SSM, Knutstorp 4-6/7 Eftersnack, Resultat, bilder, Filmer

Allt som rör MX-5 CUP
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Josen wrote:Då har vi väl visat Mazda ett stort start-fält. Är det inte med framöver efter detta ser jag ingen anledning att inte vända sig åt ett annat håll ?
Vi kan ju ge Per Lidström lite tid att agera inför nästa år (dvs inte kasta ut Mazda i förväg).
Parallella lösningar/partners skadar aldrig (så länge som de inte kolliderar i intresse). Man ska bara klura ut vilka partners som kan dra nytta av vår verksamhet (vem vill köpa vår "produkt"?).
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:
Fredrik Henriksson wrote:33st nu! :shock: Hoppas Roadsport C får ett eget heat... :)
Nja "SAAB 96 Sport 1963" och "van diemen 89" är knappast Roadsport A, det är Äldre Std och Formel Ny har jag för mig.
Oki, lite underligt att de står med om de inte ska köra med oss... :?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Niklas Falk wrote:
Josen wrote:Då har vi väl visat Mazda ett stort start-fält. Är det inte med framöver efter detta ser jag ingen anledning att inte vända sig åt ett annat håll ?
Vi kan ju ge Per Lidström lite tid att agera inför nästa år (dvs inte kasta ut Mazda i förväg).
Parallella lösningar/partners skadar aldrig (så länge som de inte kolliderar i intresse). Man ska bara klura ut vilka partners som kan dra nytta av vår verksamhet (vem vill köpa vår "produkt"?).
Nästa år - tror du Mazda minns oss då ? Kommer väl tävlingar senare i år ;)

Andra intressenter
- Däckstillverkare ( Toyo-cup, Dunlop-cup, Khumo-cup
- Biltillbehör ( Micro-cup, Biltema-cup, Tool-cup....
- Bilvårdsmärken ( Turtel-cup :) :) ....
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Oki, lite underligt att de står med om de inte ska köra med oss... :?
"(Listan skapas automatiskt. Reservation för felaktigheter)"

Det blir inte bättre än det som man matar in vid anmälan... :D

32st Roadsportare nu iaf ( En Z3M Coupé har tillkommit i A, Svart med stjärnor om det är samma som var med på Anderstorp förra året)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Josen wrote:
... ( Turtel-cup :) :) ....
:lol: :lol: :lol:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote:
... ( Turtel-cup :) :) ....
:lol: :lol: :lol:
Vem ska då maskera sin Miata som sköldpaddan :D

Konceptet för 2009 blir mcyket enklare att beskriva och diskutera när det finns gladracing med 11miator från detta år. Det finns förslag ch ideer men det tar lite tid att få dem på rull (vi var precis som Per förklarat sena i år eftersom det inte var 11 anmälda i mars). Till nästa år kan MX5 Cup bli nåt lite större, förhoppningsvis med Mazdas hjälp.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Japanska Ambassaden CUP....? ;)

Som du säger Josen med den här startlistan så lär det inte bli allt för svårt att hitta någon som vill sponsra.. Men man får nog lägga lite krut på det hur som helst. Det säljer ju inte sig självt..

Nää.: Nu måste jag boka en besiktningstid för Miatan.. Annars blir det inget SSM.. Eller hur är det nu? Slutsiffra fyra.. Är det sista Juni eller Juli? Får kolla bilreg..
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Nää.: Nu måste jag boka en besiktningstid för Miatan.. Annars blir det inget SSM.. Eller hur är det nu? Slutsiffra fyra.. Är det sista Juni eller Juli? Får kolla bilreg..
Sista ordinarie betalning för SSM på fredag, bäst att påminna den som alltid är ute i god tid ;)

Och betalar man Anderstorp innan 26e juni får man en träning gratis (det ska ändå betalas på samma lön, örk).
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Sådär..

Nu leder jag nog klubbmästerskapet i sistaminutenfix.. Besiktning dagen innan träning på knutan..!

Per VS Fredrik 2-1 / SM 2008 :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Men det är väl inte så att Mazda visat någon motvilja till diskussion utan snarare tvärtom. Om de var ju positiva och öppna för dialog redan i år utan att Hammarsjö kunnat visa upp ett större startfält så borde ju utgångsläget vara kanon nu när startfältet finns... :) Tycker absolut vi skall snacka med Mazda igen, dom måste ju vara de med mest sponsorsincitament samtidigt som vi förmodligen kan dra mer nytta av dem i jämförelse med andra sponsorer(reservdelar). :) Ska väl vara däcktillverkare isf. Åker gärna Toyo-CUP om jag får två uppsättningar däck per säsong... 8) :D :D
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Sådär..

Nu leder jag nog klubbmästerskapet i sistaminutenfix.. Besiktning dagen innan träning på knutan..!

Per VS Fredrik 2-1 / SM 2008 :)
:lol: :lol: Du glömmer att jag vagnbokbesiktigade på håret innan Kinnekulle, så med SBP-besiktningen dagen innan Mantorp så skulle jag säga 2-2... :lol: :lol:

EDIT! TRÄNING PÅ KNUTAN!!!!! VA E DETTA!!! :shock: E inte d att klassa som doping?? :shock: :wink: Visste inte att d gick att träna imorgon, kommer d fler tillfällen på knutan?
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Jag besiktigar bilen dagen innan träningen 4:e juli mao..... Under racehelgen...

2-2 hmm..

Jag vagnboksbesiktigade min bil efter kval och race 1 på Kinnekulle.. Dvs på lördag em/kväll... Slå det! 3-2 till moi!! :shock: :shock: (Bra att använda samma besiktningsgubbe)
User avatar
Mats Lundin
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 518
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Nynäshamn

Post by Mats Lundin »

Per Hammarsjö wrote:Då håller vi tummarna för Mats L då!
Det är trevligt att se att man är eftertraktad där ute. Tyvärr får jag nog kasta in handduken för Knutstorp. Ännu har jag inte fått grenrörspackning och tändkablar från mx5-parts och att jag inte hunnit lösa generatorproblemet eller hittat nya packningar till insprutet. Åker till Skottland i morgon ( :D ) och när jag kommer hem är det typ tre vardagkvällar kvar före race - nej, det går inte. Vet dock, tror jag, hur jag ska komma vidare och siktar mer realistiskt på Kinnekulle med MX-5 Racing Club den 18 juli.
M.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote:Jag besiktigar bilen dagen innan träningen 4:e juli mao..... Under racehelgen...

2-2 hmm..

Jag vagnboksbesiktigade min bil efter kval och race 1 på Kinnekulle.. Dvs på lördag em/kväll... Slå det! 3-2 till moi!! :shock: :shock: (Bra att använda samma besiktningsgubbe)
:lol: Ok, ja vet när jag är slagen! :lol: Men jag kommer igen, du vet inte vem du har att göra med... :roll: :lol:

Aha, fatta fel,missade att läsa några inlägg... Själv lurar jag på att hitta ett dopningstillfälle, d e ju många av de startande som snurrat runt ett antal varv på Knutan i MGCC... :shock:
Last edited by Fredrik Henriksson on Tue 17 Jun 2008, 22:29, edited 1 time in total.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Vet inte om min familjs budget klarar fler race i år efter knutan så jag tänkte satsa/köra lite hårt.. Putta av Niklas i första svängen. Sen över krönet kör jag en snuttackling på Josen. Därefter plockar jag en och en... Plåten hinner jag släta till senare i sommar.. :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Per Hammarsjö wrote: Plåten hinner jag släta till senare i sommar.. :)
Du hann ju inte fixa stötfångarbucklan på hela vintern... ;)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:
Per Hammarsjö wrote: Plåten hinner jag släta till senare i sommar.. :)
Du hann ju inte fixa stötfångarbucklan på hela vintern... ;)
:lol: :lol: :lol:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Depåplaceringsskissen är uppe, samma placering som förra året (övre depån, längst mot rallyuppställningen etc).

En del Roadsportare kommer att placera sig i slänten mitt för svackan innan krönet, där de alltid stått :)
Vi kanske ska fundera på en Piazza liknande den som Motorklubben hade på Ronnie Peterson Historic GP?

Bilarna placerade i ett "U" runt ett informationstorg skött av Mazda... :D

Eller bara två rader om fem med fronterna mot varandra?

Vi kanske ska plocka placering närmare banan iår istället för längst upp, då blir det kortare förlängingskablar för elen också.
Vem är där tillräckligt tidigt på torsdagen för att vara depåchef (jag kan tom ta med mig koner och spärrband :D)?
Presseningsstorlek 5x3m är ju lagom att designa efter, inköp, schablon och sprejburkstryck (logga på 1å50 längst fram, svart och rött på vitt hade varit gemensamt och snyggt, synd att skiten syns så bra på vitt)?
Biltema har "ofärgade" (2.85 x 4.75) för 59kr/st. Med en liten Biltemaschablon och blå sprejburk kanske de kan bli billigare (knappast iofs).
Att måla pressening kan ju vara ett lagom Torsdagskvällpyssel :)
Schablonen kan ju skäras ut på ett antal kartongark (tex bakkartongen på blädderblock) som tejpas ihop med maskeringstejp. Loggan finns i filarkivet. Nån som har lite inspiration över?

Nä nu är det Midsommarsemester och nya fjädrar har landat från Sellholms...
User avatar
Anders Ohlsson
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 118
Joined: Sat 01 Mar 2008, 12:26

Post by Anders Ohlsson »

Tyvärr har jag tvingats dra tillbaka min anmälan till SSM. Droppen blev att jag hamnade på sjukhus för magsmärtor i veckan som gick. Inget meckande denna vecka gör att tiden inte räcker till för att få ihop bilen och vagnbok mm. SSM är tydligen inte "min tävling".

Får försöka dycka upp som åskådare eller funktionär i stället. Beror lite på hur hälsan utvecklar sig veckan som kommer.

Lycka till ni andra!

//Anders
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Anders Ohlsson wrote:Tyvärr har jag tvingats dra tillbaka min anmälan till SSM. Droppen blev att jag hamnade på sjukhus för magsmärtor i veckan som gick. Inget meckande denna vecka gör att tiden inte räcker till för att få ihop bilen och vagnbok mm. SSM är tydligen inte "min tävling".

Får försöka dycka upp som åskådare eller funktionär i stället. Beror lite på hur hälsan utvecklar sig veckan som kommer.

Lycka till ni andra!

//Anders
Näää va trist!! :( Hoppas verkligen att du mår så pass bra att du iaf kan komma dit och titta på oss. Nä SSM verkar d ha gått troll i för din del... :(

Krya på dig!! :)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Niklas Falk wrote:
Per Hammarsjö wrote:Nää.: Nu måste jag boka en besiktningstid för Miatan.. Annars blir det inget SSM.. Eller hur är det nu? Slutsiffra fyra.. Är det sista Juni eller Juli? Får kolla bilreg..
Sista ordinarie betalning för SSM på fredag, bäst att påminna den som alltid är ute i god tid ;)

Och betalar man Anderstorp innan 26e juni får man en träning gratis (det ska ändå betalas på samma lön, örk).
Phew, tur att jag loggade in, sparade 400:-, har precis betalt SSM!

Per! 3-3 ;)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Post by Per Hammarsjö »

Jag betalar när jag fått lön... Vet inte vem som tänkte när dom bestämde det datumet den 23:e.....? Tre race på samma lön går bara inte.... Och nej.. tillhör inte den skaran människor som bunkrar upp under vintern.. Iaf inte i år då husinköpet nollat kassan varje månad.

Trist Anders.. Hoppas få sig dig i depån om inte annat..

Fredrik 4-3....??? ;)
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Anders: jag hoppas att det inte är något allvarligt du råkat ut för (även om det är illa nog bara att behöva åka till sjukhuset). :?

Alla: hur funkar det med teamets (t ex sambons :wink: ) passering in och ut på SSM? Får vi några extra depåpass?
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Dennis Kullman wrote: Alla: hur funkar det med teamets (t ex sambons :wink: ) passering in och ut på SSM? Får vi några extra depåpass?
Bra fråga, även jag får kanske med mig teamet. ;) Nån som vet?

3-3 Du hade inte glömt... ;)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Post Reply