Ses på Kullen ! Resultat från lördagen Kullen
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Mysigt ja Bara förnamnet. Kan bara tycka synd om alla som inte har möjlighet att inte vara med Skitkul verkligen, och vilket gäng Personbästa på Kullen dessutom.
Missade att hämta ut vagnboken innan vi åkte hem, vad gör man då? Niklas du kanske vet? Behöver inte ha hem den; ska ju till Mantorp på lördag och det vore ju bra om den finns där då
Nästa helg ska jag inte veva ner rutorna överhuvudtaget...
Missade att hämta ut vagnboken innan vi åkte hem, vad gör man då? Niklas du kanske vet? Behöver inte ha hem den; ska ju till Mantorp på lördag och det vore ju bra om den finns där då
Nästa helg ska jag inte veva ner rutorna överhuvudtaget...
De e mycke nu...
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Jotack det var en riktigt kul helg.. Speciellt med så många miator och vilket race vi fick i slutet då. 3 miator i fajt mot en Lotus Elise och Porsche Boxster..
Gick inte så fort man kunde önskat med Elisen som bromsade upp i molin och tv men kul var det. Nära race-incident också då en caterham smygit sig upp på innern..
Även mina tider trillade ner bra mycket från förra året. Tror jag knep 1,5 sekund sen ifjol.. Lite bättre material och MYCKET mer träning så ska det nog gå ytterligare en bra bit nästa gång.
Synd för dig Pettson, dom borde sagt till dig i Lineup att rutan måste vara uppe.. Men det verkar viktigare att man har klubbkortet med sig för att få köra... PUCKAT!
Och sist men inte minst så hoppas jag att Mats bil går igång utan större problem vore jäkligt trist att inte se dig på Mantorp..
Mantorp ja.. Hur många blir vi? 8-9 Miator?
Lägger upp lite bilder imorgon. Nu är jag rätt seg efter att ha kört släp genom halva landet och sen fram och tillbaka i stan..
Gick inte så fort man kunde önskat med Elisen som bromsade upp i molin och tv men kul var det. Nära race-incident också då en caterham smygit sig upp på innern..
Även mina tider trillade ner bra mycket från förra året. Tror jag knep 1,5 sekund sen ifjol.. Lite bättre material och MYCKET mer träning så ska det nog gå ytterligare en bra bit nästa gång.
Synd för dig Pettson, dom borde sagt till dig i Lineup att rutan måste vara uppe.. Men det verkar viktigare att man har klubbkortet med sig för att få köra... PUCKAT!
Och sist men inte minst så hoppas jag att Mats bil går igång utan större problem vore jäkligt trist att inte se dig på Mantorp..
Mantorp ja.. Hur många blir vi? 8-9 Miator?
Lägger upp lite bilder imorgon. Nu är jag rätt seg efter att ha kört släp genom halva landet och sen fram och tillbaka i stan..
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Då var man hemma efter en av dom roligaste upplevelserna på länge!
Fan, man e ju en snacksalig en men då ni alla inte kan höra mig nu så får jag väl skriva några rader om denna skitfräna helg!!
Efter att ha grejat med bilen till sent in på fredagsnatten så blev det till att gå upp strax före kl.5 på lördag morgon för att hinna med allt. Med fullpackad bil, (efter att ha bokat av rejsas "bra att ha med lista"), kom jag fram till Kinnekulle strax efter sju. Fan nu var man stressad! Kvalet började kl.9 och det kändes som det var massor att göra på ingen tid alls! Först skulle sekretariatet hittas för att betala anmälningsavgift och hyra transponder(tidtagningsmackapär att sätta på bilen), sen skulle "miatacampingen" hittas och alla grejer skulle lastas ur bilen, sen fick man ju inte missa förarmötet kl.08(diskad isf) samtidig som bilen var tvungen att vara besiktigad. All hjärnstress försvann dock när jag utanför Götene ringde den andre rockien, Mats Lundin, som lugnt och sansat beskrev var dom hade slagit upp sin camping och berättade att det var en minimal kö till besiktningen. Puh!
Avgiftsbetalning, urlastning, förarmöte, besiktning och motering av transponder hann jag med precis med innan det var dags att åka in i tuneln under banan för att ställa upp i depån och tidskvala till race 1. Ahhh skitnervöst!!! Med ny debutlicens för racing i plånboken och en bana framför mig som jag aldrig kört med 4 hjul, skulle man nu för första gången tampas mot förare med betydligt mer ban och raceerfarenhet. Med puls som slog snabbare än ett stressat kaninhjärta och en hjärna som förmedlar tanken "Vad fan har du gett dig in på! " vinkades jag in på banan...
Första varvet körde alla lugnt för att värma däck vilket gav mig en chans att rekognosera banan och lugna ner mig lite innan det var dags för fullt gaspådrag. När väl tidskvalet var igång fanns ingen tid att vara nervös eller tänka på någonting annat än körningen. . Det första varven var mest ett planlöst virrande och kollande i backspegeln. Allt kollande på u-tubeklipp från Kullen var som bortblåst. En titt på min lapptimmer efter första varvet informerade om tiden 1.13,02 , vilket är ok om man har en Epatraktor med 3:ans och 4:ans växel spärrad.
Efter att det första varvet var avklarat började jag titta lite mer på spårvalen hos framförvarande bilar och tiderna blev genast lite bättre. Två varv kring 1.10 varpå två varv kring 1.09 gjorde att tuppkammen växte lite och gasfoten blev lite tyngre vilket fick till följd att jag hamnade utanför banan efter tv-krönet! Med bromsarna låsta kanade jag i 200km/h(kändes det som) mot räcket på banans kortsida! Som tur var så åkte jag av på höger sida vilket gjorde att asfalten i bankurvan fanns mellan mig och räcket, väl på asfalten tog ju bromsarna och jag fick ner farten så pass att det blev bara ett litet besök i gruset på andra sidan kurvan med påföljd att jag snabbt tog mig upp på banan och kunde fortsätta kvalet. En grönflagg vid nästa post indikerade att allt var lugnt även om benen skakade en smula. *pust*
Varven efter avåkningen tog jag det lite lugnare men jag fick köra ganska ostört,(förutom att Petsson försökte "tränga" sig förbi med följd att han också fick smaka grus ) så tiderna fortsatte att ligga kring 1.09 de två efterföljande varven, sen brakade kallaballiken igång igen! Det fanns ju snabbare bilar än miatan på banan! Det kom en klunga med A och B bilar som skulle om och som ny var det ju bara att hålla åt sidan och glömma allt vad hålla spårval och varvtider heter. Men en fördel med de snabba bilarnas omkörning var ju att man kunde se hur de körde i kurvorna. När dom snabba bilarna var förbi såg det fritt ut på alla håll så jag satsade lite mer och satte, för min del, kvalpassets snabbaste tid på 1.08.09. Sen rullade på några varv till kring dryga 1.08 blandat med någon sämre tid när A och B bilarna kom och "störde". Även om det var skitkul!! så kändes det ganska gott när den svartvitrutiga flaggan vinkades och man hade klarat av debuten.
Resten av förmiddagen tillbringades i "miatacampingen" där diverse ljug, och ännu mer teknikljug samt tillhörande däcksparkonversationer utspelade sig.
Tyvärr dog en äldre räcerförare av en hjärtatack (tydligen haft ett antal innan) strax efter han gått i mål under förmiddagens kval så ens egna problem med trötthet pga av 2 timmars nattsömn kändes helt plösligt ganska ovidkommande. Dom man pratade med sa iaf att det fanns inte ett bättre ställe för den mannen att dö på då han varit racetokig hela sitt liv.
Efter Lunch var det på med racekläderna igen för nu var det dags för det första racet i MX5-CUP!!!! Till min förvåning och glädje så hade min kvaltid tydligen var så pass ok att jag inte hamnade sist bland alla roadsportarna. För mig var det en sporre som heter duga!
Rullande start för första ggn (utöver licenkursen) och man hade fullt sjå med att se till att man hade "rätt" bilar runtomkring sig. När vi väl kom på startrakan så var man på helspänn! men det röda ljuset fortsatte att lysa och de orangea saftblandarna rullade igång så det var bara att fortsätta ett varv till. I startförsök två var fältet lite mer samlat och väl på startrakan slocknade de röda lamporna och racet var igång. Vilken STARTER JAG ÄR! Tänkte jag när jag såg Petsson, som startade till höger om mig, se ut som han stod stillastående. Det visade sig att han missat att dom röda lamporna slocknat och följdaktligen missat att trycka på pedalen till höger.
Väl igång tog jag sikte på en välkänd och mkt fotgenique miata med reklam för en av sveriges största biltidningar över hela bilen. Bestämd över att haka på satsade jag med samma inställning som jag avslutat kvalet med. Nu hade man ju börjat få lite koll på hur kurvorna skulle tas så jag kände mig lite tryggare i min nya roll som tävlingsförare. Men redan efter nåt varv kom den trögstartande röda miatan med en 1.6 liters motor farande i en kurva, och eftersom jag lärt mig att även känna igen röda miator i bakspegeln denna gång så slapp han smaka på gruset och kunde pressa sig förbi.
Själförtroende sjönk en smula och några dåliga spår val senare hade det blivit en hyglig lucka fram till Petsson och den orangea fotomodellen. Varvtiderna dom första varven låg kring 1.08,00- 1.08,05 så jag visste ju att jag inte kört så illa iaf, sporrad av det försökte jag pressa lite mer för om möjligt komma ifatt de två miatakombatanterna som låg och fajtades en bit fram (Per och Magnus "petsson" om jag varit otydlig ) och jag lyckades iaf hålla luckan till dom på någorlunda samma avstånd under ett antal varv tills det var dags för för varvningsproceduren med A och B bilarna. Som färsking i det läget tappade jag tyvärr helt koncentrationen och det blev ett jäkla blängande i backspeglarna och flyttande i sidled för att släppa förbi dom motorstarkare räsersarna.
Dom sex sista varven fick bara en 1.08 tid, resten låg mellan 1.09 och 1.11, där jag nu lade mer tid på att oroa mig för att se Mats röda miata i bakspegeln. Jag var inte säker på om Mats låg före eller efter mig i det läget, jag visste ju att han kunde bli farlig då jag fajtades lite med honom efter jag fått ordning på körningen i kvalet, men låg han efter så skulle han iaf inte få komma förbi, å inte heller någon av de övriga Roadsport-C som jag visste låg bakom mig skulle få chansen att krypa upp och åka om. Som tur var tror jag att de bakomvarande hade lika svårt som jag att koncentrera sig när dom snabbare bilarna kom farandes så jag höll min position i mål iaf... Vilken plats jag fick vet jag faktiskt inte riktigt! Jag tror att jag hade 6 bilar bakom mig i mål, vilket jag tycker e helt ok i en tävlingsdebut. Skitsamma!! Det var Svinkul
Eftermiddagens rejs gav långsammare tider för de allra flesta i jämförelse med förmidagens kval av någon anledning. Niklas Falk(den ursnabbe) hade någon teori kring bantemperaturen vilket lät rimligt, för egen del blev det iaf en marginell tidsförbättring då man som banåkar-rockie till en början har en ganska brant förbättringskurva.
Eftermiddagen och kvällen i depån gav möjlighet till lite reflektion, eftertanke kring ens körning samt chansen att snacka lite med dom som kört betydligt mer. Josen som kom på besök tipsade om hur jag skulle ta TV-krönet(kom ju fel där hela tiden), Niklas, Per, Mats och Petsson gav alla klockrent besked om att det går att köra spettet under bron där jag bromsat eller släppt av hela dagen. Per och Petsson förklarade att dom inte viker undan för A och B roadsportarna när dom kommer utan fortsätter att hålla sitt spår, dom får hitta sina egna luckor i kurvorna eller ta chansen på rakan.
Förutom all kanoninfon man fick i diskussionerna kring körtekniken så bjöd också kvällen på kanontrevlig grillning med mkt tjöt, skratt och gliringar. Senare på kvällen så åkte vi miatanissar in på banan igen(med tillstånd naturligtvis) för att ta lite foton på våra rejsmaskiner i dess rätta miljö under ledning av den eminente fotografen Per Hammarsjö. Det togs också individuella bilder på respektive bil och förare vilket en annan önskar ogjort. Efter endast två timmars nattsömn och en hel dag med adrenalinkickar som heter duga så var man ju sitt allra snyggaste...
Sen bar det iväg till hotellet för att stupa rätt i säng. Fasen va gött d var att få sova!
Dag två vaknade jag lite sent så det var bara att slänga på sig racekläderna och köra iväg till "Warm Up" körningen på 10 minuter som satte igång kl.9. Detta var ingen kval till racet som började efter lunch, startpositionerna till det racet togs ifrån resultatlistan efter racet på lördagen. Men 10 minuter träning gjorde gott, och med råden från gårdagen färskt i huvudet gjorde jag nu 1.07 tider! Men 10 minuter går fort och snart var det dags att rulla av banan. Inne i bandepån ser jag att Mats röda står med huven öppen, nåt har hänt. Några minuter efter att vi kommit tillbaka till tältet så kommer Mats med sin bil bogserandes, det visar sig att bilen gått varm och att den dog för honom precis när han svängt in i bandepån.
Ganska snart åker verktygen fram och det tar inte lång stund innan analysen görs att bilen inte kommer att rulla hem. Tändhattarna har smält. Som tur var hade Per Trailat sin skönhet så transporten till Stockholm var fixad.
Huj, tiden gick fort, klockan blev ett och det var dags för det sista rejset! Nu var man taggad minst sagt! I starten hade jag en Lotus Elise framför mig, Per snett framför mig och Pettson ytterliggare ett led framför. Nu skulle jag inte släppa dom!
Starten gick! Petsson såg att lamporna slocknade denna gången så den gratis bjudningen fick man inte. Det blir lite rörigt i starten så jag halkar efter något, men när allt stabiliserat sig så ser jag att den svarte elisen, Petsson, och Per ligger 150meter framför och fajtas. Jag försöker fokusera mig på spårval och inte tappa fart i kurvorna och håller hela tiden kollen på avståndet till mina tre konkurenter framför mig. Efter ett tag så tycker jag mig ana att jag tar in på dom! Med tre stora morötter dinglandes framför mig flyter allting helt plötsligt mycket bättre tiderna ligger kring 1.07 och till och med en tid på 1.06.5 får jag till.
Mitt i rejset ser jag plötsligt den svarta flaggan med den orangea pricken samt Petssons nummer på en skylt brevid. Vad har hänt? Petsson får åka in i depån men en annan jagar vidare och kommer närmare och närmare den svarte Lotusen och Pers miata. Halvägs in i loppet är jag ikapp och känner att det kanske skulle gå att åka om. Per fightas ordentligt med Lotusen. Per är tydligt en ganska snabb förare med en bil där chassit lämnar mer att önska i förhållande till förarkompetensen. Själv sitter man ju i den omvända sitsen. Lotusen går som ett strykjärn i kurvorna medans Pers bil kränger betydligt mer. Pers stora problem, och nu även mitt problem, är att Lotusen är kvickare på rakorna så trots att Per åker om i kurvan så plockar Lotusen tillbaka ledningen med hjälp av fart på rakan. Själv lägger jag precis i röven och hoppas på att dom har så mycket fokus på varandra att dom missar att dom lämnar lucka för en svarting att slinka förbi. Helt plötsligt så kommer det ett band med A och B bilar! Jag har rådet att fokusera på mitt i skallen och lyckas därför hålla mig kvar hygligt bakom Per och Lotusen. Men när de snabbare bilarna väl är förbi mig och de skall ta sig förbi mina "konkurenter" så blir det bara ett myller av bilar, bromsljus och damm. Mitt uppe på TV-krönet är Per nära att få en lite Sevenkopia rätt i sidan, fasen vet hur dom redde ut det men ingen plåt eller plast gick sönder iaf!
Ibland dom sista varven ser jag chansen direkt efter tv-krönet att nypa mina nyvunna sparingpartners på inern men med nosen vid Pers framdörr är vi mitt inne i kurvan och jag fegar ur. (för att slippa riskera att byta framskärm. ) Per kommer om Lotusen en gång till men vid nästa raka är Lotusen tillbaka i ledningen igen. Tyvärr så lyckades den Svarte Elisen hålla oss båda bakom sig fast det var uppenbart att vi båda var klockrent kvickare i kurvorna. Själv kom jag inte om Per heller och tur var väl det för då hade han nog snott mina Teinisar!
Väl i mål gick vi fram till Petsson i Parc Fermé (eller va d nu heter) och fick höra att hans tekniska problem som orsakat flaggan var en icke uppvevad sidoruta! Så kan d gå när inte hasp...rutan e uppvevad...
Blev en del text men det var så förbannat kul att jag vill berätta det för alla potentiella miatarejsare! Hoppa på det här för det är skitkul!!!
Vill tacka alla er i Miatacampingen för en kanonhelg! Och Hdzon och Mattias! Ni var riktiga klippor som roddade med tider, bilder mm!
Fan, man e ju en snacksalig en men då ni alla inte kan höra mig nu så får jag väl skriva några rader om denna skitfräna helg!!
Efter att ha grejat med bilen till sent in på fredagsnatten så blev det till att gå upp strax före kl.5 på lördag morgon för att hinna med allt. Med fullpackad bil, (efter att ha bokat av rejsas "bra att ha med lista"), kom jag fram till Kinnekulle strax efter sju. Fan nu var man stressad! Kvalet började kl.9 och det kändes som det var massor att göra på ingen tid alls! Först skulle sekretariatet hittas för att betala anmälningsavgift och hyra transponder(tidtagningsmackapär att sätta på bilen), sen skulle "miatacampingen" hittas och alla grejer skulle lastas ur bilen, sen fick man ju inte missa förarmötet kl.08(diskad isf) samtidig som bilen var tvungen att vara besiktigad. All hjärnstress försvann dock när jag utanför Götene ringde den andre rockien, Mats Lundin, som lugnt och sansat beskrev var dom hade slagit upp sin camping och berättade att det var en minimal kö till besiktningen. Puh!
Avgiftsbetalning, urlastning, förarmöte, besiktning och motering av transponder hann jag med precis med innan det var dags att åka in i tuneln under banan för att ställa upp i depån och tidskvala till race 1. Ahhh skitnervöst!!! Med ny debutlicens för racing i plånboken och en bana framför mig som jag aldrig kört med 4 hjul, skulle man nu för första gången tampas mot förare med betydligt mer ban och raceerfarenhet. Med puls som slog snabbare än ett stressat kaninhjärta och en hjärna som förmedlar tanken "Vad fan har du gett dig in på! " vinkades jag in på banan...
Första varvet körde alla lugnt för att värma däck vilket gav mig en chans att rekognosera banan och lugna ner mig lite innan det var dags för fullt gaspådrag. När väl tidskvalet var igång fanns ingen tid att vara nervös eller tänka på någonting annat än körningen. . Det första varven var mest ett planlöst virrande och kollande i backspegeln. Allt kollande på u-tubeklipp från Kullen var som bortblåst. En titt på min lapptimmer efter första varvet informerade om tiden 1.13,02 , vilket är ok om man har en Epatraktor med 3:ans och 4:ans växel spärrad.
Efter att det första varvet var avklarat började jag titta lite mer på spårvalen hos framförvarande bilar och tiderna blev genast lite bättre. Två varv kring 1.10 varpå två varv kring 1.09 gjorde att tuppkammen växte lite och gasfoten blev lite tyngre vilket fick till följd att jag hamnade utanför banan efter tv-krönet! Med bromsarna låsta kanade jag i 200km/h(kändes det som) mot räcket på banans kortsida! Som tur var så åkte jag av på höger sida vilket gjorde att asfalten i bankurvan fanns mellan mig och räcket, väl på asfalten tog ju bromsarna och jag fick ner farten så pass att det blev bara ett litet besök i gruset på andra sidan kurvan med påföljd att jag snabbt tog mig upp på banan och kunde fortsätta kvalet. En grönflagg vid nästa post indikerade att allt var lugnt även om benen skakade en smula. *pust*
Varven efter avåkningen tog jag det lite lugnare men jag fick köra ganska ostört,(förutom att Petsson försökte "tränga" sig förbi med följd att han också fick smaka grus ) så tiderna fortsatte att ligga kring 1.09 de två efterföljande varven, sen brakade kallaballiken igång igen! Det fanns ju snabbare bilar än miatan på banan! Det kom en klunga med A och B bilar som skulle om och som ny var det ju bara att hålla åt sidan och glömma allt vad hålla spårval och varvtider heter. Men en fördel med de snabba bilarnas omkörning var ju att man kunde se hur de körde i kurvorna. När dom snabba bilarna var förbi såg det fritt ut på alla håll så jag satsade lite mer och satte, för min del, kvalpassets snabbaste tid på 1.08.09. Sen rullade på några varv till kring dryga 1.08 blandat med någon sämre tid när A och B bilarna kom och "störde". Även om det var skitkul!! så kändes det ganska gott när den svartvitrutiga flaggan vinkades och man hade klarat av debuten.
Resten av förmiddagen tillbringades i "miatacampingen" där diverse ljug, och ännu mer teknikljug samt tillhörande däcksparkonversationer utspelade sig.
Tyvärr dog en äldre räcerförare av en hjärtatack (tydligen haft ett antal innan) strax efter han gått i mål under förmiddagens kval så ens egna problem med trötthet pga av 2 timmars nattsömn kändes helt plösligt ganska ovidkommande. Dom man pratade med sa iaf att det fanns inte ett bättre ställe för den mannen att dö på då han varit racetokig hela sitt liv.
Efter Lunch var det på med racekläderna igen för nu var det dags för det första racet i MX5-CUP!!!! Till min förvåning och glädje så hade min kvaltid tydligen var så pass ok att jag inte hamnade sist bland alla roadsportarna. För mig var det en sporre som heter duga!
Rullande start för första ggn (utöver licenkursen) och man hade fullt sjå med att se till att man hade "rätt" bilar runtomkring sig. När vi väl kom på startrakan så var man på helspänn! men det röda ljuset fortsatte att lysa och de orangea saftblandarna rullade igång så det var bara att fortsätta ett varv till. I startförsök två var fältet lite mer samlat och väl på startrakan slocknade de röda lamporna och racet var igång. Vilken STARTER JAG ÄR! Tänkte jag när jag såg Petsson, som startade till höger om mig, se ut som han stod stillastående. Det visade sig att han missat att dom röda lamporna slocknat och följdaktligen missat att trycka på pedalen till höger.
Väl igång tog jag sikte på en välkänd och mkt fotgenique miata med reklam för en av sveriges största biltidningar över hela bilen. Bestämd över att haka på satsade jag med samma inställning som jag avslutat kvalet med. Nu hade man ju börjat få lite koll på hur kurvorna skulle tas så jag kände mig lite tryggare i min nya roll som tävlingsförare. Men redan efter nåt varv kom den trögstartande röda miatan med en 1.6 liters motor farande i en kurva, och eftersom jag lärt mig att även känna igen röda miator i bakspegeln denna gång så slapp han smaka på gruset och kunde pressa sig förbi.
Själförtroende sjönk en smula och några dåliga spår val senare hade det blivit en hyglig lucka fram till Petsson och den orangea fotomodellen. Varvtiderna dom första varven låg kring 1.08,00- 1.08,05 så jag visste ju att jag inte kört så illa iaf, sporrad av det försökte jag pressa lite mer för om möjligt komma ifatt de två miatakombatanterna som låg och fajtades en bit fram (Per och Magnus "petsson" om jag varit otydlig ) och jag lyckades iaf hålla luckan till dom på någorlunda samma avstånd under ett antal varv tills det var dags för för varvningsproceduren med A och B bilarna. Som färsking i det läget tappade jag tyvärr helt koncentrationen och det blev ett jäkla blängande i backspeglarna och flyttande i sidled för att släppa förbi dom motorstarkare räsersarna.
Dom sex sista varven fick bara en 1.08 tid, resten låg mellan 1.09 och 1.11, där jag nu lade mer tid på att oroa mig för att se Mats röda miata i bakspegeln. Jag var inte säker på om Mats låg före eller efter mig i det läget, jag visste ju att han kunde bli farlig då jag fajtades lite med honom efter jag fått ordning på körningen i kvalet, men låg han efter så skulle han iaf inte få komma förbi, å inte heller någon av de övriga Roadsport-C som jag visste låg bakom mig skulle få chansen att krypa upp och åka om. Som tur var tror jag att de bakomvarande hade lika svårt som jag att koncentrera sig när dom snabbare bilarna kom farandes så jag höll min position i mål iaf... Vilken plats jag fick vet jag faktiskt inte riktigt! Jag tror att jag hade 6 bilar bakom mig i mål, vilket jag tycker e helt ok i en tävlingsdebut. Skitsamma!! Det var Svinkul
Eftermiddagens rejs gav långsammare tider för de allra flesta i jämförelse med förmidagens kval av någon anledning. Niklas Falk(den ursnabbe) hade någon teori kring bantemperaturen vilket lät rimligt, för egen del blev det iaf en marginell tidsförbättring då man som banåkar-rockie till en början har en ganska brant förbättringskurva.
Eftermiddagen och kvällen i depån gav möjlighet till lite reflektion, eftertanke kring ens körning samt chansen att snacka lite med dom som kört betydligt mer. Josen som kom på besök tipsade om hur jag skulle ta TV-krönet(kom ju fel där hela tiden), Niklas, Per, Mats och Petsson gav alla klockrent besked om att det går att köra spettet under bron där jag bromsat eller släppt av hela dagen. Per och Petsson förklarade att dom inte viker undan för A och B roadsportarna när dom kommer utan fortsätter att hålla sitt spår, dom får hitta sina egna luckor i kurvorna eller ta chansen på rakan.
Förutom all kanoninfon man fick i diskussionerna kring körtekniken så bjöd också kvällen på kanontrevlig grillning med mkt tjöt, skratt och gliringar. Senare på kvällen så åkte vi miatanissar in på banan igen(med tillstånd naturligtvis) för att ta lite foton på våra rejsmaskiner i dess rätta miljö under ledning av den eminente fotografen Per Hammarsjö. Det togs också individuella bilder på respektive bil och förare vilket en annan önskar ogjort. Efter endast två timmars nattsömn och en hel dag med adrenalinkickar som heter duga så var man ju sitt allra snyggaste...
Sen bar det iväg till hotellet för att stupa rätt i säng. Fasen va gött d var att få sova!
Dag två vaknade jag lite sent så det var bara att slänga på sig racekläderna och köra iväg till "Warm Up" körningen på 10 minuter som satte igång kl.9. Detta var ingen kval till racet som började efter lunch, startpositionerna till det racet togs ifrån resultatlistan efter racet på lördagen. Men 10 minuter träning gjorde gott, och med råden från gårdagen färskt i huvudet gjorde jag nu 1.07 tider! Men 10 minuter går fort och snart var det dags att rulla av banan. Inne i bandepån ser jag att Mats röda står med huven öppen, nåt har hänt. Några minuter efter att vi kommit tillbaka till tältet så kommer Mats med sin bil bogserandes, det visar sig att bilen gått varm och att den dog för honom precis när han svängt in i bandepån.
Ganska snart åker verktygen fram och det tar inte lång stund innan analysen görs att bilen inte kommer att rulla hem. Tändhattarna har smält. Som tur var hade Per Trailat sin skönhet så transporten till Stockholm var fixad.
Huj, tiden gick fort, klockan blev ett och det var dags för det sista rejset! Nu var man taggad minst sagt! I starten hade jag en Lotus Elise framför mig, Per snett framför mig och Pettson ytterliggare ett led framför. Nu skulle jag inte släppa dom!
Starten gick! Petsson såg att lamporna slocknade denna gången så den gratis bjudningen fick man inte. Det blir lite rörigt i starten så jag halkar efter något, men när allt stabiliserat sig så ser jag att den svarte elisen, Petsson, och Per ligger 150meter framför och fajtas. Jag försöker fokusera mig på spårval och inte tappa fart i kurvorna och håller hela tiden kollen på avståndet till mina tre konkurenter framför mig. Efter ett tag så tycker jag mig ana att jag tar in på dom! Med tre stora morötter dinglandes framför mig flyter allting helt plötsligt mycket bättre tiderna ligger kring 1.07 och till och med en tid på 1.06.5 får jag till.
Mitt i rejset ser jag plötsligt den svarta flaggan med den orangea pricken samt Petssons nummer på en skylt brevid. Vad har hänt? Petsson får åka in i depån men en annan jagar vidare och kommer närmare och närmare den svarte Lotusen och Pers miata. Halvägs in i loppet är jag ikapp och känner att det kanske skulle gå att åka om. Per fightas ordentligt med Lotusen. Per är tydligt en ganska snabb förare med en bil där chassit lämnar mer att önska i förhållande till förarkompetensen. Själv sitter man ju i den omvända sitsen. Lotusen går som ett strykjärn i kurvorna medans Pers bil kränger betydligt mer. Pers stora problem, och nu även mitt problem, är att Lotusen är kvickare på rakorna så trots att Per åker om i kurvan så plockar Lotusen tillbaka ledningen med hjälp av fart på rakan. Själv lägger jag precis i röven och hoppas på att dom har så mycket fokus på varandra att dom missar att dom lämnar lucka för en svarting att slinka förbi. Helt plötsligt så kommer det ett band med A och B bilar! Jag har rådet att fokusera på mitt i skallen och lyckas därför hålla mig kvar hygligt bakom Per och Lotusen. Men när de snabbare bilarna väl är förbi mig och de skall ta sig förbi mina "konkurenter" så blir det bara ett myller av bilar, bromsljus och damm. Mitt uppe på TV-krönet är Per nära att få en lite Sevenkopia rätt i sidan, fasen vet hur dom redde ut det men ingen plåt eller plast gick sönder iaf!
Ibland dom sista varven ser jag chansen direkt efter tv-krönet att nypa mina nyvunna sparingpartners på inern men med nosen vid Pers framdörr är vi mitt inne i kurvan och jag fegar ur. (för att slippa riskera att byta framskärm. ) Per kommer om Lotusen en gång till men vid nästa raka är Lotusen tillbaka i ledningen igen. Tyvärr så lyckades den Svarte Elisen hålla oss båda bakom sig fast det var uppenbart att vi båda var klockrent kvickare i kurvorna. Själv kom jag inte om Per heller och tur var väl det för då hade han nog snott mina Teinisar!
Väl i mål gick vi fram till Petsson i Parc Fermé (eller va d nu heter) och fick höra att hans tekniska problem som orsakat flaggan var en icke uppvevad sidoruta! Så kan d gå när inte hasp...rutan e uppvevad...
Blev en del text men det var så förbannat kul att jag vill berätta det för alla potentiella miatarejsare! Hoppa på det här för det är skitkul!!!
Vill tacka alla er i Miatacampingen för en kanonhelg! Och Hdzon och Mattias! Ni var riktiga klippor som roddade med tider, bilder mm!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
-
- Posts: 154
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 22:24
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Va kul att ni tyckte det var intressant läsning även om det är en rockie som skriver! Jag får reservera mig för eventuella felaktigheter då allt är taget ur minnet från en hjärna som har fullt upp att ratta rejsbil...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Det är viktigare att få ner sina sprudlande kråkor än att de blir überkorrekta.Fredrik Henriksson wrote:Va kul att ni tyckte det var intressant läsning även om det är en rockie som skriver! Jag får reservera mig för eventuella felaktigheter då allt är taget ur minnet från en hjärna som har fullt upp att ratta rejsbil...
Det enda som man kanske kan mildra lite är formuleringarna runt körning vid sidan om det svarta. Det är sker som händer och har i dessa fall väldigt lite med "close racing" enligt STCC att göra.
För att lämna plats åt en förare som misslyckas lite kan man behöva använda lite mer utrymme än asfalten har. Lämnar man inte plats åt varandra så kan det bli kontakter (eller om man är ett klantarsle och ligger för nära ), men det är alltid oavsikligt och utan uppsåt. Om det sker med uppsåt så kan man vara beredd att för göra som "Carla" 1994, lämna depån i förtid för att slippa lynchning ("tidsfiltrerad" hörsägen).
Det var rejält skoj tävlingshelg med många rockies i Roadsport (även i B och A). Hade det varit frivillig träning på fredagseftermiddagen så hade det varit ännu bättre (då hade jag kunnat tänka mig att bogsera runt några ett par varv).
Förbättring med runt en sekund sen ifjol men ca en sekund kvar till mitten 1.03 på Kinnekulle som verkar vara plattån för en utsorterad tusenkilos C-bil körd som den vore stulen.
Hoppas att vädret blir lika förlåtande nu till helgen. Fejset tar gärna 18 grader och mulet (och mer än fyra plus på natten...) så grisskärheten hinner lägga sig.
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Jättekul att läsa om helgen - speciellt när man var med.
Jag hade också kul hela tiden, men fick ju tyvärr se söndagens race från publikplats. Var lite avundsjuk på er som fick bra körning.
Stort tack till Per som tog mitt vrak på trailer till Stockholm. Själv har jag nu tillbringat ca fem timmar i hans bil - snacka om konkurrensspioneri
Beträffande bilen står den nu på verkstad (en annan än planerat), där de har lovat att börja med den redan idag för att kanske, kanske kunna vara klara under veckan. Håll tummarna hårt!
Hoppas vi ses på Mantorp. Jag ska försöka komma även om jag inte kan köra.
M.
Jag hade också kul hela tiden, men fick ju tyvärr se söndagens race från publikplats. Var lite avundsjuk på er som fick bra körning.
Stort tack till Per som tog mitt vrak på trailer till Stockholm. Själv har jag nu tillbringat ca fem timmar i hans bil - snacka om konkurrensspioneri
Beträffande bilen står den nu på verkstad (en annan än planerat), där de har lovat att börja med den redan idag för att kanske, kanske kunna vara klara under veckan. Håll tummarna hårt!
Hoppas vi ses på Mantorp. Jag ska försöka komma även om jag inte kan köra.
M.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Med den ingående racerapporten täckte du in alla oss andra! Super och superkul läsning!
Speciellt kul att alla nya verkat få rejäl blodad tand och horn i pannan..
Mats, håller tummarna för dig och bilen nu!
Själv har jag just haft genomgång med en god vän om Mantorp.. Hoppas hans råd hjälper mig på söndag..
// Per
Speciellt kul att alla nya verkat få rejäl blodad tand och horn i pannan..
Mats, håller tummarna för dig och bilen nu!
Själv har jag just haft genomgång med en god vän om Mantorp.. Hoppas hans råd hjälper mig på söndag..
// Per
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Man blir vansinnigt sugen när man läser om era bravader. Får se om det kan bli MX-5 Cup 2009 eller senast 2010.
Ska ta upp det i samband med årets löneförhandling att jag behöver pengar till en bil till att kunna rejsa med miatan...
/Andreas K
Ska ta upp det i samband med årets löneförhandling att jag behöver pengar till en bil till att kunna rejsa med miatan...
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Vill bara visa hur min racehelg slutade
Nu blev det inte den planerade verkstan (min kontakt var inte där och de bokade nu den 11 juni...), utan en i huset intill. Där har de börjat på bilen idag och ska göra ett försök att få ihop den till fredag.
Planerar att närvara på Mantorp, med eller utan bil.
M.
Nu blev det inte den planerade verkstan (min kontakt var inte där och de bokade nu den 11 juni...), utan en i huset intill. Där har de börjat på bilen idag och ska göra ett försök att få ihop den till fredag.
Planerar att närvara på Mantorp, med eller utan bil.
M.
- Attachments
-
- Här sitter jag, efter att Per och Mattias har lastat av bilen utanför verkstaden, och väntar på att hustrun ska komma och hämta mig.
- Miataslut.jpg (102.61 KiB) Viewed 4264 times
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Ser trevligt ut! Under omständigheterna...
Hoppas verkligen att du får iordning bilen till Mantorp. *håller tummen*
Själv kom jag på att sista besiktningsdag är på fredag, så jag fick tag i en avbokad tid på SBP tidigt på onsdag morgon, återstår och se vad dom säger om mina framlampor...
Hoppas verkligen att du får iordning bilen till Mantorp. *håller tummen*
Själv kom jag på att sista besiktningsdag är på fredag, så jag fick tag i en avbokad tid på SBP tidigt på onsdag morgon, återstår och se vad dom säger om mina framlampor...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
- Mats Lundin
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 518
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Nynäshamn
Hej på er!
Tänkte bara säga att fancluben till den orangea miatan (dvs sambo och son) också hade en kul helg! Som publik och inte racerförare - för tillfället Varken jag eller Aston hade väl inte mycket att tillföra era analyser och annat bilsnack, men att det ska gå fort på banan - det fattar vi!
Kul att se vad Per pysslar med när han är borta en helg med sin bil. Bra att få höra lite vad han ljuger ihop också...
Ses kanske på söndag om vi hakar på då också!
//Astrid
Tänkte bara säga att fancluben till den orangea miatan (dvs sambo och son) också hade en kul helg! Som publik och inte racerförare - för tillfället Varken jag eller Aston hade väl inte mycket att tillföra era analyser och annat bilsnack, men att det ska gå fort på banan - det fattar vi!
Kul att se vad Per pysslar med när han är borta en helg med sin bil. Bra att få höra lite vad han ljuger ihop också...
Ses kanske på söndag om vi hakar på då också!
//Astrid
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Det är nog bäst ni kommer, det måste ju bändas i tid nu när det visat sig att sonen även har andra intressen. Sen så är det nog inte fel om Pers historier censureras lite emellanåt...Astrid wrote: Bra att få höra lite vad han ljuger ihop också...
Ses kanske på söndag om vi hakar på då också!
//Astrid
Nä, skämt åsido, det var kanontrevligt att träffa dig och lille Aston! (Coolt namn ) Mina två små räserförare + censuren kommer nog och hälsar på nåt race framöver också. Men inte på söndag, för då har 6åringen fotbollsmatch.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Det var go stämning i lägret
Verkar ju rätt så kul det häringa med racing. Få se nu, ett bält, brytare, snygg bogserögla (t.ex. en kapad fjäder...)...ja kanske skulle man...eh
Får bara massa tokiga idéer när man pratar med er,
Lägg märke till att 7:orna ligger bakom Miatorna eller MX5:orna om vi nu ska vara petiga
Verkar ju rätt så kul det häringa med racing. Få se nu, ett bält, brytare, snygg bogserögla (t.ex. en kapad fjäder...)...ja kanske skulle man...eh
Får bara massa tokiga idéer när man pratar med er,
Lägg märke till att 7:orna ligger bakom Miatorna eller MX5:orna om vi nu ska vara petiga
- Attachments
-
- MX5-Cup 080525 065 2.jpg (101.54 KiB) Viewed 4172 times
-
- MX5-Cup 080525 089.jpg (81.11 KiB) Viewed 4172 times
-
- MX5-Cup 080525 096.jpg (110.86 KiB) Viewed 4172 times
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Klart du ska! Sen har du ju kullen ett stenkast från garaget så du har ju träningsmöjlighet i kvadrat också!Jari Olavison wrote: Verkar ju rätt så kul det häringa med racing. Få se nu, ett bält, brytare, snygg bogserögla (t.ex. en kapad fjäder...)...ja kanske skulle man...eh
Nice med korten!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Ska klart ta míg en funderare iaf Blir nog inget i år, ska försöka ordna ett nytt större hem i första läget
Får starta tråd och efterfråga tips på bälten, brytare i "Bygga banbil"-forumet
Får starta tråd och efterfråga tips på bälten, brytare i "Bygga banbil"-forumet
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Har du hustankar? Låna isf lite extra "renoveringspengar"...Jari Olavison wrote:...ska försöka ordna ett nytt större hem i första läget
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Välinvesterade pengar. Kakel & klinkers är överskattat...Dennis Kullman wrote:Jag tog av huskrediten för att betala vagnbokenFredrik Henriksson wrote:Har du hustankar? Låna isf lite extra "renoveringspengar"...Jari Olavison wrote:...ska försöka ordna ett nytt större hem i första läget
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Jari Olavison
- Posts: 137
- Joined: Sun 02 Mar 2008, 22:12
- Location: Skövde
Jag brukar titta på LyxfällanFredrik Henriksson wrote:Välinvesterade pengar. Kakel & klinkers är överskattat...Dennis Kullman wrote:Jag tog av huskrediten för att betala vagnbokenFredrik Henriksson wrote:Har du hustankar? Låna isf lite extra "renoveringspengar"...Jari Olavison wrote:...ska försöka ordna ett nytt större hem i första läget
Den stora frågan är ju tidsaspekten och plats och utrymme att göra grejer. Förhoppningen är ju att man har ett eget stort garage till nästa år (en våt dröm för mig när man haft ett trångt uppställningsgarage... )
Röd -93, öppet filter, luftintag, 4-2-1 Header, 2 1/4" Cat back, GAZ Pro, Hard dog Hard Core Ht, Mockaratt, OZ Super Tourismo 16 med Conti sport contact (Kosei Penta RT + Toyo 888 15")
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38
Gelleråsen 2010: 1:23.85 Kinnekulle 2012: 1:06.38