Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Ni har väl inte missat att klubbens första förarövning för året går av stapeln på lördagen den 24 april på Eksjö trafikövningsplats? Inte nog med att det blir mycket fri körning i rundbanan samt årets första deltävling i MX-5 Sprint Cup - det bjuds dessutom på lunch och ni får i samband med lunchen möjlighet att påverka klubben då vi håller vårt årsmöte under ca 45 minuter.
Så ta chansen och anmäl er till årets första förarövning om ni inte redan gjort det!
Mer information om denna träff hittar ni i kalendern:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?m ... turnid=102
/Andreas K
Så ta chansen och anmäl er till årets första förarövning om ni inte redan gjort det!
Mer information om denna träff hittar ni i kalendern:
http://www.mx5racingclub.se/index.php?m ... turnid=102
/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
- Stefan Hemström
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 113
- Joined: Sat 01 Mar 2008, 18:48
- Location: Ekerö
Re: Inbjudan: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Hoppas att ni får det bra på årets första "banträff" och årsmötet, tyvärr kan jag inte vara med själv.
Prognosen för lördagen verkar lovande enligt SMHI:
"Soligt
Lättande molntäcke, i natt mest klart och lokal frostrisk i inlandet. Men i sydligaste Skåne molnigt och något regn. Fram på dagen soligt men en del stackmoln. Temperaturen stiger till runt 10 grader. Västlig vind, vid kusten frisk men sakta avtagande."
Måste säga att man blir väldigt sugen att köra lite nu när solen tittar fram
Vi ses på asfalten i sommar och ha det så trevligt i Eksjö.
Prognosen för lördagen verkar lovande enligt SMHI:
"Soligt
Lättande molntäcke, i natt mest klart och lokal frostrisk i inlandet. Men i sydligaste Skåne molnigt och något regn. Fram på dagen soligt men en del stackmoln. Temperaturen stiger till runt 10 grader. Västlig vind, vid kusten frisk men sakta avtagande."
Måste säga att man blir väldigt sugen att köra lite nu när solen tittar fram
Vi ses på asfalten i sommar och ha det så trevligt i Eksjö.
Hälsningar
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
Re: Inbjudan: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Askmolnet räddade mig! *Hurra för Island!* Jag skulle egentligen varit på workshop i MIilano idag (och kommit ordentligt försenad till Eksjö imorgon), men företaget införde resestopp pga vulkanen, så jag slapp!
Vi ses imorgon!
Vi ses imorgon!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Inbjudan: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Hemma efter en svinkul dag på Eksjö!
Jag hade ingen bil med mig men jag fick åka med i ett par bilar och provköra ett par bilar!
Per hade med sig Automobils BMW och blev med den dagens inofficiella drift kung! När jag åkte med honom tog han också hem priset för dagens piruett!
Jag åkte även med Sleipner och han kommer att bli farlig när han blir varm i kläderna!
Jag körde Magnus bil och Bertils bil. Även om det inte blev så många varv och det var lite ovant att köra "andras chassi" kan jag iaf än en gång konstatera att Miatan är en grymt bra banbil oavsett olikheter i mods och inställningar. Både Magnus och Bertil har K-sport dämpare och jag blev lite förvånad över hur bra deras chassi var. Rätt inställt och dessa dämpare går att åka riktigt fort med!
Bertils bil var ursnabb! Bilen kändes som den gick på räls bortsett från lite understyrning när den pressades hårt i den långa högfartskurvan. Förutom mkt konstig sittställning så kändes den nästan som min egen bil.
Magnus bil kändes också bra och i den kunde jag sitta upprätt till skillnad från Bertils bil. Magnus bil lider fortfarande av överstyrning men nu går den att köra ganska snabbt till skillnad från förra året då bilen ville vända baken till så fort man närmade sig en kurva! Magnus kan bli farlig när han får på mjukare fjädrar bak, idag hängde han med bra!
Lite iaktagelser från dagen...
Det är skönare att dra bilsläp än att åka transit...
Per Hammarsjö har inga spärrar...
Magnus behöver bara ge bort några spärrar till Hammarsjö...
Årsmöten kan gå fort och vara effektiva...
Duktig styrelse och pluss på sista raden.
Det är lätt att åka vilse bland konor när man är van vid att kurbs och sandfållor markerar gränsen...
Småpöjka från fordonsgymnasiet intill(eller vad det var) samlades kring Magnus bil. En nummerlapp, vinge och udda färgkombo och kungen i depån är krönt!
Eksjö var kul, nästa gång är min svarta med for sure!
Vi hade tur med vädret...
NC från Hyssna går fort på gatdäck!
Grattis till snabbast tid i Sprintcupen Jimmy!
Svart bil är alltid snabbast!
Många svarta bilar i cupen i år...
Kul att tjejer åker räser med oss!
Vit 323 är Rock´nRoll!
Ca 20% av klubben var på mötet, rätt bra uppslutning trots att vissa "givna" fått förhinder!
Gillar Sleipners splitter...
Redbull och kanelbullar till frukost ger en energi trots tre timmars nattsömn...
Nykomlingar tar med sig halva garaget sen tar man med sig mindre var gång tills man missar rejs för man glömt skorna... (Intern och obegripligt för de flesta)
Hdson måste äta mer västgötakebab... (än mer internt)
Magnus bil drar 0.77 med biltransport!!!
KINNEKULLE ÄR NÄRA NU!!!
Jag hade ingen bil med mig men jag fick åka med i ett par bilar och provköra ett par bilar!
Per hade med sig Automobils BMW och blev med den dagens inofficiella drift kung! När jag åkte med honom tog han också hem priset för dagens piruett!
Jag åkte även med Sleipner och han kommer att bli farlig när han blir varm i kläderna!
Jag körde Magnus bil och Bertils bil. Även om det inte blev så många varv och det var lite ovant att köra "andras chassi" kan jag iaf än en gång konstatera att Miatan är en grymt bra banbil oavsett olikheter i mods och inställningar. Både Magnus och Bertil har K-sport dämpare och jag blev lite förvånad över hur bra deras chassi var. Rätt inställt och dessa dämpare går att åka riktigt fort med!
Bertils bil var ursnabb! Bilen kändes som den gick på räls bortsett från lite understyrning när den pressades hårt i den långa högfartskurvan. Förutom mkt konstig sittställning så kändes den nästan som min egen bil.
Magnus bil kändes också bra och i den kunde jag sitta upprätt till skillnad från Bertils bil. Magnus bil lider fortfarande av överstyrning men nu går den att köra ganska snabbt till skillnad från förra året då bilen ville vända baken till så fort man närmade sig en kurva! Magnus kan bli farlig när han får på mjukare fjädrar bak, idag hängde han med bra!
Lite iaktagelser från dagen...
Det är skönare att dra bilsläp än att åka transit...
Per Hammarsjö har inga spärrar...
Magnus behöver bara ge bort några spärrar till Hammarsjö...
Årsmöten kan gå fort och vara effektiva...
Duktig styrelse och pluss på sista raden.
Det är lätt att åka vilse bland konor när man är van vid att kurbs och sandfållor markerar gränsen...
Småpöjka från fordonsgymnasiet intill(eller vad det var) samlades kring Magnus bil. En nummerlapp, vinge och udda färgkombo och kungen i depån är krönt!
Eksjö var kul, nästa gång är min svarta med for sure!
Vi hade tur med vädret...
NC från Hyssna går fort på gatdäck!
Grattis till snabbast tid i Sprintcupen Jimmy!
Svart bil är alltid snabbast!
Många svarta bilar i cupen i år...
Kul att tjejer åker räser med oss!
Vit 323 är Rock´nRoll!
Ca 20% av klubben var på mötet, rätt bra uppslutning trots att vissa "givna" fått förhinder!
Gillar Sleipners splitter...
Redbull och kanelbullar till frukost ger en energi trots tre timmars nattsömn...
Nykomlingar tar med sig halva garaget sen tar man med sig mindre var gång tills man missar rejs för man glömt skorna... (Intern och obegripligt för de flesta)
Hdson måste äta mer västgötakebab... (än mer internt)
Magnus bil drar 0.77 med biltransport!!!
KINNEKULLE ÄR NÄRA NU!!!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Inbjudan: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Första gången man fick prova miatan på banan. SVINKUL
Riktigt nöjd med både arrangemanget och hur bilen gick. Mycket imponerad över hur dessa små bilar tar sig fram mellan konorna.
Den stackars röda bilen kom hem smärtfritt. verkar som felet på bilen va lite SBS och jag tror ägaren får träna på att tanka tills nästa tillfälle.
Får ta och tacka dom ställde upp och hämtade soppa åt mig som verkade vara lösningen på problemet med bilen. Kanske man bör se över soppapump o filter endå.. vore trist att bli stående längs motorvägen nästa gång utan hjälp
Riktigt nöjd med både arrangemanget och hur bilen gick. Mycket imponerad över hur dessa små bilar tar sig fram mellan konorna.
Den stackars röda bilen kom hem smärtfritt. verkar som felet på bilen va lite SBS och jag tror ägaren får träna på att tanka tills nästa tillfälle.
Får ta och tacka dom ställde upp och hämtade soppa åt mig som verkade vara lösningen på problemet med bilen. Kanske man bör se över soppapump o filter endå.. vore trist att bli stående längs motorvägen nästa gång utan hjälp
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Tack alla som kom till träffen!
Riktigt lyckat blev det!
Automobils BMW var en fröjd att köra! Helt fel settad men sånt gillar ju jag när arslet driver ut...
Har skapat ett album under bildgalleriet som ni kan ladda upp bilder till! Do it!
Tänkte också höra om någon har lust att dela med sig av lite bilder till en liten klubbartikel i en känd biltidning...
Riktigt lyckat blev det!
Automobils BMW var en fröjd att köra! Helt fel settad men sånt gillar ju jag när arslet driver ut...
Har skapat ett album under bildgalleriet som ni kan ladda upp bilder till! Do it!
Tänkte också höra om någon har lust att dela med sig av lite bilder till en liten klubbartikel i en känd biltidning...
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Inbjudan: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Gott att ni kom hem! Jäkla tur att den gick igång!Myran wrote:Första gången man fick prova miatan på banan. SVINKUL
Riktigt nöjd med både arrangemanget och hur bilen gick. Mycket imponerad över hur dessa små bilar tar sig fram mellan konorna.
Den stackars röda bilen kom hem smärtfritt. verkar som felet på bilen va lite SBS och jag tror ägaren får träna på att tanka tills nästa tillfälle.
Får ta och tacka dom ställde upp och hämtade soppa åt mig som verkade vara lösningen på problemet med bilen. Kanske man bör se över soppapump o filter endå.. vore trist att bli stående längs motorvägen nästa gång utan hjälp
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Tack till alla arrangörer för en bra dag!
Några betraktelser från dagen:
Frosthalka på E4 i höjd med Markaryd i slutet av april
KSport-coilovers är populärt bland MX-5-åkare
Det går att åka fort med en NB 1,6
EBC Greenstuff behöver värmas med ett par inbromsningar för att ta ordentligt
Min oljetemp kom bara upp i 110 grader vid 20-minuterspass
Ingen tänkte på att klocka dieselpickupens varvtid
Pastasalladen var kanon
Komplett simons avgassystem låter rätt fräckt, åtminstone ihop med racekat och extraktorgrenrör (Bertils bil)
Och ni som jag pratade med som sade att ni mest var här och läste men inte skrev, ge er till känna i den här tråden åtminstone
Några betraktelser från dagen:
Frosthalka på E4 i höjd med Markaryd i slutet av april
KSport-coilovers är populärt bland MX-5-åkare
Det går att åka fort med en NB 1,6
EBC Greenstuff behöver värmas med ett par inbromsningar för att ta ordentligt
Min oljetemp kom bara upp i 110 grader vid 20-minuterspass
Ingen tänkte på att klocka dieselpickupens varvtid
Pastasalladen var kanon
Komplett simons avgassystem låter rätt fräckt, åtminstone ihop med racekat och extraktorgrenrör (Bertils bil)
Och ni som jag pratade med som sade att ni mest var här och läste men inte skrev, ge er till känna i den här tråden åtminstone
Porsche Cayman S "3400 RT" -09 Rennen Touring Edition
Tidigare: Mazda MX-5 1,8 -99 Autocross Edition
Grocery getter: Subaru Legacy 2,5i Station -09 Rally/Utility/Touring Edition
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 19
- Joined: Thu 30 Oct 2008, 19:20
- Location: Norrköping
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Tack alla för en kanon dag
Med nya K-sport på bilen gick det som attan
Med nya K-sport på bilen gick det som attan
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
En riktigt kul dag! Tur med vädret hade vi också! Vi hade ett lager hagel-snö på gräsmattan på morgonen, så bilen var lastad med tröjor och filter, med det behövdes inte.
Ett sammandrag från dagen:
- ”Jag hämtar/åker/fixar/grejar det!” – Per, vid varje ursäkt för att få starta upp BMWn.
- ”Sista varvet nu… för sen spyr jag” – fästmön, efter 3 varv runt banan.
- ”Nej, fan, det får du göra!” – Fredrik till Andreas, efter att ha ombetts hålla kopplet till ett 6.5kg fluffigt vitt monster.
- ”Men… alltså… förutom det är det jättebra!” – Fredrik, efter att ha åkt med mig och förklarat att bilen överstyr ordentligt för att jag kör uselt, inte pga chassiet.
- ”Där satt den!” – Per, efter att ha våldfört sig på min bil med en Automobil-dekal.
Nu ser jag ännu mer fram mot Cupen och Kinnekulle!
/Torkel.
Ett sammandrag från dagen:
- ”Jag hämtar/åker/fixar/grejar det!” – Per, vid varje ursäkt för att få starta upp BMWn.
- ”Sista varvet nu… för sen spyr jag” – fästmön, efter 3 varv runt banan.
- ”Nej, fan, det får du göra!” – Fredrik till Andreas, efter att ha ombetts hålla kopplet till ett 6.5kg fluffigt vitt monster.
- ”Men… alltså… förutom det är det jättebra!” – Fredrik, efter att ha åkt med mig och förklarat att bilen överstyr ordentligt för att jag kör uselt, inte pga chassiet.
- ”Där satt den!” – Per, efter att ha våldfört sig på min bil med en Automobil-dekal.
Nu ser jag ännu mer fram mot Cupen och Kinnekulle!
/Torkel.
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Den var större i verkligheten!!Sleipner wrote:
- ”Nej, fan, det får du göra!” – Fredrik till Andreas, efter att ha ombetts hålla kopplet till ett 6.5kg fluffigt vitt monster.
Du tolkar mig som frugan tolkar mitt svar efter hon frågat "Ser jag tjock ut i detta?"Sleipner wrote:
- ”Men… alltså… förutom det är det jättebra!” – Fredrik, efter att ha åkt med mig och förklarat att bilen överstyr ordentligt för att jag kör uselt, inte pga chassiet.
Du kör jättebra! Att jag kan tala om för dig varför bilen gör som den gör är för att jag själv gör samma fel. Man vill åka fort och bromsa sent, då är det svårt att ha en bil i balans när man svänger. Sen är det alltid lättare att sitta brevid och peka, inte många coacher som kan gå in och spela bättre än dem de tränar men det är lättare att analysera när man inte är upptagen att performa.
Chassi-intällningar är jäkligt viktig bit. Jag körde två bilar igår med samma dämpare och krängare. Den ena var som en dröm och gick att köra betydligt fortare än den andra som ville vifta på svansen om man inte var försiktig. Men man ska ju inte justera chassit efter ett felaktigt beteende vilket jag till viss del gjort, men jag tränar på att lugna ner mig, hjulsläpp är kul men går långsamt.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Det är helt OK Fredrik… jag grät bara fram till Tenhult på vägen hem.
Allvarligt talat: Tack för coachningen, du hade helt rätt och det hade tagit lång tid att komma på det själv. Kommer be dig åka med fler gånger!
Allvarligt talat: Tack för coachningen, du hade helt rätt och det hade tagit lång tid att komma på det själv. Kommer be dig åka med fler gånger!
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Rolig träff med många svänga-åkare på plats!
Kul att se vad folk har byggt på under vintern, Magnus och Torkels bilar var grymma
Pers sladdande var skitfränt, gick ordentligt brett!
Jag var lycklig nog att få sjuss runt några varv och det var en biltur at minnas.
Vart lite filmat med nya kameran.
Tyvärr var kameran inte på när jag och Fredrik lekte räserförare för en dag … faen vad kul det var
Sen tror jag Magnus tyckte att vi lekt färdigt och ville ha in sin bil i depån igen, och svartflaggade Fredrik.
Sista försöket med tidtagning:
http://www.youtube.com/watch?v=CD0kCnGScuE
Kul att se vad folk har byggt på under vintern, Magnus och Torkels bilar var grymma
Pers sladdande var skitfränt, gick ordentligt brett!
Jag var lycklig nog att få sjuss runt några varv och det var en biltur at minnas.
Vart lite filmat med nya kameran.
Tyvärr var kameran inte på när jag och Fredrik lekte räserförare för en dag … faen vad kul det var
Sen tror jag Magnus tyckte att vi lekt färdigt och ville ha in sin bil i depån igen, och svartflaggade Fredrik.
Sista försöket med tidtagning:
http://www.youtube.com/watch?v=CD0kCnGScuE
Jimmy Visshed
#97
#97
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Visa känslor är bra!Sleipner wrote:Det är helt OK Fredrik… jag grät bara fram till Tenhult på vägen hem.
Allvarligt talat: Tack för coachningen, du hade helt rätt och det hade tagit lång tid att komma på det själv. Kommer be dig åka med fler gånger!
Åker gärna med igen...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Fredrik Henriksson
- Posts: 2412
- Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
- Location: Bollebygd
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Det var enda sättet att få mig av banan när jag väl fick prova! Bertils bil fick jag bara köra 3-4 varv innan dom flaggade av...Jimmy wrote:
Tyvärr var kameran inte på när jag och Fredrik lekte räserförare för en dag … faen vad kul det var
Sen tror jag Magnus tyckte att vi lekt färdigt och ville ha in sin bil i depån igen, och svartflaggade Fredrik.
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
-
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 304
- Joined: Wed 30 Apr 2008, 12:28
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Tack för ett perfekt arrangemang! Som vanligt åker man för sakta men får skylla lite på bromsarna, pedalen blev svampig efter en 5-6 varv, ska kolla igenom bromsarna på onsdag kväll. Lyckas inte låsa upp hjulen med kall bromsvätska så nu är dot 5 vätska beställd. Förresten Andreas kom du hem till v-ås?? (med dina kopplings problem)
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Va .f.n,
Andreas, har du problem IGEN?
Har du inte fattat att våra bilar är problemfria?
Detta är ju ingen bra reklam:)
Tråkigt.
Andreas, har du problem IGEN?
Har du inte fattat att våra bilar är problemfria?
Detta är ju ingen bra reklam:)
Tråkigt.
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Och det kommer från den som sett det som en sport att hissa upp sin högt på tre ben mellan varje heat.gokarting.nu wrote:Har du inte fattat att våra bilar är problemfria?
Detta är ju ingen bra reklam
- Per Hammarsjö
- Posts: 1561
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
- Location: Huddinge
- Contact:
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Snart har vi samma status som Alfaklubben... De sista tre veckorna har en bil i veckan pajjat.gokarting.nu wrote:Va .f.n,
Andreas, har du problem IGEN?
Har du inte fattat att våra bilar är problemfria?
Detta är ju ingen bra reklam:)
Tråkigt.
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 4049
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
- Location: Fixhult
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Nädå, på mässan basunerade jag ut 50 tävlingar med endast olja och filter, så det måste ju vara sant för alla... Hur bär ni er åt egentligenPer Hammarsjö wrote:Snart har vi samma status som Alfaklubben... De sista tre veckorna har en bil i veckan pajjat.
- gokarting.nu
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 1248
- Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Niklas Falk wrote:Och det kommer från den som sett det som en sport att hissa upp sin högt på tre ben mellan varje heat.gokarting.nu wrote:Har du inte fattat att våra bilar är problemfria?
Detta är ju ingen bra reklam
HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
ERA DÅRAR!!!!!! HAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
JAG GÖR INGET MED BILEN, TYCKER BARA JAG SER MEKIG UT!!!!!
BILENS FEMININA UTSTRÅLNING TAPPAS LITE TYCKER JAG NÄR PALLBOCKARNA DRYPER AV OLJA OCH ANNAT MANLIGT SEKRET.....
TILL ÅRETS SÄSONG FUNDERAR JAG PÅ ATT KAPA LITE I NÅGONTING UNDER BILEN!!!!
DÅ GNISTRAR DET COOLT, OCH MEKANDET SER SANSLÖST KREATIVT UT! DET NI!!!!!!
KÄRRAN ÄR VAN ATT STÅ ÖVER ER ANDRA!!!!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHA.
NEDAN SER NI HUR DETTA TILLSTÅND SKALL BEHÅLLAS!!!!!!!!!HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA
ETT SPECIELLT: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, TILL ER MED SVARTA BILAR!!!!!!!!
NI KOMMER ALDRIG NÅ UPP!!!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, IGEN!
- Attachments
-
- mattafaran.future.dreams....jpg (77.99 KiB) Viewed 3024 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Re: Inbjudan: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Ha.. det mystiska felet var inte så mystiskt.. och ang bensinen hadde vi båda rätt.Fredrik Henriksson wrote:Gott att ni kom hem! Jäkla tur att den gick igång!Myran wrote:Första gången man fick prova miatan på banan. SVINKUL
Riktigt nöjd med både arrangemanget och hur bilen gick. Mycket imponerad över hur dessa små bilar tar sig fram mellan konorna.
Den stackars röda bilen kom hem smärtfritt. verkar som felet på bilen va lite SBS och jag tror ägaren får träna på att tanka tills nästa tillfälle.
Får ta och tacka dom ställde upp och hämtade soppa åt mig som verkade vara lösningen på problemet med bilen. Kanske man bör se över soppapump o filter endå.. vore trist att bli stående längs motorvägen nästa gång utan hjälp
Det fanns bensin.. men pumpen fick inte upp något.. för pumpen hadde bestämt sig för att försöka rymma och hoppat loss från sin orginal plasering och fick därmed inte upp soppan ur botten av tanken.. Skönt med enkla fel ibland.
(började ana nått skumt när jag fick i så lite soppa på vägen hem... sen hosta den igen efter bara 25mil från fulltankning. hyfsat lugn körning.)
Henrik Myhrberg, Turbo-tok. Saknar du delar till din miata? höra av dig, har mycket liggandes.
- Andreas E
- Medlem MX-5 Racing Club
- Posts: 2636
- Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
- Location: Västerås/Centrum
Re: Eftersnack: Årets första förarövning 24/4 i Eksjö
Tack alla som var med för en riktigt lyckad träff på Eksjö förra helgen. Som vanligt riktigts snyggt och städat kört (förutom en utböling i BWM som sladdade runt )Anders Träff wrote:Tack för ett perfekt arrangemang! Som vanligt åker man för sakta men får skylla lite på bromsarna, pedalen blev svampig efter en 5-6 varv, ska kolla igenom bromsarna på onsdag kväll. Lyckas inte låsa upp hjulen med kall bromsvätska så nu är dot 5 vätska beställd. Förresten Andreas kom du hem till v-ås?? (med dina kopplings problem)
Jodå, det var inga problem att komma hem för min del trots bilproblemen. Ska ge mig på kopplingen idag och:
- byta slavcylinder
- byta kopplingsolja
- justera kopplingspedalen
Sedan blir det ut och prova om det fungerar bättre (problemet är att det inte går att koppla ut efter en stunds riktig hårdkörning som det är nu).
/Andreas K
PS. Resultatet från första deltävlingen av MX-5 Sprint Cup kommer inom kort upp på hemsidan
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.