mm. Inget av det ingick när jag var på plats. Efter att ha visat annonsen så gick säljaren motvilligt med på att detta skulle ingå i affären.
4. Registrering och försäkring för hemfärd. Köper du på en bilhandlare brukar de hjälpa till med detta. På de större handlarna har det varit väligt smidigt. Lite mer strul senast på en mindre handlare. Det finns 2 typer av exportskyltar. Gula som är giltiga 5 dagar och röda som är giltiga 14 dagar. Priset är givetvis lägre för 5 dagars. Fördelen med 14 dagars är att du kan köra bilen i Sverige och hinna få tid för reg-besiktning. Ska du dessutom teckna tillfällig registrering i Sverige är det dyrt. En annan lärdom vi gjorde senast var att det blir problem då de gula skyltarna inte är giltiga i Danmark. Man måste då ta färja direkt från Tyskland till Sverige. Röda är ok.
Det var väl lite om det viktigaste att tänka på. Fråga gärna mer om du undrar över något.
Lycka till!
Anders
Last edited by Anders Ohlsson on Sun 13 Jul 2008, 22:25, edited 2 times in total.
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Går utmärkt har köpt två bilar från privat-personer. Rekomenderar att ta bilen på släp. Slipper man allt jox med papper osv och kommer säkert hem. Se till att skriva ett kvitto bara som numera krävs när man reggar bilen. Har man bara breifet och kvittio så är det klart. Vi köp i tyskland kollar man att breif verkligen stämmer mot bilen ( chassi nr skall stämma ).Viking wrote:Hur är det att importera från en privatperson?
Har hittat en del vettiga 1.6 från -90 till -93 som kan vara lämpliga men tyvärr inte hos bilhandlare...
Orkar man så sträckkör t.o.r man ner och får en billig billjet för bron och Rödby/Puttgarden men då måste man hinna på 24 h tillbaka till bron . 200 mil på ett bräde går med massa kaffe och red-bulls
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
... och skall man köra hem så åker man med ägaren och köper röda skyltar lr gula om man tar båten hem?Josen wrote:Går utmärkt har köpt två bilar från privat-personer. Rekomenderar att ta bilen på släp. Slipper man allt jox med papper osv och kommer säkert hem. Se till att skriva ett kvitto bara som numera krävs när man reggar bilen. Har man bara breifet och kvittio så är det klart. Vi köp i tyskland kollar man att breif verkligen stämmer mot bilen ( chassi nr skall stämma ).Viking wrote:Hur är det att importera från en privatperson?
Har hittat en del vettiga 1.6 från -90 till -93 som kan vara lämpliga men tyvärr inte hos bilhandlare...
Orkar man så sträckkör t.o.r man ner och får en billig billjet för bron och Rödby/Puttgarden men då måste man hinna på 24 h tillbaka till bron . 200 mil på ett bräde går med massa kaffe och red-bulls
Japp får du bra kontakt med ägaren kan han t.o.m låna dig sina skyltar som du kan åka hem på. Ägarnen hjälper dig med adimistrationen för att få fram skyltar. Fråga snällt (kostar inget att fråga ) om du kan åka på hans skyltar - brukar vara vanligt att man får göra.och skall man köra hem så åker man med ägaren och köper röda skyltar lr gula om man tar båten hem?
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Jag har hittat en lämplig bil nu men varför säljer man bara till handlare och export? Är det nåt skumt då lr?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ld2jsvjpq112
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ld2jsvjpq112
Nej är inget skumt man säljer till handlare och export för att slippa garantin vilket är hårdare krav på i tyskland Oftas p.g.a att man inte kan märket. Är den fräsch i trösklar och inte allt för röd under, OK i motor låda är det bara till att pruta ner och slå till. Vita bilar är prefekt för racing ( lätta att bättra, tydliga att meka med, enkla att strajpa )Viking wrote:Jag har hittat en lämplig bil nu men varför säljer man bara till handlare och export? Är det nåt skumt då lr?
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=ld2jsvjpq112
Fråga om den har varit med om olycka (unfallen) de måste handlaren svara på enligt lag.
Får du den för 2500 med HT är det godis Själv gillar jag vita bilar. Sen fixar du snygg plats HT i svart kolfiber, lite svarta spoliers, breda svart OZ fälgar, snygg strajpning, lättad ner den till 850 kg Vilken killer !!
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Det blir nog till att kika på den om man nu inte skulle hitta något annat lämpligt på vägen ner. Vit är som sagt ganska förlåtande om/när man skall reparera.Josen wrote: Nej är inget skumt man säljer till handlare och export för att slippa garantin vilket är hårdare krav på i tyskland Oftas p.g.a att man inte kan märket. Är den fräsch i trösklar och inte allt för röd under, OK i motor låda är det bara till att pruta ner och slå till. Vita bilar är prefekt för racing ( lätta att bättra, tydliga att meka med, enkla att strajpa )
Fråga om den har varit med om olycka (unfallen) de måste handlaren svara på enligt lag.
Får du den för 2500 med HT är det godis Själv gillar jag vita bilar. Sen fixar du snygg plats HT i svart kolfiber, lite svarta spoliers, breda svart OZ fälgar, snygg strajpning, lättad ner den till 850 kg Vilken killer !!
Får se om jag lyckas något vidare med prutningen bara, kan ju ingen tyska men det är la bara att vifta med kontanterna!
Se till att ha flera objekt att titta på!
Jag hade i princip bestämt en fin en. När vi kom dit så skakade hela motorn kraftigt och bilen var inte alls i den "goda" kondition som det stod på webben. Fanns en annan inte lång därifrån (Hamburg) som var lite småbucklig och med halvtrasig cab (den skulle ju ändå köras bana med)som gick riktigt & kändes rätt tajt. Lite prut och sedan bara att lasta på.
Lycka till därnere!
Jag hade i princip bestämt en fin en. När vi kom dit så skakade hela motorn kraftigt och bilen var inte alls i den "goda" kondition som det stod på webben. Fanns en annan inte lång därifrån (Hamburg) som var lite småbucklig och med halvtrasig cab (den skulle ju ändå köras bana med)som gick riktigt & kändes rätt tajt. Lite prut och sedan bara att lasta på.
Lycka till därnere!
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
- peter dahlqvist
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 68
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 08:01
Jag måste ställa en tråkig fråga....
Hur mycket tjänar ni på att köpa bil i Tyskland?
Om jag lägger på alla omkostnader på 2500€ får jag med min enkla matematik ett pris regad i Sverige på ca 35000kr, vilket är vad man köper dessa för i Sverige.
Är det priset eller utbudet som gör att ni köper i Tyskland? Utbudet är ju faktiskt ganska bra nu även i Sverige och priserna börjar bli resonabla. Självklart finns det även fortfarande sådana som tror på överpriser men med alla importbilar så är de mycket lägre än tidigare.
Jag köpte en importerad vit -91 (Nato bil) för två år sedan i Sverige för 35000kr. En ny vattenpump och den var som ny... Nu har jag en importerad -01 som jag köpte för 80000kr förra året...
Hur mycket tjänar ni på att köpa bil i Tyskland?
Om jag lägger på alla omkostnader på 2500€ får jag med min enkla matematik ett pris regad i Sverige på ca 35000kr, vilket är vad man köper dessa för i Sverige.
Är det priset eller utbudet som gör att ni köper i Tyskland? Utbudet är ju faktiskt ganska bra nu även i Sverige och priserna börjar bli resonabla. Självklart finns det även fortfarande sådana som tror på överpriser men med alla importbilar så är de mycket lägre än tidigare.
Jag köpte en importerad vit -91 (Nato bil) för två år sedan i Sverige för 35000kr. En ny vattenpump och den var som ny... Nu har jag en importerad -01 som jag köpte för 80000kr förra året...
------------------------------------------------------
Peter Dahlqvist, Åkersberga (NA 1994 och NBFL 2001)
Peter Dahlqvist, Åkersberga (NA 1994 och NBFL 2001)
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact:
Jag och brorsan skall ändå på semester i Tyskland så då passar man ju på att köpa en bil!peter dahlqvist wrote:Jag måste ställa en tråkig fråga....
Hur mycket tjänar ni på att köpa bil i Tyskland?
Om jag lägger på alla omkostnader på 2500€ får jag med min enkla matematik ett pris regad i Sverige på ca 35000kr, vilket är vad man köper dessa för i Sverige.
Är det priset eller utbudet som gör att ni köper i Tyskland? Utbudet är ju faktiskt ganska bra nu även i Sverige och priserna börjar bli resonabla. Självklart finns det även fortfarande sådana som tror på överpriser men med alla importbilar så är de mycket lägre än tidigare.
Jag köpte en importerad vit -91 (Nato bil) för två år sedan i Sverige för 35000kr. En ny vattenpump och den var som ny... Nu har jag en importerad -01 som jag köpte för 80000kr förra året...
Vad jag har sett så ligger priserna för motsvarande bil här hemma minst 15000kr högre än motsvarande i Tyskland. Många bilar är ju importerade och då köper jag hellre en själv i Tyskland än köper en redan importerad bil i Sverige.
Det finns ju massvis med -90 -91:or på Blocket men jag vill slippa problemet med vevaxeln på dom tidiga modellerna och vill då ha en nyare och då drar det iväg i pris så jag räknar med att spara några kronor.
- Magnus Claesson
- Posts: 224
- Joined: Sat 12 Jul 2008, 22:44
- Location: Bollebygd
- Contact: