Hej hej! Jag är ny användare här och har just blivit med en ban/jobb-åkar bil! Det började med en middag hos min lillebror som visade mig en raceklar Miata och tyckte att "en sån borde du ha"... Många diskussioner senare och flera "nä vi köper ingen bil!" så blev det till slut en totalt-över-budget-bil (det blir nudlar resten av månaden). Hur gick det till då?
Vi började åka de ca 30 milen mot Malmö och på väg ner fick jag ett meddelande på FB med en länk till en Blocket-annons. Tyvärr var priset på tok för högt för vår budget så jag tackade nej. Väl framme i Malmö så tittade vi på bilen som tyvärr krävde för mycket arbete för att få den pålitligt körbar, vattentät(!) samt raceklar så vi skippade den och satte GPSen mot Jönköping för nästa bil-titt. Vi började räkna på vad det skulle kosta att få Malmö-bilen i ett någorlunda färdigt skick och insåg att vi snabbt närmade oss Blocket-annons-bilens pris. Dock så skulle kostnaderna spridas under en längre tid - men slutnotan skulle bli nästan den samma. Med detta i huvudet så bestämde vi oss för att kika på Blocket-bilen ändå, den låg ändå på vägen till nästa bil-titt.
Så fort jag fick se den kände jag "FAN, här är min bil"!! En kanontrevlig noggrann säljare som vi snabbt fick förtroende för och ett par timmar senare så körde jag därifrån med en pärla! Lite ovant att gå från en automat BMW 520d med "auto-allting" till en superlåg bil med koppling och manuellt allting, hade inte kört manuell bil på flera flera år! Men det är som att lära sig att cykla - man kan det efter en liten stunds "velande" och lära-kännande av dragläget.
Så här är pärlan! Iaf så här såg hon ut i söndags morse... under söndagen förvandlades hon nämligen... Men mer om det senare.
NBFL sport 2002
* TR Lane-båge
* Coilovers (dock endast höjdjusterbara)
* Japan Racing 15" med spacers
* Rostfritt avgassystem
* K&N Öppet luftfilter
* Hardtop
* Blåtandsradio och nya högtalare
Kvar att göra - som vi vet nu:
* Foliera
* Byta till bättre coilovers (om det finns några som matchar mina krav - vill ha lite mer komfort än vad jag har nu men ändå funka bra till bana ibland.
* Stolsbyte samt bälten
(Drömmer om att kompressormata den.... )
NBFL sport - 2002 - snysop
NBFL sport - 2002 - snysop
Karin Hallberg
NBFL Sport - 2002 som både bankörar- och till-jobbet-ibland-bil.
NBFL Sport - 2002 som både bankörar- och till-jobbet-ibland-bil.
Re: NBFL sport - 2002 - snysop
Hej Karin !
Snygg kärra !
Lägg upp många bilder på hur det går med bilen
vänlig hälsning !
Michael
Snygg kärra !
Lägg upp många bilder på hur det går med bilen
vänlig hälsning !
Michael
Michael Dyballa
Visby
Visby
Re: NBFL sport - 2002 - snysop
Hejsan Michael! Detsamma! Var just inne på din tråd om din bilDiabolo wrote:Hej Karin !
Snygg kärra !
Lägg upp många bilder på hur det går med bilen
vänlig hälsning !
Michael
Karin Hallberg
NBFL Sport - 2002 som både bankörar- och till-jobbet-ibland-bil.
NBFL Sport - 2002 som både bankörar- och till-jobbet-ibland-bil.
Re: NBFL sport - 2002 - snysop
Hej Karin
Kul att det är fler som är på och bygger för nästa säsong.
Kommer du satsa på std cupen, sprint cupen eller trackday träffar?
Blev även nyfiken på foilering som du nämnde som en av de fösta åtgärderna ni ska göra. Kommer blir spännande att se förvandlingen.
/Per
Kul att det är fler som är på och bygger för nästa säsong.
Kommer du satsa på std cupen, sprint cupen eller trackday träffar?
Blev även nyfiken på foilering som du nämnde som en av de fösta åtgärderna ni ska göra. Kommer blir spännande att se förvandlingen.
/Per
Per Fosselius
MX5 NB 1999 10th.
Sprintcup 2014, 2015
MX5 NB 2000.
Sprintcup 2016.
SPVM #58 2017, 2018, 2019, 2020, 2021
MSCC #58 2019, 2020, 2021
MX5 NB 1999 10th.
Sprintcup 2014, 2015
MX5 NB 2000.
Sprintcup 2016.
SPVM #58 2017, 2018, 2019, 2020, 2021
MSCC #58 2019, 2020, 2021
Re: NBFL sport - 2002 - snysop
Hejsan!
Jag kommer köra trackdays och vill testa på drifting framförallt. Bilen skall ju användas som lite bruksbil också så jag vill inte att vi moddar den för mycket.
Folieringen blev nästan-klar i måndags natt! Kvar är ramen kring rutan och sidobackspeglarna som skall bli mattsvarta. Bilen är grymt snygg i svart men en svart bil är jobbig och jag föll som en fura för denna/dessa färger hehe... Den är kameleontig mellan lila/rosa/turkos. Vi gjorde jobbet själva, min man är utbildad i det, så om jag/vi tröttnar på färgen så kan vi göra om det.
Jag kommer köra trackdays och vill testa på drifting framförallt. Bilen skall ju användas som lite bruksbil också så jag vill inte att vi moddar den för mycket.
Folieringen blev nästan-klar i måndags natt! Kvar är ramen kring rutan och sidobackspeglarna som skall bli mattsvarta. Bilen är grymt snygg i svart men en svart bil är jobbig och jag föll som en fura för denna/dessa färger hehe... Den är kameleontig mellan lila/rosa/turkos. Vi gjorde jobbet själva, min man är utbildad i det, så om jag/vi tröttnar på färgen så kan vi göra om det.
Karin Hallberg
NBFL Sport - 2002 som både bankörar- och till-jobbet-ibland-bil.
NBFL Sport - 2002 som både bankörar- och till-jobbet-ibland-bil.
Re: NBFL sport - 2002 - snysop
Well done!Vi gjorde jobbet själva, min man är utbildad i det
Jonas Christensen (fd #74, fd #49)
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB
07noll9-40nio5nio6
NA NA NA NB NBFL NB NA NA NB