2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by gokarting.nu »

Ett smakprov.
Attachments
V8.Peter.style.JPG
Miata.Peters.V8.ascool.JPG
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Fredrik Henriksson »

Nice! 8) det ser inte ens trångt ut... :up: :bow:

Edit: Modsport!!!! :idea: :banana:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Josen »

Grymt - bara att bocka och buga för Peters grymma skills :bow: :up: :up:
Vad skulle jag inte göra för att preppa den vidare med feta slicks och chassi-tune och smiska runt den på låga 55:or runt Kullen :burnout: :twisted:

Hoppas ni får kul på Kullen - själv lägger jag nu en i växel högre för att preppa upp det blåa spjutet.
Det får bli slut på gat-åkat nu....... Värmen är ju på väg bort :) :up:
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by gokarting.nu »

Josen wrote:Grymt - bara att bocka och buga för Peters grymma skills :bow: :up: :up:
Vad skulle jag inte göra för att preppa den vidare med feta slicks och chassi-tune och smiska runt den på låga 55:or runt Kullen :burnout: :twisted:

Hoppas ni får kul på Kullen - själv lägger jag nu en i växel högre för att preppa upp det blåa spjutet.
Det får bli slut på gat-åkat nu....... Värmen är ju på väg bort :) :up:
Såja.

Va skönt, äntligen snackas det mindre :wistle:

Ska vi åka upp på Fredag till kullen tillsammans? eller gör du en Falk och parkerar redan dagen innan?

:ass:
Attachments
Mr.Osbech.blir.väckt.ur.akademikerdvalan.HAHAHAHAHAHAHA.jpg
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Lennart
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 219
Joined: Tue 06 May 2008, 19:31

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Lennart »

Någon mer som bor på Hotell Gustav Götene??
Gissar att jag är där vid 8 - 9- tiden??
Jag kommer med 7:an denna gång.
Lennart Pettersson
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by hdzon »

Lennart wrote:Någon mer som bor på Hotell Gustav Götene??
Gissar att jag är där vid 8 - 9- tiden??
Jag kommer med 7:an denna gång.
Jag har också bokat in mig där, finns i trakten från torsdag lunch.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Pia B
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 15
Joined: Mon 19 May 2008, 13:46
Location: Huddinge, Stockholm

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Pia B »

Bor ni på hotell numera ? Med nostalgi minns jag förr när vi invaderade Falkängens vandrarhem och hade grillning kvällen före banträffen. Så enligt gammal god tradition kommer jag och mitt sällskap bo där även i år =)

I år tar jag med två bilar (och en extra chaufför), den kära miatan (som är lite gammal och trött numera) och nyförvärvet 350Z. Ska bli kul att se hur det går, lilla kvicka miatan mot en mycket tyngre och starkare Z.
/ Pia Bergström
User avatar
kroegarn
Posts: 85
Joined: Tue 04 Mar 2008, 20:00
Location: Linköping
Contact:

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by kroegarn »

Ser ut att bli drifting väder på fredag.... "heavy rain" som yr.no kallar det :roll:
__________________________________
Michael Gustafsson
Miatauppehåll till förmån för:
MSLS klass 6
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by hdzon »

kroegarn wrote:Ser ut att bli drifting väder på fredag.... "heavy rain" som yr.no kallar det :roll:
Nu ser det mycket bättre ut på yr.no, 0,9 mm regn med start på kvällen. :bow:
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by gokarting.nu »

Pia B wrote:Bor ni på hotell numera ? Med nostalgi minns jag förr när vi invaderade Falkängens vandrarhem och hade grillning kvällen före banträffen. Så enligt gammal god tradition kommer jag och mitt sällskap bo där även i år =)

I år tar jag med två bilar (och en extra chaufför), den kära miatan (som är lite gammal och trött numera) och nyförvärvet 350Z. Ska bli kul att se hur det går, lilla kvicka miatan mot en mycket tyngre och starkare Z.
350Z är väldigt mycket sportbil tycker jag.

Hoppas ni kommer jämföra varvtider mellan de två underbara bilvalen!
Viktigt: Samma förare.
Rapport väntas här efter fredagens drabbningar.

Lycka till.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Lejban »

Hej,

ser fram emot en spännande upplevelse på fredag. Har lite nybörjarfrågor (ingen fråga är för dum?):
  • När jag körde på Sviestad sist så fick jag kravet på att ha hardtopen på (har ingen båge). Gäller samma här?
  • Mina bromsar gnisslar förjävligt när bilen är kall. Det försvinner efter ett par hårda inbromsningar och bromsarna funkar fint vad jag kan känna, men undrar om detta är nått jag bör göra nått åt?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:[*] När jag körde på Sviestad sist så fick jag kravet på att ha hardtopen på (har ingen båge). Gäller samma här?
Kör gärna med en taklösning när du inte har skaffat båge. Det hjälper till att hålla armarna inom kupén och grus och sten på utsidan, dessutom ser det inte så iögonfallande ut.
Lejban
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1214
Joined: Tue 25 May 2010, 13:25

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Lejban »

Niklas Falk wrote:
Lejban wrote:[*] När jag körde på Sviestad sist så fick jag kravet på att ha hardtopen på (har ingen båge). Gäller samma här?
Kör gärna med en taklösning när du inte har skaffat båge. Det hjälper till att hålla armarna inom kupén och grus och sten på utsidan, dessutom ser det inte så iögonfallande ut.
Då kör jag mina 75mil + bankörningen med hardtopen på ;) Ska bli varmt o gosigt utan AC ;)

Bromsarna då, nått som låter farligt eller vanligt beteende?
Tobias Bollmark
http://www.r-dack.se
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Niklas Falk »

Lejban wrote:Bromsarna då, nått som låter farligt eller vanligt beteende?
Belägg som skriker lite när de är kalla är inga problem, belägg som fadar elelr faler sönder när de blir varma är värre.
Det är ju inte kalla bromsar du kommer att ha på banan.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Cyberoid »

Jag kommer inte med bil till Kinnekulle tyvärr men kommer finnas på plats i depån. Tar med mig lite delar ifrån Orion Racing ifall någon behöver något. Belägg till 1.6 & 1.8 samt extraktorgrenrör m.m. Är det någon som vill ha något specifikt så skicka gärna ett PM då man omöjligtvis kan få med sig allt.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Pingen
Posts: 152
Joined: Mon 27 Jul 2009, 16:36

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Pingen »

Kommer tyvärr behöva åka runt kl 13 på grund av släktträff. Vem är det som sätter schemat för posteringar? Kanske kan byta med någon på plats?
Christian Olsson
User avatar
hdzon
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1284
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:47
Location: Rättvik

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by hdzon »

Pingen wrote:Kommer tyvärr behöva åka runt kl 13 på grund av släktträff. Vem är det som sätter schemat för posteringar? Kanske kan byta med någon på plats?
Andreas K har gjort i ordning flaggpostlista. Det borde gå att lösa på plats om inte Andreas justerar listan innan fredag.
Image
Hans Danielsson, Kassör, MX-5 Racing Club
Röd -91
User avatar
Eric
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 74
Joined: Mon 03 Mar 2008, 18:57

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Eric »

Jag kan tyvärr inte komma. Ska över till New York och jobba, hade varit sjukt skoj att åka bana men det är bara jag som kan och vill åka över. Passar på att ta 7 dagar semester efteråt eftersom jag bara haft 2 dagar ledig sen jul :D

Står som anmäld men har ej betalat eftersom jag fick besked idag. Det går inte så bra med banåkarsäsongen 2010 jag får komma igen nästa år eller om det blir någon på mittsverige.

Ni får ha en fin helg på Kullen!
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Andreas E »

Pingen wrote:Kommer tyvärr behöva åka runt kl 13 på grund av släktträff. Vem är det som sätter schemat för posteringar? Kanske kan byta med någon på plats?
Hade satt upp dig på eftermiddagstid men det är lugnt, fixar det på plats.

Vi ses på kullen på fredag
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Marcus Svensson
Posts: 45
Joined: Tue 18 May 2010, 13:23
Location: Varberg

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Marcus Svensson »

YR.no säger mulet och 13 grader vid lunch imorgon. Vantar och mössa bör tas med med andra ord. :)
Mazda RX-7 -95
Subaru Outback -17
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Torkel k »

Jag kan inte komma med Miata, men om jag kan komma från jobbet lite tidigare kanske jag svänger förbi med brukshinken och skryter om hur fort JAG hade kört om jag bara hunnit klart med bussningarna. :)
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Andreas E »

Torkel k wrote:Jag kan inte komma med Miata, men om jag kan komma från jobbet lite tidigare kanske jag svänger förbi med brukshinken och skryter om hur fort JAG hade kört om jag bara hunnit klart med bussningarna. :)
Erkänn varför du vill komma: för att bli lite pirrig av att spana in min race-patinerade vänstersida :wink:

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Torkel k
Posts: 1063
Joined: Thu 12 Feb 2009, 13:03

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Torkel k »

Andreas K wrote:Erkänn varför du vill komma: för att bli lite pirrig av att spana in min race-patinerade vänstersida :wink:
Är jag så lätt att genomskåda alltså? :?
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Fredrik Henriksson »

Plockat ihop en slutväxel för imorgon, Torsen oc. Nu är det slut på tokväxlandet. :)
Nu skall det ätas pizza sen skall den monteras. Blivit några ggr man rivit av och på dessa klumpar nu... :bang: :rolleyes3: :work:
Attachments
DSC00137.jpg
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Anders Träff
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 304
Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28

Re: 2010-07-23: Bankalaset på Kinnekulle Ring

Post by Anders Träff »

Ni får ha så roligt i morgon , från en som måste jobba :cry:
me lite roligt ska jag ha i helgen fick i hopp växellådan i dag den fungerar :D , måste testas ordentligt
förts titta på F1 sen en riktig test sväng :banana:
Last edited by Anders Träff on Thu 22 Jul 2010, 17:45, edited 1 time in total.
Post Reply