2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Slänger in min racerapport här också, ganska lång så hoppa över om ni inte orkar läsa...
SSM 2014:
Fantastisk helg, vill ge ett stort tack till så många:
- MSCC med funktionärer samt SPVM och RHK för årets bästa helg! :bow2:
- Alla mina medtävlare i Roadsport C, underbar gemenskap både på banan och i depån.
- MX-5 Racing Club med Hdzon i spetsen för support, tält, kall dricka, mm.
- Sponsorn Gärde Wesslau för mat och dricka, mycket uppskattat.
Fick inte den bästa uppladdningen inför SSM pga två sena mekkvällar med bara 5 resp 3 timmars sömn.
Dessutom började inte fredag morgon särskilt bra då bilen började misstända när jag kom ut på motorvägen. Hade motortvättat den kvällen innan och efter avtorkning av tändstiften så gick den bättre, hjärtat kunde trilla ner från halsgropen igen...
Träning:
Hade inte kört en meter på bana på två år så rattrosten satt rejält fast, de två passen på fredagen var uppskattade. Bilen kändes OK, bra balans direkt och Kumho höll kvar greppet bättre över varven än Toyo. Tyvärr är min styrning fortfarande väldigt trög trots att jag nu har rensat styrväxeln helt. Får byta grepp på ratten för att dra/trycka bilen runt kurvorna, inte helt optimalt...
Kapade 1.2 sekunder till pass 2, fick bättre koll på vilka däcktryck som passade Kumho.
Kval:
Sänkte kalltrycket något innan kvalet, i övrigt inga ändringar. Gick ut som sista bil med 4-5 snabbare bilar framför mig så jag fick flera fria varv innan Blixt och Hallbig kom ifatt. Släppte förbi dem i Idioten och hängde på men hade inte en chans genom vänstern, tror det framför allt berodde på utväxlingen, jag har 5-växlad låda och är tvungen att shortshifta till 3:an innan kurvan och tappar flera meter direkt trots fullgas...
Lyckats plocka ytterligare en halv sekund till 1.12.6 vilket räcker till 13:e plats, ganska exakt där jag hade räknat med att hamna.
Lite intressant jämförelse, om jag hade satt samma tid 2012 hade jag startat 8:a, Roadsport C blir bara tightare och tuffare för varje år.
Race 1:
Tyckte jag kom iväg OK men det kommer bilar förbi på båda sidorna. Tar ytterspår efter Alexander Mullart men han glider ut i gruset och jag följer nästan efter, klarar hålla två däck kvar på asfalten, tappar dock några positioner. Hamnar bakom Bertil och är nog lite frustrerad för jag kör ganska aggressivt, försöker bla dyka på insidan ner i Liton med resultatet att Bertil svänger in mot apex och vi går ihop. Inte så farligt men onödigt, det var mitt eget fel (även om jag inte tyckte det just då... ), måste vara högre upp för att kräva att Bertil ska lämna plats. Sorry Bertil!
Får dålig utgång på rakan och Jan-Erik i NC:n smiter förbi. Tar mig ett par varv innan jag lyckas ta tillbaka positionen och då har Bertil och Olle fått en lucka på några sekunder. Närmar mig under de följande varven och är så gott som ikapp på sista varvet, dock har en röd Miata med Alexander dykt upp i backspegeln och jag får köra lite defensivt på korta rakan. Vid Idioten kommer Johan Hedström ut på banan från gräset mellan mig och Bertil och jag tappar fart. Försöker gå om honom på insidan ner mot Liton men kollar snabbt i backspegeln och ser att Alexander är borta. Eftersom jag inte har en aning om var han är så svänger jag ut igen och mycket riktigt, han går om på insidan och jag går i mål på 15:e plats.
Inte helt nöjd med min insats i detta race, framför allt inte kontakten med Bertil och att skänka bort en position i näst sista kurvan...
Men så här i efterhand så var det ganska kul ändå!
Race 2:
Björn Niklasson byter tillbaka till servostyrning under kvällen så jag tänkte testa hans styrväxel för att se om den är bättre men det visar sig att den är trögare än min, så det är nog inte där felet ligger. Justerar lite förspänning på pinjongen och monterar tillbaka. Inför starten vrider jag upp bakre stötdämparna bak två steg för att få bilen att rotera lite bättre och få bort den lilla understyrning jag hade i race 1.
Startar på 15:e plats, får en ganska OK start men hamnar ännu en gång i ytterspår som tredje bil. Finns inte tillräckligt med asfalt så jag hamnar ganska långt ut på gräset och tappar 3-4 positioner. Sedan följer ett antal intesiva varv, ligger bakom Hans Nordström som i sin tur har Jan-Erik och Björn Mullart framför sig. Jag och Hans har en grymt bra fight där det vid några tillfällen är väldigt tight där tom backspeglarna överlappar varandra, men jag tror inte det var kontakt någon gång. Riktigt kul!
Hans lyckas ta sig förbi Jan-Erik vid inbromsningen på korta rakan och jag försöker hänga på, får gå på utsidan i Idioten och det blir mycket tight i utgången, är delvis ute i gräset men lyckas till slut ta mig om. Nu börjar bilen bli ganska överstyrd, känns som bakdäcken har överhettat något pga min justering innan start. Lyckas till slut ta mig om Hans vid inbromsningen efter korta rakan, ganska sen dykning, bra av Hans att se mig och inte svänga in.
Får köra defensivt några kurvor men börjar sedan ladda på för att skapa en lucka. Nästa varv så släpper bakänden oväntat redan vid instyrningen i Kvällsposten, försöker hålla den på ställ men bakdäcken greppar igen och jag skickas rakt fram av banan. Hoppas fortfarande kunna hålla bilen men till slut går det runt och jag får gå på broms, stannar inte förrän asfaltssträngen där ambulansen står parkerad. Fem bilar smiter förbi innan jag kommer ut på banan igen, kommer ut på 19:e plats bakom Ulf Wärnberg, tar det lite lugnt för att se att bilen är OK så det tar ett par varv innan jag kan ta mig förbi Ulf.
Har en lucka fram till Andreas Eckemark och Jan-Erik som tar mig något varv att köra ikapp. Kommer ifatt på sista varvet, går på insidan upp mot Idioten och jag och Andreas går jämsides genom tre kurvor innan jag till slut är förbi.
I mål är jag 17:e, ganska långt ifrån topp 12 som var mitt mål, men racet var så fantastiskt kul att resultatet inte spelar någon roll alls.
Här är filmen från Andreas bil, ska försöka få upp mina egna filmer så snart som möjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=VHndnmt ... 4w&index=1
Som sammanfattning kan man väl säga att pga att jag fick dåliga starter så hamnade jag lite längre ner i fältet men det betydde samtidigt att jag var snabbare än bilarna framför vilket gav otroligt roliga race, vilket faktiskt är det viktigaste för mig.
SSM 2014:
Fantastisk helg, vill ge ett stort tack till så många:
- MSCC med funktionärer samt SPVM och RHK för årets bästa helg! :bow2:
- Alla mina medtävlare i Roadsport C, underbar gemenskap både på banan och i depån.
- MX-5 Racing Club med Hdzon i spetsen för support, tält, kall dricka, mm.
- Sponsorn Gärde Wesslau för mat och dricka, mycket uppskattat.
Fick inte den bästa uppladdningen inför SSM pga två sena mekkvällar med bara 5 resp 3 timmars sömn.
Dessutom började inte fredag morgon särskilt bra då bilen började misstända när jag kom ut på motorvägen. Hade motortvättat den kvällen innan och efter avtorkning av tändstiften så gick den bättre, hjärtat kunde trilla ner från halsgropen igen...
Träning:
Hade inte kört en meter på bana på två år så rattrosten satt rejält fast, de två passen på fredagen var uppskattade. Bilen kändes OK, bra balans direkt och Kumho höll kvar greppet bättre över varven än Toyo. Tyvärr är min styrning fortfarande väldigt trög trots att jag nu har rensat styrväxeln helt. Får byta grepp på ratten för att dra/trycka bilen runt kurvorna, inte helt optimalt...
Kapade 1.2 sekunder till pass 2, fick bättre koll på vilka däcktryck som passade Kumho.
Kval:
Sänkte kalltrycket något innan kvalet, i övrigt inga ändringar. Gick ut som sista bil med 4-5 snabbare bilar framför mig så jag fick flera fria varv innan Blixt och Hallbig kom ifatt. Släppte förbi dem i Idioten och hängde på men hade inte en chans genom vänstern, tror det framför allt berodde på utväxlingen, jag har 5-växlad låda och är tvungen att shortshifta till 3:an innan kurvan och tappar flera meter direkt trots fullgas...
Lyckats plocka ytterligare en halv sekund till 1.12.6 vilket räcker till 13:e plats, ganska exakt där jag hade räknat med att hamna.
Lite intressant jämförelse, om jag hade satt samma tid 2012 hade jag startat 8:a, Roadsport C blir bara tightare och tuffare för varje år.
Race 1:
Tyckte jag kom iväg OK men det kommer bilar förbi på båda sidorna. Tar ytterspår efter Alexander Mullart men han glider ut i gruset och jag följer nästan efter, klarar hålla två däck kvar på asfalten, tappar dock några positioner. Hamnar bakom Bertil och är nog lite frustrerad för jag kör ganska aggressivt, försöker bla dyka på insidan ner i Liton med resultatet att Bertil svänger in mot apex och vi går ihop. Inte så farligt men onödigt, det var mitt eget fel (även om jag inte tyckte det just då... ), måste vara högre upp för att kräva att Bertil ska lämna plats. Sorry Bertil!
Får dålig utgång på rakan och Jan-Erik i NC:n smiter förbi. Tar mig ett par varv innan jag lyckas ta tillbaka positionen och då har Bertil och Olle fått en lucka på några sekunder. Närmar mig under de följande varven och är så gott som ikapp på sista varvet, dock har en röd Miata med Alexander dykt upp i backspegeln och jag får köra lite defensivt på korta rakan. Vid Idioten kommer Johan Hedström ut på banan från gräset mellan mig och Bertil och jag tappar fart. Försöker gå om honom på insidan ner mot Liton men kollar snabbt i backspegeln och ser att Alexander är borta. Eftersom jag inte har en aning om var han är så svänger jag ut igen och mycket riktigt, han går om på insidan och jag går i mål på 15:e plats.
Inte helt nöjd med min insats i detta race, framför allt inte kontakten med Bertil och att skänka bort en position i näst sista kurvan...
Men så här i efterhand så var det ganska kul ändå!
Race 2:
Björn Niklasson byter tillbaka till servostyrning under kvällen så jag tänkte testa hans styrväxel för att se om den är bättre men det visar sig att den är trögare än min, så det är nog inte där felet ligger. Justerar lite förspänning på pinjongen och monterar tillbaka. Inför starten vrider jag upp bakre stötdämparna bak två steg för att få bilen att rotera lite bättre och få bort den lilla understyrning jag hade i race 1.
Startar på 15:e plats, får en ganska OK start men hamnar ännu en gång i ytterspår som tredje bil. Finns inte tillräckligt med asfalt så jag hamnar ganska långt ut på gräset och tappar 3-4 positioner. Sedan följer ett antal intesiva varv, ligger bakom Hans Nordström som i sin tur har Jan-Erik och Björn Mullart framför sig. Jag och Hans har en grymt bra fight där det vid några tillfällen är väldigt tight där tom backspeglarna överlappar varandra, men jag tror inte det var kontakt någon gång. Riktigt kul!
Hans lyckas ta sig förbi Jan-Erik vid inbromsningen på korta rakan och jag försöker hänga på, får gå på utsidan i Idioten och det blir mycket tight i utgången, är delvis ute i gräset men lyckas till slut ta mig om. Nu börjar bilen bli ganska överstyrd, känns som bakdäcken har överhettat något pga min justering innan start. Lyckas till slut ta mig om Hans vid inbromsningen efter korta rakan, ganska sen dykning, bra av Hans att se mig och inte svänga in.
Får köra defensivt några kurvor men börjar sedan ladda på för att skapa en lucka. Nästa varv så släpper bakänden oväntat redan vid instyrningen i Kvällsposten, försöker hålla den på ställ men bakdäcken greppar igen och jag skickas rakt fram av banan. Hoppas fortfarande kunna hålla bilen men till slut går det runt och jag får gå på broms, stannar inte förrän asfaltssträngen där ambulansen står parkerad. Fem bilar smiter förbi innan jag kommer ut på banan igen, kommer ut på 19:e plats bakom Ulf Wärnberg, tar det lite lugnt för att se att bilen är OK så det tar ett par varv innan jag kan ta mig förbi Ulf.
Har en lucka fram till Andreas Eckemark och Jan-Erik som tar mig något varv att köra ikapp. Kommer ifatt på sista varvet, går på insidan upp mot Idioten och jag och Andreas går jämsides genom tre kurvor innan jag till slut är förbi.
I mål är jag 17:e, ganska långt ifrån topp 12 som var mitt mål, men racet var så fantastiskt kul att resultatet inte spelar någon roll alls.
Här är filmen från Andreas bil, ska försöka få upp mina egna filmer så snart som möjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=VHndnmt ... 4w&index=1
Som sammanfattning kan man väl säga att pga att jag fick dåliga starter så hamnade jag lite längre ner i fältet men det betydde samtidigt att jag var snabbare än bilarna framför vilket gav otroligt roliga race, vilket faktiskt är det viktigaste för mig.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Tack alla MX5-räsers för underhållning, mat/tält och grattis till er på pallen
Thomas - hur gick det med bak-lagret ? Var det slut, höll det rejs ?
Joachim
Thomas - hur gick det med bak-lagret ? Var det slut, höll det rejs ?
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Det glappade inget när jag hade satt tillbaka hjulet...
Så antingen var det hjulet som glappade eller så slutade det glappa när tempen sjönk.
Men märkte inget under race 2 eller på vägen hem så jag tror det var handbromsen som låg på, hjulet gick varmt och muttrarna lossnade något. Har dock inte kollat på lagret efter race 2.
Så antingen var det hjulet som glappade eller så slutade det glappa när tempen sjönk.
Men märkte inget under race 2 eller på vägen hem så jag tror det var handbromsen som låg på, hjulet gick varmt och muttrarna lossnade något. Har dock inte kollat på lagret efter race 2.
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Alexander Mullaart
- Posts: 290
- Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
- Location: Malmö
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Tack alla miatister för en grym helg ! Klubbtältet med kall dryck och god mat var guld (tack Hans Nordström)!
STORT (!) tack till Hans som hämtade oss utanför Svalöv på söndagen efter att supportbilen havererade och Anders Träff som lät mig låna en uppsättning hjul och sedan köpa däcken!
STORT (!) tack till Hans som hämtade oss utanför Svalöv på söndagen efter att supportbilen havererade och Anders Träff som lät mig låna en uppsättning hjul och sedan köpa däcken!
Alexander Mullaart
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Tack Thomas! Känns superkul att vara med i cupen och bli välkomnad på detta sätt!TPR wrote:Resultat:
Kval: http://www.raceconsulting.se/Test/Files ... 20Kval.pdf
Race 1: http://www.raceconsulting.se/Test/Files ... ce%201.pdf
Race 2: http://www.raceconsulting.se/Test/Files ... ce%202.pdf
Shit vad nivån har höjts i klassen!
För två år sedan kvalade jag 12:a på 1.14.1 och blev 8:a (regn) och 10:a.
Nu körde jag 1.5 sek snabbare, 1.12.6 vilket hade räckt till 8:e plats 2012, nu blir det 13:e... Imponerande!
Mest impad är jag nog av debutanterna Thomas T och Ulf A, som direkt utmanar i toppen.
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Tack alla för ett fantastiskt arrangemang och en helkul weekend.
Det känns verkligen som att man hamnat rätt i det här gänget med hjälpsamma kompisar och god stämning, spännande fighter och gemenskap i depån.
Särskilt tack till Anders T som hade reservdelar och Conny som var min chefsmek. och alla goda råd från Andreas H. En helg som överträffade mina förväntningar.
/ulfen
Det känns verkligen som att man hamnat rätt i det här gänget med hjälpsamma kompisar och god stämning, spännande fighter och gemenskap i depån.
Särskilt tack till Anders T som hade reservdelar och Conny som var min chefsmek. och alla goda råd från Andreas H. En helg som överträffade mina förväntningar.
/ulfen
Ulf Andersson
- Alexander Mullaart
- Posts: 290
- Joined: Wed 10 Aug 2011, 22:43
- Location: Malmö
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
+1 ! Grymt bra kört!TPR wrote:Mest impad är jag nog av debutanterna Thomas T och Ulf A, som direkt utmanar i toppen.
Alexander Mullaart
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Lite nyfiken på vad ni har för toppfarter på knutan ( om ni vill dela dvs...)
- Slutet av rakan
- Innan(över) krönet ?
- Innan vänstern upp mot hårnålen
Med vänlig hälsning,
Joachim
- Slutet av rakan
- Innan(över) krönet ?
- Innan vänstern upp mot hårnålen
Med vänlig hälsning,
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
För mig i standard (loggat med 10 Hz GPS och RaceChrono):Josen wrote:Lite nyfiken på vad ni har för toppfarter på knutan ( om ni vill dela dvs...)
- Slutet av rakan
- Innan(över) krönet ?
- Innan vänstern upp mot hårnålen
Med vänlig hälsning,
Joachim
- Slutet av rakan, max: 158 km/h
- Innan krönet, max: 127 km/h
- På krönet, max: 120 km/h
- Innan vänstern upp mot hårnålen, max: 132 km/h
Vore intressant att se hur mycket snabbare de snabbaste modifierad-bilarna är på rakan (gissar på +15 km/h)
/Andreas E
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Slutet på rakan 164.
Resten vet jag inte.
Och herr Osbech?
Resten vet jag inte.
Och herr Osbech?
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Med Chrono och 5hz GPS ( borde vara hyfsat rätt )
Med Lotusen som bäst ( km/h )
- Slutet av rakan 174
- Innan krön - 140
- På krön 130 ( tror jag )
- Vänstern innan 145
Med Lotusen som bäst ( km/h )
- Slutet av rakan 174
- Innan krön - 140
- På krön 130 ( tror jag )
- Vänstern innan 145
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Föreslår dig Osbech att du kolla med Thomas Pihl.
Tror han är den som var snabbast över NGK krönet, runt 208 - 211st km/h lät det som.
-För er som inte vet vem denne Miatamentor Josen är, o framförallt hur stark han är:
Bifogar en rykande färsk semesterbildselfie Osbech lade upp på Instaface:
Tror han är den som var snabbast över NGK krönet, runt 208 - 211st km/h lät det som.
-För er som inte vet vem denne Miatamentor Josen är, o framförallt hur stark han är:
Bifogar en rykande färsk semesterbildselfie Osbech lade upp på Instaface:
- Attachments
-
- IMG_5296.JPG (72 KiB) Viewed 3469 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Riktigt så snabbt gick det inte, 208 på rakan och 164 över krönet.
Men jag bromsar nog för tidigt med tanke på varvtider...
Men jag bromsar nog för tidigt med tanke på varvtider...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Jag åkte med en DL1a monterad under racen och fick detta:
Rakan 165 (nä, det är inte snabbt)
Innan krönet 132
På krönet 126 (med 1.22 G)
Max efter krönet 140
Teoretisk varvtid 1.08.88 (drömma går ju).
Så visst behövs det lite fler kusar under huven och lite bredare däck för att hänga med. Föraren har inget med saken att göra (över 1,5 sek från teoretisk skvallrar iofs lite )...
Rakan 165 (nä, det är inte snabbt)
Innan krönet 132
På krönet 126 (med 1.22 G)
Max efter krönet 140
Teoretisk varvtid 1.08.88 (drömma går ju).
Så visst behövs det lite fler kusar under huven och lite bredare däck för att hänga med. Föraren har inget med saken att göra (över 1,5 sek från teoretisk skvallrar iofs lite )...
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
SSM 2014.
Jag kom dit, tävlade med mycket bättre resultat än jag väntade mig m h t omständigheterna, och kom hem med fungerande (lätt skrynklig) bil.
Färden till Knutstorp var spännande redan den; skulle bilen hålla; skulle hardtoppen blåsa av?
Det gick faktiskt bra och miatakillarna på plats - inte minst HDZON - såg till att jag fick närmast en hedersplats precis vid MX-5 Cup-tältet. Stort tack för det!
Våra sponsorer med Gärde Wesslau i spetsen såg till att det blev riktigt lyxigt med kyld dricka och god mat, stort tack även till er!
Mindre lyxigt men helt OK var det att som vanligt tälta på gräset 50 meter från bilen.
På fredagens första fria träning kände jag direkt igen bilens beteende trots ändrade förutsättningar i form av 30 kg extra stålrör som blivit en svetsad fullbur. Chassit hade samma inställningar som senast, d v s 2012. Jag kom inte ner mot mitt PB 1.10,78, men 1.11,4 var jag nöjd med. Lite ringrostig var jag ju trots allt efter ett par års uppehåll från allt vad bankörning heter.
Andra träningen gav mig inga fria varv och därmed inte någon förbättring. Det var också varmare, vilket brukar ge mig sämre tider.
Gulaschsoppa på kvällen satt fint!
På lördagsmorgonen fick jag användning för min nyinköpta starthjälp när Ulf A’s bil inte ville starta. Det visade sig vara huvudsäkringen på 80 A som gått av någon anledning; jag kan meddela att den sitter skruvad fast så försök inte dra ut den med våld!
På lördagens tidsträning (kval) hann jag med nöd och näppe klämma in ett varv på 1.11,6 (sista varvet) och blev 7:a.
Efter tidsträningen vägdes våra bilar. Mitt ekipage vägde in på 879 kg, vilket var lite mindre än väntat och mycket positivt; nu återstår bara 25 kg att ta bort. Det kommer å andra sidan att bli tufft.
Race 1: fick en hyfsad start, men var (med försnackets förmaningar i färskt minne) för snäll upp mot NGK och tappade ett par placeringar som jag senare kunde ta igen när det snurrades lite innan hårnålen. Jagade Ulf A, men varven räckte inte till.
Trodde att jag blev 7:a, men sent på kvällen fick jag reda på att jag blev 6:a och därmed skulle starta i pole på söndagens race!
Race 2 (söndag): startade i pole och kom iväg OK (dock inte lika snabbt som Thomas T m fl) ända till växlingen från 2:an till 3:an (som jag haft problem med en tid); fick först i 5:an, sedan ingen, ingen och till slut blev det 2:an igen! Tappade trots det bara de placeringar som jag förmodligen ändå fått ge upp senare och kunde till min glädje se att jag inte tappade så mycket på täten. Jagade Ulf A igen och var riktigt nära ett par ggr, men några riktigt bra omkörningstillfällen fick jag inte. Kul var det i alla fall! Blev duktigt uppvaktad bakifrån och när jag gick i mål som 5:a hade bilen blivit lite skrynklig. Länge leve plastdörrar; vänsterdörren sprack visserligen men den poppade ut igen och återgick till samma form, vilket en plåtdörr inte skulle gjort...
Jag önskar att jag hade haft samma detaljminne som en del av er andra som skriver fantastiska racerapporter... men det har jag inte, så ni får hålla till godo med mina fragmentariska minnen.
Extra kul den här gången var att ovanligt många vänner kom och besökte mig i depån och kollade när vi tävlade.
En sista not: på måndagskvällen hemma i garaget lyfter jag av huven för första gången sedan lördagsmorgonen... och ser att ca skruven som håller generatorn mot motorblocket sticker ut nästan en decimeter! Den – och generatorn – hänger på ett par cm gängor som plattats ut rejält. Ibland har man mer tur än man förtjänar!
Jag kom dit, tävlade med mycket bättre resultat än jag väntade mig m h t omständigheterna, och kom hem med fungerande (lätt skrynklig) bil.
Färden till Knutstorp var spännande redan den; skulle bilen hålla; skulle hardtoppen blåsa av?
Det gick faktiskt bra och miatakillarna på plats - inte minst HDZON - såg till att jag fick närmast en hedersplats precis vid MX-5 Cup-tältet. Stort tack för det!
Våra sponsorer med Gärde Wesslau i spetsen såg till att det blev riktigt lyxigt med kyld dricka och god mat, stort tack även till er!
Mindre lyxigt men helt OK var det att som vanligt tälta på gräset 50 meter från bilen.
På fredagens första fria träning kände jag direkt igen bilens beteende trots ändrade förutsättningar i form av 30 kg extra stålrör som blivit en svetsad fullbur. Chassit hade samma inställningar som senast, d v s 2012. Jag kom inte ner mot mitt PB 1.10,78, men 1.11,4 var jag nöjd med. Lite ringrostig var jag ju trots allt efter ett par års uppehåll från allt vad bankörning heter.
Andra träningen gav mig inga fria varv och därmed inte någon förbättring. Det var också varmare, vilket brukar ge mig sämre tider.
Gulaschsoppa på kvällen satt fint!
På lördagsmorgonen fick jag användning för min nyinköpta starthjälp när Ulf A’s bil inte ville starta. Det visade sig vara huvudsäkringen på 80 A som gått av någon anledning; jag kan meddela att den sitter skruvad fast så försök inte dra ut den med våld!
På lördagens tidsträning (kval) hann jag med nöd och näppe klämma in ett varv på 1.11,6 (sista varvet) och blev 7:a.
Efter tidsträningen vägdes våra bilar. Mitt ekipage vägde in på 879 kg, vilket var lite mindre än väntat och mycket positivt; nu återstår bara 25 kg att ta bort. Det kommer å andra sidan att bli tufft.
Race 1: fick en hyfsad start, men var (med försnackets förmaningar i färskt minne) för snäll upp mot NGK och tappade ett par placeringar som jag senare kunde ta igen när det snurrades lite innan hårnålen. Jagade Ulf A, men varven räckte inte till.
Trodde att jag blev 7:a, men sent på kvällen fick jag reda på att jag blev 6:a och därmed skulle starta i pole på söndagens race!
Race 2 (söndag): startade i pole och kom iväg OK (dock inte lika snabbt som Thomas T m fl) ända till växlingen från 2:an till 3:an (som jag haft problem med en tid); fick först i 5:an, sedan ingen, ingen och till slut blev det 2:an igen! Tappade trots det bara de placeringar som jag förmodligen ändå fått ge upp senare och kunde till min glädje se att jag inte tappade så mycket på täten. Jagade Ulf A igen och var riktigt nära ett par ggr, men några riktigt bra omkörningstillfällen fick jag inte. Kul var det i alla fall! Blev duktigt uppvaktad bakifrån och när jag gick i mål som 5:a hade bilen blivit lite skrynklig. Länge leve plastdörrar; vänsterdörren sprack visserligen men den poppade ut igen och återgick till samma form, vilket en plåtdörr inte skulle gjort...
Jag önskar att jag hade haft samma detaljminne som en del av er andra som skriver fantastiska racerapporter... men det har jag inte, så ni får hålla till godo med mina fragmentariska minnen.
Extra kul den här gången var att ovanligt många vänner kom och besökte mig i depån och kollade när vi tävlade.
En sista not: på måndagskvällen hemma i garaget lyfter jag av huven för första gången sedan lördagsmorgonen... och ser att ca skruven som håller generatorn mot motorblocket sticker ut nästan en decimeter! Den – och generatorn – hänger på ett par cm gängor som plattats ut rejält. Ibland har man mer tur än man förtjänar!
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Niklas har du någon log-fil från DL1 ?
Tänkte lära mig analys-programmet lite innan jag åker till Gelleråsens förarövning med Björk/Göransson
Tänkte lära mig analys-programmet lite innan jag åker till Gelleråsens förarövning med Björk/Göransson
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Saxar från rejsa...
Denna helgen blev debuten för min racing karriär och tyckte tävlandet, depån och sällskapet var helt fantastiskt!
Sjukt mycket nya intryck, lärt mig massor och hittat många nya vänner.
Bästa tipset måste vara nog att ta med sig ordentligt med kalsonger för det finns inget värre än att gnida svettiga skinkor i skalstolen
Klassen är Roadsport C och i denna körs också MX5cuppen. Jag kör en "Standard" MX5, detta innebär att jag är lite tyngre än resten av C fältet för bilen har hårda krav på att vara så lik en fabriksbil som möjligt. Tycker standard passar mig bra då bilen används som Daily Driver hela sommaren och tom tjejen kan åka med i den både till vardag och semester
I sann roadsport anda körde jag ner bilen fredag morgon och anlände till Knutstorp grindar. Det var inte svårt att hitta vart jag skulle slå upp läger, ett 20 tal MX5or var redan på plats fint uppställda på rad
Träningarna gick bra, gjorde stor nytta bara att få köra med väldigt lika bilar, bättra på spåren och våga satsa i vissa kurvor för dessa bilar går fort i kurvorna.
Första träningen hade jag en del hjulspin ut ur de tajta kurvorna så jag testade utan krängare bak på andra träningen men då tyckte jag den blev lite ostabil bak i de snabbare kurvor och fick en del sladd.
Krängaren åkte på igen för jag ville ha en stabil bil där det gick snabbt och hjulspinn får jag helt enkelt justera med höger foten.
Fick lite bekymmer med att bilen och jag gick varm på bana. Försökte åtgärda detta lite med att tejpa ordentligt runt kylen för att tvinga luften igenom kylaren och tänka igenom banan vart jag kan åka en växelhögre för att inte skapa så mycket värme.
Väl tillbaka i depån är alla helt öppna med att diskutera tider, spårval, växel, inställningar m.m med vad borde vara ens konkurrenter
Fredag morgon. Startar bilen och hör att det brötar ordentligt under den. Downpipen är nästan helt av. Frågar runt lite och hittar en lift och svets att låna. Det blir som nytt, nästan. Men hålla borde det göra och det gjorde det.
RACE 1. Start plats nr 21 av 26. Blev lite fintad i starten då det var någon i ögonvrån som gjorde en liten skutt framåt innan det var dags .
Full fart mot första kurvan och hänger med klungan, tom kör om några som i flera bilar, detta va racing på riktigt :hyper: De körde visserligen om lite senare men jag lyckades nätt och jämt hänga med bak i fältet och kommer i mål 21 av 26. Lars i nr 66 stressa mig runt hela banan och vi var mycket, mycket jämna. Kunde sakta krypa ifrån han lite men minsta fel så var han ikapp och på väg om. Hade han kommit om mig tidigare hade det säkert vart jag som jaga honom. Nytt person bästa och blir ca 0,5 sek snabbare för varje gång jag får vistas på banan. Börjat att köra en växelhögre på vissa ställen som hjälper värmeutveckligen i motorn och håller tempen nere men känner att jag inte har kraften när jag hamnar så långt ner i registret. Men nu i efterhand tror jag att det gick snabbare då jag koncentrerade mig mer på kurvtagningen än att växla rätt
Som första race någonsin var jag mycket nöjd med med min insats, tider och placering men jag vill och kan bli snabbare!
Då vi va 5 stycken standard bilar räckte detta till en 3dje plats i MX5cup klass standard som var oväntad och skoj! Pallplats och pokal :race:
https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=gRb-e3-d07M
RACE 2. Här börjar det gå lite utför. 3 dagars 30+ hetta börjar ta ut sin rätt på mig som inte är helt återställd från en förkylning. Erik Blixt's downpipe går av på samma ställe som min så jag hjälper honom med svetsen och får ihop hans bil till race 2. Börjar bli lite vana nu, han lånade min kyl på Kinnekulle så han kunde ta hem en 2a placering Och detta är ingen ovanlig fenomen. MX5klubben utställningsbilar som stod i närheten vet jag fick offra ett och annat till de tävlande, även tävlandet imellan lånas det friskt verktyg, delar och kunskap! Mottot är att ALLA SKALL TILL START!
Bakdäcken är snart helt slut, ena lite mer än den andra så jag tar beslutet att rotera min däck då jag måste ha nåt kvar att åka 30mil hem med . Så jag byter framdäcken med varandra och bakdäcken med varandra. Kör ut till race 2 och det känns som det är långt över 30 grader.
Starten går bra, jobbar mig sakta men säkert ikapp till Ulf i nr 65 som jag jagade hela förra rejset och känner att jag är snabbare och jämnare tills greppet börjar försvinna, speciellt bak som nu gör att jag börjar få lite kast med bakvagnen. Får inte alls samma bett i kurvorna som jag haft hittills. Så när jag så gott som kommer ikapp Ulf tar jag hela svägen efter lipo på bredden och misstänker att däcken har för lite gummi och börjar bli för varma. Detta konstarerar jag efter rakan där jag gör en 180 graders över kurbsen. Får låta några bilar passera så tar jag mig ut på banan och koncentrerar mig att avsluta racet helskinnad. Slutar som nr 22.
Side by side racing när det är som bäst!
Denna helgen blev debuten för min racing karriär och tyckte tävlandet, depån och sällskapet var helt fantastiskt!
Sjukt mycket nya intryck, lärt mig massor och hittat många nya vänner.
Bästa tipset måste vara nog att ta med sig ordentligt med kalsonger för det finns inget värre än att gnida svettiga skinkor i skalstolen
Klassen är Roadsport C och i denna körs också MX5cuppen. Jag kör en "Standard" MX5, detta innebär att jag är lite tyngre än resten av C fältet för bilen har hårda krav på att vara så lik en fabriksbil som möjligt. Tycker standard passar mig bra då bilen används som Daily Driver hela sommaren och tom tjejen kan åka med i den både till vardag och semester
I sann roadsport anda körde jag ner bilen fredag morgon och anlände till Knutstorp grindar. Det var inte svårt att hitta vart jag skulle slå upp läger, ett 20 tal MX5or var redan på plats fint uppställda på rad
Träningarna gick bra, gjorde stor nytta bara att få köra med väldigt lika bilar, bättra på spåren och våga satsa i vissa kurvor för dessa bilar går fort i kurvorna.
Första träningen hade jag en del hjulspin ut ur de tajta kurvorna så jag testade utan krängare bak på andra träningen men då tyckte jag den blev lite ostabil bak i de snabbare kurvor och fick en del sladd.
Krängaren åkte på igen för jag ville ha en stabil bil där det gick snabbt och hjulspinn får jag helt enkelt justera med höger foten.
Fick lite bekymmer med att bilen och jag gick varm på bana. Försökte åtgärda detta lite med att tejpa ordentligt runt kylen för att tvinga luften igenom kylaren och tänka igenom banan vart jag kan åka en växelhögre för att inte skapa så mycket värme.
Väl tillbaka i depån är alla helt öppna med att diskutera tider, spårval, växel, inställningar m.m med vad borde vara ens konkurrenter
Fredag morgon. Startar bilen och hör att det brötar ordentligt under den. Downpipen är nästan helt av. Frågar runt lite och hittar en lift och svets att låna. Det blir som nytt, nästan. Men hålla borde det göra och det gjorde det.
RACE 1. Start plats nr 21 av 26. Blev lite fintad i starten då det var någon i ögonvrån som gjorde en liten skutt framåt innan det var dags .
Full fart mot första kurvan och hänger med klungan, tom kör om några som i flera bilar, detta va racing på riktigt :hyper: De körde visserligen om lite senare men jag lyckades nätt och jämt hänga med bak i fältet och kommer i mål 21 av 26. Lars i nr 66 stressa mig runt hela banan och vi var mycket, mycket jämna. Kunde sakta krypa ifrån han lite men minsta fel så var han ikapp och på väg om. Hade han kommit om mig tidigare hade det säkert vart jag som jaga honom. Nytt person bästa och blir ca 0,5 sek snabbare för varje gång jag får vistas på banan. Börjat att köra en växelhögre på vissa ställen som hjälper värmeutveckligen i motorn och håller tempen nere men känner att jag inte har kraften när jag hamnar så långt ner i registret. Men nu i efterhand tror jag att det gick snabbare då jag koncentrerade mig mer på kurvtagningen än att växla rätt
Som första race någonsin var jag mycket nöjd med med min insats, tider och placering men jag vill och kan bli snabbare!
Då vi va 5 stycken standard bilar räckte detta till en 3dje plats i MX5cup klass standard som var oväntad och skoj! Pallplats och pokal :race:
https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=gRb-e3-d07M
RACE 2. Här börjar det gå lite utför. 3 dagars 30+ hetta börjar ta ut sin rätt på mig som inte är helt återställd från en förkylning. Erik Blixt's downpipe går av på samma ställe som min så jag hjälper honom med svetsen och får ihop hans bil till race 2. Börjar bli lite vana nu, han lånade min kyl på Kinnekulle så han kunde ta hem en 2a placering Och detta är ingen ovanlig fenomen. MX5klubben utställningsbilar som stod i närheten vet jag fick offra ett och annat till de tävlande, även tävlandet imellan lånas det friskt verktyg, delar och kunskap! Mottot är att ALLA SKALL TILL START!
Bakdäcken är snart helt slut, ena lite mer än den andra så jag tar beslutet att rotera min däck då jag måste ha nåt kvar att åka 30mil hem med . Så jag byter framdäcken med varandra och bakdäcken med varandra. Kör ut till race 2 och det känns som det är långt över 30 grader.
Starten går bra, jobbar mig sakta men säkert ikapp till Ulf i nr 65 som jag jagade hela förra rejset och känner att jag är snabbare och jämnare tills greppet börjar försvinna, speciellt bak som nu gör att jag börjar få lite kast med bakvagnen. Får inte alls samma bett i kurvorna som jag haft hittills. Så när jag så gott som kommer ikapp Ulf tar jag hela svägen efter lipo på bredden och misstänker att däcken har för lite gummi och börjar bli för varma. Detta konstarerar jag efter rakan där jag gör en 180 graders över kurbsen. Får låta några bilar passera så tar jag mig ut på banan och koncentrerar mig att avsluta racet helskinnad. Slutar som nr 22.
Side by side racing när det är som bäst!
Chriss Rice
Göteborg
Göteborg
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Jag har tre, men de är på drygt 10MB st zippade, har du nånstans jag kan kasta upp den?Josen wrote:Niklas har du någon log-fil från DL1 ?
Tänkte lära mig analys-programmet lite innan jag åker till Gelleråsens förarövning med Björk/Göransson
Min dropbox har blivit tredubbelt fylld av allt delat material från SSM.
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Förstår att det var kul att köra SSM, men det var kul att bara vara där och titta på racen också! Roadsport C är bäst! . Jag har lagt upp lite bilder i bildgalleriet gallery/album.php?album_id=84
Anders Söderlund
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
NB 1.8 -00, Twilight Blue Mica, Track Day Edition
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Bengans bilder hittar ni bla här
http://www.spvm.se/gallery/Roadsport/20 ... pC/77.html
Fråga mig inte varför han kastade in ett passfoto på TT
http://www.spvm.se/gallery/Roadsport/20 ... pC/77.html
Fråga mig inte varför han kastade in ett passfoto på TT
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Ja, den blev man lite överraskad av...Niklas Falk wrote:Fråga mig inte varför han kastade in ett passfoto på TT
Ooops!
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
En Runfil från SSM https://dl.dropboxusercontent.com/u/883 ... e2.RUN.zipNiklas Falk wrote:Jag har tre, men de är på drygt 10MB st zippade, har du nånstans jag kan kasta upp den?Josen wrote:Niklas har du någon log-fil från DL1 ?
Tänkte lära mig analys-programmet lite innan jag åker till Gelleråsens förarövning med Björk/Göransson
Min dropbox har blivit tredubbelt fylld av allt delat material från SSM.
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Godis - tack
Joachim
Joachim
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
-
- Posts: 328
- Joined: Sat 02 Nov 2013, 22:32
- Location: Göteborg
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Hehe nej den var lite lurig!Niklas Falk wrote:Bengans bilder hittar ni bla här
http://www.spvm.se/gallery/Roadsport/20 ... pC/77.html
Fråga mig inte varför han kastade in ett passfoto på TT
Det finns många spår på banan som är lite långsammare än det snabbaste
Re: 2014-07-04 MX-5 CUP Race 3-4 – SSM på Knutstorp
Nu har jag laddat upp 76 st. "inboard" filmer till "TV4 Sport´s Filmteam"
Följande filmer är skickade till dem: (om ni har överlämnat någon film till mig som inte finns med här eller om jag inte har fått den och ni inte skickat den på annat sätt till TV4 så får ni hojta till om ni vill att de skall ha möjligheten att ha med er film också i klippningen)
SSM 2014 Roadsport C Kval Andreas Eckemark #76 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Andreas Eckemark #76 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Eckemark #76 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Eckemark #76 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Halbig #99 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Halbig #99 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Halbig #99 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Halbig #99 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Criss Rise #61 Front del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Criss Rise #61 Front del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Criss Rise #61 Front del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Criss Rise #61 Front del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Dennis Kullman #98 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Dennis Kullman #98 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Fri träning 1 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Fri träning 2 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Erik Blixt #89 Fotarbete.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Erik Blixt #89 Fotarbete.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Erik Blixt #89 Fotarbete.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport B Kval Hans Nordström #74 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Hans Nordström #74 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Hans Nordström #74 Framåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Bakåt utvändigt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Bakåt utvändigt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Bakåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Förare del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Förare del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Framåt utvändig del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Framåt utvändig del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport B Race 1 Joachim Osbeck #42 Framåt.MOV
SSM 2014 Roadsport B Race 2 Joachim Osbeck #42 Framåt.MOV
SSM 2014 Modsport 3 Race 1 Johan Hedström #77 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Johan Hedström #77 Bakåt.MOV
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Johan Hedström #77 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Johan Hedström #77 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Kent Heijel #62 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Kent Heijel #62 Framåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Ronnie Hofberg #50 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Ronnie Hofberg #50 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Ronnie Hofberg #50 Förare del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Ronnie Hofberg #50 Förare del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Thomas Pihl #78 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Thomas Pihl #78 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Thomas Pihl #78 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Thomas Thorén #64 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Thomas Thorén #64 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Kval Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Kval Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Ulf Andersson #81 Bakåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Framåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Framåt del 2.MP4
Följande filmer är skickade till dem: (om ni har överlämnat någon film till mig som inte finns med här eller om jag inte har fått den och ni inte skickat den på annat sätt till TV4 så får ni hojta till om ni vill att de skall ha möjligheten att ha med er film också i klippningen)
SSM 2014 Roadsport C Kval Andreas Eckemark #76 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Andreas Eckemark #76 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Eckemark #76 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Eckemark #76 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Eckemark #76 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Halbig #99 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Andreas Halbig #99 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Halbig #99 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Andreas Halbig #99 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Criss Rise #61 Front del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Criss Rise #61 Front del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Criss Rise #61 Front del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Criss Rise #61 Front del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Dennis Kullman #98 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Dennis Kullman #98 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Fri träning 1 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Fri träning 2 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Erik Blixt #89 Fotarbete.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Erik Blixt #89 Fotarbete.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Erik Blixt #89 Fotarbete.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Erik Blixt #89 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport B Kval Hans Nordström #74 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Hans Nordström #74 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Hans Nordström #74 Framåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Bakåt utvändigt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Bakåt utvändigt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Bakåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Henrik Pihl #52 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Förare del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Henrik Pihl #52 Förare del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Framåt utvändig del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Henrik Pihl #52 Framåt utvändig del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport B Race 1 Joachim Osbeck #42 Framåt.MOV
SSM 2014 Roadsport B Race 2 Joachim Osbeck #42 Framåt.MOV
SSM 2014 Modsport 3 Race 1 Johan Hedström #77 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Johan Hedström #77 Bakåt.MOV
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Johan Hedström #77 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Johan Hedström #77 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Kent Heijel #62 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Kent Heijel #62 Framåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Kval Ronnie Hofberg #50 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 1 Ronnie Hofberg #50 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Ronnie Hofberg #50 Förare del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 2 Race 2 Ronnie Hofberg #50 Förare del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Thomas Pihl #78 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Thomas Pihl #78 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Thomas Pihl #78 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Thomas Thorén #64 Framåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Thomas Thorén #64 Framåt.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Kval Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Kval Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Modsport 3 Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Kval Ulf Andersson #81 Bakåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 1 Ulf Andersson #81 Framåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt del 2.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Bakåt.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Framåt del 1.MP4
SSM 2014 Roadsport C Race 2 Ulf Andersson #81 Framåt del 2.MP4