Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
- Per Hammarsjö
Re: Per Hammarsjö MX-5 1.8 -98 Miatacup / Roadsport C
Förstår ditt tvivel Fredrik!
Vi fick chansen att provköra den i Kitzbühel idag. Jävla fräck kärra. Lite synd att dom baserat den på 1.8:an. Skulle önskat att den var byggd på 2.0 SPORT så man framförallt fått en vettig diff. Men det till trots så gick den riktigt bra, ljudet var fantastiskt och känslan utan rutan var cool!
För att få bragga lite mer och bota dina tvivel Fredrik så håll till godo en bild till!
För övrigt kan jag informera att miatan stått stilla en tid nu då jag tappat bort den sista nyckeln... No comments plz!!!
Ska börja bygga garage så det lär stå stilla ett tag till. Är lite småsugen på att plocka hem en rullad NC och göra superlight replika...
Så fort artikeln är publicerad i Automobil matar jag bildgalleriet med fler bilder! Finns lite inspiration att hämta här!
PUSS!
Vi fick chansen att provköra den i Kitzbühel idag. Jävla fräck kärra. Lite synd att dom baserat den på 1.8:an. Skulle önskat att den var byggd på 2.0 SPORT så man framförallt fått en vettig diff. Men det till trots så gick den riktigt bra, ljudet var fantastiskt och känslan utan rutan var cool!
För att få bragga lite mer och bota dina tvivel Fredrik så håll till godo en bild till!
För övrigt kan jag informera att miatan stått stilla en tid nu då jag tappat bort den sista nyckeln... No comments plz!!!
Ska börja bygga garage så det lär stå stilla ett tag till. Är lite småsugen på att plocka hem en rullad NC och göra superlight replika...
Så fort artikeln är publicerad i Automobil matar jag bildgalleriet med fler bilder! Finns lite inspiration att hämta här!
PUSS!
- Attachments
-
- HH_Mazda MX-5 Superlight_PH30.jpg (65.02 KiB) Viewed 3481 times
-
- HH_Mazda MX-5 Superlight_PH04.jpg (63.56 KiB) Viewed 3476 times
- Fredrik Henriksson
Ska man behöva köpa sig en tredje...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5
- Per Hammarsjö
- CG Leijonhufvud
såja, verkar vara det som behövdes för att tända gnistan igen..
CG Leijonhufvud
- Per Hammarsjö
Beställt ny nyckel till bilen idag! 600 spänn plus 700 för omkodning. Inte så farligt. Kruxet är att bilen måste transporteras till Mazda så dom kan koda startspärren.
Fick en hård motgång idag då byggnadsnämnden avslog mina önskemål om att bygga om carporten till garage. Bruttoarean blir för stor då carporten är hoppbyggd med huset. Däremot får jag bygga ett fristående garage 1,5m från huset. Där står en stor sten som måste sprängas. Vips så stack byggkostnaderna iväg 150k!
Praxis och byråkrati är bra puckat ibland.
Nåja, har ju tagit lån för bygget. Man får en rätt bra prylar till rejsbilen för 100k va?
Fick en hård motgång idag då byggnadsnämnden avslog mina önskemål om att bygga om carporten till garage. Bruttoarean blir för stor då carporten är hoppbyggd med huset. Däremot får jag bygga ett fristående garage 1,5m från huset. Där står en stor sten som måste sprängas. Vips så stack byggkostnaderna iväg 150k!
Praxis och byråkrati är bra puckat ibland.
Nåja, har ju tagit lån för bygget. Man får en rätt bra prylar till rejsbilen för 100k va?
- Niklas Falk
- Medlem MX-5 Racing Club
Du kan inte klä in carporten "icke-permanent" efter att du gjutit en ordentlig platta i den?
Mjuka väggar kan ju skapas som kan rullas ner, att de sen stagas "lite" på insidan och råkar ha ett litet isolervärde är ju bara en tillfällighet.
När det blir dags är det rätt skönt att bo många kilometer utanför zonat område. En 20fotare (container) hade man ju kunnat gömma under några av ekarna så den inte syns på flygfoton (det sätt de kollar svartbyggen här tydligen ).
Mjuka väggar kan ju skapas som kan rullas ner, att de sen stagas "lite" på insidan och råkar ha ett litet isolervärde är ju bara en tillfällighet.
När det blir dags är det rätt skönt att bo många kilometer utanför zonat område. En 20fotare (container) hade man ju kunnat gömma under några av ekarna så den inte syns på flygfoton (det sätt de kollar svartbyggen här tydligen ).
- Per Hammarsjö
Plattan är ju redan gjuten 1976. Allt var serverat och klart..
Men tanken har slagit mig att göra en fuskis...
Men tanken har slagit mig att göra en fuskis...
- gokarting.nu
Grattis till pokalen 2010!Per Hammarsjö wrote:Nåja, har ju tagit lån för bygget. Man får en rätt bra prylar till rejsbilen för 100k va?
100 000 + dina inbromsningar = Seger.
Sorry
1. Henrik Pihl
2. Martin Wahlberg
3. Andreas Karlsson
4. Mini Me.
5. Fredrik Henriksson
6. Jens Fischlein
7. Niklas Falk
8. Måns Wilke
9. Christoffer Waern
10. Jimmy Visshed
11. Dennis Kullman
12. Jesper Friis
13. Torkel Kristensson
14. Magnus Claesson
15. Bertil Thorsson
16. Magnus Olsson
17.Osv
18.Osv
19.Osv
Och grattis till bygget!
- Attachments
-
- couchswing.jpg (54.71 KiB) Viewed 3305 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
- CG Leijonhufvud
har att göra med vad som står i byggnadsplanen, kolla vad det kan kosta att ändra den totala byggnadsytan. (planändring) (skall sättas i relation till att spränga) Eftersom garaget kommer att sitta ihop inräknas denna och kommer att överstiger angiven totalyta , det fåniga är att carport inte inräknas!
Om du skaffar en jättestor garageport som täcker hela garagegavelen och låter den "alltid vara öppen" borde det fortfarande kunna räknas som carport...
Om du skaffar en jättestor garageport som täcker hela garagegavelen och låter den "alltid vara öppen" borde det fortfarande kunna räknas som carport...
CG Leijonhufvud
- Per Hammarsjö
Till 2010 satsar jag nog bara på att få bilen att se snabbare ut...
- Attachments
-
- Mazda Miata.JPG.jpeg
- (233.03 KiB) Downloaded 40 times
- Stefan Hemström
Per Hammarsjö wrote:Till 2010 satsar jag nog bara på att få bilen att se snabbare ut...
Den där såg ju "het" ut, höhö.
Hälsningar
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
Stefan Hemström
--------------------------------------------------------------------------------
"Grönt är skönt", NB, 1,8l, Gula Koni, FM-fjädrar, R-däck ibland
SÅLD
I'll be back...
- Per Hammarsjö
Börjar planera för nästa år och börjar med att titta på ny teambuss. 7000:-
http://www.blocket.se/jamtland/Bedford_ ... 191484.htm Drar 1300Kg på BE, redan inredd för "race"
http://www.blocket.se/jamtland/Bedford_ ... 191484.htm Drar 1300Kg på BE, redan inredd för "race"
- Dennis Kullman
cool - å redan dekaltrimmad
Stenhård. Nu behöver du bara en liten skylt att ha i depån: Extra sovplats - 70kr (vid regn - 480kr).
/Torkel Kristensson
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
Nu konverterad till den sanna läran. Kör Westfield i Modsport II.
- Per Hammarsjö
Efter att byggnadsnämnden lekte diktatur så blev det att hitta garage någon annanstans. Får under vintern låna ett garage på ynka 900 kvm som ska renoveras. Jobbigt läge. Nu är det upp till bevis hur jävla rörigt jag kan få runt om mig. Men det ska nog gå att sprida ut sig!
Men framförallt ska det bli trevligt att inte behöva vänta tills våren smyger sig på innan man kan börja med bilen...
Men kommer väl få bilen klar lagom till warm-up som vanligt.
- Crazy Ivan
"Inredd för race" ??? Har den kylskåp som rymmer "Plattor" redan från början ??Per Hammarsjö wrote:Börjar planera för nästa år och börjar med att titta på ny teambuss. 7000:-
Ib Gyllinger
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
Medl. nr: 8
Porsche Boxster S 2002 med Tiptronic.
(260 hk och lika många km per timme..)
- Niklas Falk
Rosa och vit plysch samt kulörta lyktor...Crazy Ivan wrote:"Inredd för race" ??? Har den kylskåp som rymmer "Plattor" redan från början ??
- Per Hammarsjö
Gissa vad som dök upp i en av förlagets bil trots att jag genomsökt denna 2 gånger.
Jag hade räknat med att den skulle dyka upp och det skadar ju inte att ha två nycklar till bilen. Synd bara att jag fick offra en halv arbetsdag och pengar med att hyra släp.
Jag hade räknat med att den skulle dyka upp och det skadar ju inte att ha två nycklar till bilen. Synd bara att jag fick offra en halv arbetsdag och pengar med att hyra släp.
- Attachments
-
- IMAG0086.jpg (345.74 KiB) Viewed 2912 times
- Niklas Falk
... No comment...
Men det är ju bra att veta att det går att fixa en nyckel trots att den enda man har är borta.
Men det är ju bra att veta att det går att fixa en nyckel trots att den enda man har är borta.
- gokarting.nu
Per, jag vet precis vad du går igenom...
En startknapp blir monterad på mattafaran innan våren.
Bara att ge upp!
En startknapp blir monterad på mattafaran innan våren.
Bara att ge upp!
- Attachments
-
- Ibland.får.man.ledsna.switch-to-plan-b.jpg (36.62 KiB) Viewed 2881 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
- Per Hammarsjö
Hur löser du det med kodningen då? Kan man programmera bort det i boxen? Eller det kanske inte sitter någon boxen där längre?
- gokarting.nu
Per Hammarsjö wrote:Hur löser du det med kodningen då? Kan man programmera bort det i boxen? Eller det kanske inte sitter någon boxen där längre?
Som vanligt är mina ideer bara bra på pappret.....kodningen tänkte jag naturligtvis nada på!
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
Mer känd som
- Dennis Kullman
Nyckeln i låset hela tiden... + startknappgokarting.nu wrote:Per Hammarsjö wrote:Hur löser du det med kodningen då? Kan man programmera bort det i boxen? Eller det kanske inte sitter någon boxen där längre?
Som vanligt är mina ideer bara bra på pappret.....kodningen tänkte jag naturligtvis nada på!
Per, vad har du för stol?
Någon slags OMP har jag lyckats tyda men vilken modell?
Tänkte kolla hur bred den är över axelpartiet då det verkar som den inte kan vara mycket bredare än din om man ska dömma av snöbilden som jag såg i Automobil (vet inte om det är samma som bilden ovan)...
Någon slags OMP har jag lyckats tyda men vilken modell?
Tänkte kolla hur bred den är över axelpartiet då det verkar som den inte kan vara mycket bredare än din om man ska dömma av snöbilden som jag såg i Automobil (vet inte om det är samma som bilden ovan)...
Thomas Pihl
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
Ej Miatalös längre!!! Grön -99 inhandlad!
- Per Hammarsjö
Ska kolla modell. Men kan redan nu säga att den egentligen inte får plats. Har breddat sittbrunnen och gjort en modifiering på stolen som inte syns när tyget är på..