Har lite mer noobfrågor:
- Hur limmar jag skumgummi i plåt?
- Hur får jag bort det sista av asfaltmattan?
Biltema Label Off (blå sprayburk, citrusdoftande) är bra för att ta bort klister, asfaltsrester och liknande. Skadar inte lack (åtminstone inte vanlig tvåkomponents, vet inte hur det är mot enkomponents sprayburkslack typ bättringsfärg).Lejban wrote:Äntligen något klart, baklucka på plats igen med alla huvlås och i rätt höjd
Har lite mer noobfrågor:
Tackar Victor, nej sprayburken med bättringfärg ska jag spraya med EFTERVictor wrote:Biltema Label Off (blå sprayburk, citrusdoftande) är bra för att ta bort klister, asfaltsrester och liknande. Skadar inte lack (åtminstone inte vanlig tvåkomponents, vet inte hur det är mot enkomponents sprayburkslack typ bättringsfärg).Lejban wrote:Äntligen något klart, baklucka på plats igen med alla huvlås och i rätt höjd
Har lite mer noobfrågor:
Blåslampa, avfettning, roterande stålborste, dammsugare.Lejban wrote:[*]Hur får jag bort det sista av asfaltmattan?[/list]
Den ser inte alls ut som en Golf3 GTI! Följ min byggplan, så blir det mycket bättre:Lejban wrote:Här händer det inte så mycket, men jag har iaf köpt mig en bruksbil, en Golf III GTI 16v...
Nu har jag gjort ännu en uppgradering i greppbredd, skillnad på 6,5" med 195 och 8" med 205, akta er nu kommer jag!!! (stora högen ovan är lilla högen under):Lejban wrote: Intressant observation: Skillnad på 6" och 6,5" fälgar, samma 195 toyo däck...
Ganska mycket grepp som tappas, man borde kanske köpa 7" nu...
Ja varför inte? det kör vi på!Victor wrote:Man borde ställa upp alla bilar i klubben med 6UL-fälgar och fota posta i 6UL-bildtråden på Miata.net. I depån på SSM kanske? Jag kan nog smyga dit min bil också (kommer ju in på området eftersom det är en "sportvagn")
Så min bil har andra regler än en svenkssåld när det gäller utsläpp? Vad betyder detta i praktiken för mig?REGESTRERINGSBEVISET wrote:T31FA FORDONET OMFATTAS INTE AV TILLVERKARENS ANSVAR OM AVHJÄLPANDE AV FEL PÅ UTSLÄPPSBEGRÄNSANDE ANORDNINGAR ENLIGT 19 § LAGEN (2001:1080) OM MOTORFORDONS AVGASRENING OCH MOTORBRÄNSLEN.
T31SA BIL MED REGLERAD TREVÄGSKATALYSATOR. BILEN SKA UPPFYLLA TOMGÅNGSKRAVEN FÖR PERSONBIL ENLIGT BILAGA 3 PUNKT 1.1 OCH 1.2 TILL FÖRORDNINGEN (2001:1085) OM MOTORFORDONS AVGASRENING.
Det betyder i praktiken ingenting.Lejban wrote:Så min bil har andra regler än en svenkssåld när det gäller utsläpp? Vad betyder detta i praktiken för mig?