Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Är det någon som vet vad det är för någon anslutning på baksidan av motorn så jag slipper skruva isär motorn bara för att mäta? Passar det med termostat huset från framsidan av motorn?
Om man tittar på 949racings skisser så ser man det Josen förklarade för mig just det där med varmt och kallt vatten in på samma sida, måste ju vara bättre med ett flöde rakt igenom motorn.
Sedan är det ju givetvis aldrig fel med ett effektivt kyl heller så länge du har en väl fungerande termostat.
Om man tittar på 949racings skisser så ser man det Josen förklarade för mig just det där med varmt och kallt vatten in på samma sida, måste ju vara bättre med ett flöde rakt igenom motorn.
Sedan är det ju givetvis aldrig fel med ett effektivt kyl heller så länge du har en väl fungerande termostat.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Kunde inte hålla mig så jag skruvade isär
Fram och bak anslutningarna är samma men vinkeln på termostat hus anslutningen blir fel... Är det andra vinklar på typ 1,6orna eller nyare?
Fram och bak anslutningarna är samma men vinkeln på termostat hus anslutningen blir fel... Är det andra vinklar på typ 1,6orna eller nyare?
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Jo efter tittat under huven på en 1,6a så ringde jag och beställde ett termostat hus på Mazda till en 1,6a så detta ska nog lösa sig.
För att vidare lösa några värmerelaterade problem så köpte jag en rulle avgasbandage till grenröret samt att original luftburk åker nog tillbaka in i bilen
För att vidare lösa några värmerelaterade problem så köpte jag en rulle avgasbandage till grenröret samt att original luftburk åker nog tillbaka in i bilen
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- Lars Stahre
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 60
- Joined: Wed 19 Nov 2008, 19:45
- Location: Vällingby
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Hej,
Kanske lite sent nu när du redan skaffat grejer, men på vår röda (96:a 1,8L) monterade vi ett lock från en 323:a. Inköpt för 75:- på skroten. Det har en annan vinkel på röret så att slangen går ut rakt åt sidan. Jag köpte en plugg för att täppa till hålet för givaren. Så skaffade jag lite passande slangar på Biltema (52-432 och 52-439) och kompletterade med ett par aluminiumrör.
Om du kollar på http://www.lse.se/ji och kör videon längst ner på sidan ("Motorn går") så syns slangar och rör.
Kanske lite sent nu när du redan skaffat grejer, men på vår röda (96:a 1,8L) monterade vi ett lock från en 323:a. Inköpt för 75:- på skroten. Det har en annan vinkel på röret så att slangen går ut rakt åt sidan. Jag köpte en plugg för att täppa till hålet för givaren. Så skaffade jag lite passande slangar på Biltema (52-432 och 52-439) och kompletterade med ett par aluminiumrör.
Om du kollar på http://www.lse.se/ji och kör videon längst ner på sidan ("Motorn går") så syns slangar och rör.
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Ja då har man gjort ett tappert försök till att få bukt med värme problemen Det slutade med att jag inhandlade ett 1,6 termostat hus, kylarslang på Biltema 52-431+52-439 samt ett skarvrör mellan slangarna. I termostat huset fräste jag ett spår i till termostaten och monterade på baksidan av motorn där uttaget till värmepaketet och temp givaren satt. Locket som satt på baksidan flyttade jag runt till framsidan av motorn där jag kopplade på vatten till värmepaketet. Till temp givaren fanns det ett hål på baksidan av blocket vid sidan om hålet till termostaten, pluggen som satt där flyttades runt till framsidan där givaren satt från början.
Avgasbandage lindades på den övre biten av grenröret så kanske en del av strålningsvärmen dämpas.
Original luftburk monterades tillbaka med ett insats Kn filter, drog även en 60mm slang från burken till torped väggen där jag sågade ut ett hål och förde igenom aluminium slangen. Uppe vid rutan så är det ju ett övertryck så teoretiskt sätt så bör det vara ett bra ställe att ta luft
Finns nog en del att finslipa på konstruktionerna men känns som en bra början och detta får hårdtestas på Kinnekulle om 2 veckor
Avgasbandage lindades på den övre biten av grenröret så kanske en del av strålningsvärmen dämpas.
Original luftburk monterades tillbaka med ett insats Kn filter, drog även en 60mm slang från burken till torped väggen där jag sågade ut ett hål och förde igenom aluminium slangen. Uppe vid rutan så är det ju ett övertryck så teoretiskt sätt så bör det vara ett bra ställe att ta luft
Finns nog en del att finslipa på konstruktionerna men känns som en bra början och detta får hårdtestas på Kinnekulle om 2 veckor
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- Lars Stahre
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 60
- Joined: Wed 19 Nov 2008, 19:45
- Location: Vällingby
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Elegant bygge
Borde verkligen lösa värmeproblemen. På vår långloppsbil har vi inga som helst problem med värmen. Iofs har vi en 52mm kylare också men det var mest för att skaffa största möjliga marginaler. Vår motor går hur kall som helst timme ut och timme in.
Lycka till.
Borde verkligen lösa värmeproblemen. På vår långloppsbil har vi inga som helst problem med värmen. Iofs har vi en 52mm kylare också men det var mest för att skaffa största möjliga marginaler. Vår motor går hur kall som helst timme ut och timme in.
Lycka till.
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Bra
Om nu jag inte rör till det så skall värmevatten in till värme-paketet just före termostaten för att få värme till kupén på rätt sätt. Du behöver för detta distansen som kommer med JR CAI. Bilden ovan m-tune visar även detta.
Motorblock | distans (med utag till värmepaketet ) | termostat | 1.6 lock
Kalluften till luftburken körde jag samma och märks helt klart
Om nu jag inte rör till det så skall värmevatten in till värme-paketet just före termostaten för att få värme till kupén på rätt sätt. Du behöver för detta distansen som kommer med JR CAI. Bilden ovan m-tune visar även detta.
Motorblock | distans (med utag till värmepaketet ) | termostat | 1.6 lock
Kalluften till luftburken körde jag samma och märks helt klart
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Ja jag såg den distansen på din bil men skillnaden bör inte bli så stor då framtill på motorn är innan termostaten med bara lite längre slang... Dock så har jag fortfarande original retur av varmvattnet in i motorn igen (samma som 949racing) men rent effektivast måste ju din lösning med ett rör på slangen tillbaka till kylet vara så jag har någon procent till att ta ut där om det behövs
Tack för hjälpen alla förestens det finns många bra lösningar där ute i stugorna som inte är fullt lika kostsamma som färdiga kit
Tack för hjälpen alla förestens det finns många bra lösningar där ute i stugorna som inte är fullt lika kostsamma som färdiga kit
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Ja inte har här hänt mycket men bilen fick komma in i garaget i julas efter bara ha blivit parkerad efter Falkenbergs tävlingen i höstas Har lagt all tid på att bygga färdigt garaget istället.
Nog ska vi trivas här jag och miatan Lite kärlek ska nog delas med sig av innan våren. Väntar ju tillökning i familjen med närmaste veckan så vi får väl se om man får mer tid över med tre barn
Nog ska vi trivas här jag och miatan Lite kärlek ska nog delas med sig av innan våren. Väntar ju tillökning i familjen med närmaste veckan så vi får väl se om man får mer tid över med tre barn
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- Dennis Kullman
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 840
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Det borde vara förbjudet att bygga garage som är mer än 2,9 m breda invändigt!
Avundsjuk? Nääää...
Avundsjuk? Nääää...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
290 innermått är ju inget garage, det är en friggebodDennis Kullman wrote:Det borde vara förbjudet att bygga garage som är mer än 2,9 m breda invändigt!
Avundsjuk? Nääää...
http://www.mellby.com/15m2garage/index.asp
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Waern!!! Ditt .vin!!!!
Vilket bygge!.
Först din morsa, o nu detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad coolt det var med jättebilden på väggen. Bra ide.
Får bli van vid att du alltid kommer vara värst...
Vilket bygge!.
Först din morsa, o nu detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vad coolt det var med jättebilden på väggen. Bra ide.
Får bli van vid att du alltid kommer vara värst...
- Attachments
-
- waerns,storhets.vansinne....jpg (4.5 KiB) Viewed 3782 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Kanske kan man få vara värst på nåt: 35x55 m garage, då hyr jag iofs ut 200 m2
Fiffig lösning på kylning, själv svarvade och svetsade jag till en distans, helt i onödan när man ser din lösning.
Tanke före handling....
Fiffig lösning på kylning, själv svarvade och svetsade jag till en distans, helt i onödan när man ser din lösning.
Tanke före handling....
De e mycke nu...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Angående Reroute, surfade förbi denna förut. Bra för sådana som mig som behöver den enkla versionen av förklaring
http://www.youtube.com/user/MikesPlaceB ... RharubfD1E
Finns även en del andra roliga/bra förklaringar
http://www.youtube.com/user/MikesPlaceB ... RharubfD1E
Finns även en del andra roliga/bra förklaringar
Daniel Jonsson
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Mamma!!!Fredrik Henriksson wrote:http://b.epmf.se/221072/upload/bilder/n ... lady_9.jpg
Lurig gissningslek: Hitta Waerns mamma...
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Ja då var ytterligare en trivsam dag i garaget avverkad
Alla säger att man kan inte köra fort med kundvagns hjul så det var dax att fixa dom där förbaskade bussningarna Tanken har hela tiden vart att svarva egna men då detta aldrig blev av så beställde jag färdiga från Amerikat Bra passform,shyssta hårdheter, snabb leverans och bra pris. Hjulen pekar bara åt ett håll nu och jag är supernöjd Falkenberg here we come
Alla säger att man kan inte köra fort med kundvagns hjul så det var dax att fixa dom där förbaskade bussningarna Tanken har hela tiden vart att svarva egna men då detta aldrig blev av så beställde jag färdiga från Amerikat Bra passform,shyssta hårdheter, snabb leverans och bra pris. Hjulen pekar bara åt ett håll nu och jag är supernöjd Falkenberg here we come
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Vad gutt! Falkenberg, baby!
Nu kommer alltså bilen uppträda konsekvent och förutsägbart... Hur skall du kunna vänja dig vid det?!
Nu kommer alltså bilen uppträda konsekvent och förutsägbart... Hur skall du kunna vänja dig vid det?!
Jonas Bernhardt
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Det får bli mycket övning
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
-
- Posts: 466
- Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
- Location: Finnerödja
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Nu är det bara jag och Falk som åker gummibussningar. Eller Mina har nog blivit så hårda sen -89 så jag tror inte ett byte skulle märkas
De e mycke nu...
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Just det, gammalt gummi är lika hårt som plastMagnus Pettson wrote:Nu är det bara jag och Falk som åker gummibussningar. Eller Mina har nog blivit så hårda sen -89 så jag tror inte ett byte skulle märkas
Mina svarta PU ligger och "mognar".
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Nja, än är det några till som kör med originalbussningar. Tycker personligen att nya bussningar inte är riktigt Klass 2 mässigtMagnus Pettson wrote:Nu är det bara jag och Falk som åker gummibussningar. Eller Mina har nog blivit så hårda sen -89 så jag tror inte ett byte skulle märkas
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Vad nice med nya bussningar.
Glöm inte rengöra anläggningsytorna där justeringsbultarna ligger an, annars kommer det fortfarande att röra sig... hehe.
Fram med vinkelslip så är du med i toppen på Falkenberg
Glöm inte rengöra anläggningsytorna där justeringsbultarna ligger an, annars kommer det fortfarande att röra sig... hehe.
Fram med vinkelslip så är du med i toppen på Falkenberg
Robert S
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
NA -90 "Wettextrasan" (MX-5 Cup #76 2009-11)
NC -06 "Nordschleife" (2012->)
ND2 -19 "Daily" (2020->)
NA -91 "Glassätarbil" (2021 ->)
"Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder" -Stefan Mumm
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
Behövs tydligen inte, det gick ju fortast av alla igår...ephas wrote:Fram med vinkelslip så är du med i toppen på Falkenberg
- waern
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 349
- Joined: Thu 07 Aug 2008, 15:18
- Location: Frillesås/Kungsbacka
Re: Christoffer Waern MX 5 1,8 -94
nu är bilen lite mer lik era andras hardcore racers efter jag vattenplanade in i och längs med mitträcket på väg hem ifrån Falkenberg Jädrar vad mycket vatten det kan komma på ett fåtal sekunder Ett par utslitna toyos vända bakofram var inte de mest optimala däcken i monsun regn... När jag satt i bilen så var jag helt säker på att hela vänstersidan var förstörd men den var ju "bara" plåtren på sina väl utvalda ställen så det syntes ju knappt...
Körningen på banan gick bättre. Är dock svårt att jämföra när jag aldrig har kört i så mycket regn innan så jag fegade många varv, ser fram emot att testa på en torr bana.
Körningen på banan gick bättre. Är dock svårt att jämföra när jag aldrig har kört i så mycket regn innan så jag fegade många varv, ser fram emot att testa på en torr bana.
Christoffer Waern
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050
fd. BRG Mx-5 1,8 -94 roadsport C #77
nu. Mx-5 1,8 sport -01 roadsport C #90
2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817
2012 Kinnekulle -12 1,02,178 Knutstorp -12 1,11,412 Falkenberg -12 53,050