SSM 2009

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Dennis Kullman wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Kommer springa mellan garaget och datorn tills dom kommit upp. :rolleyes3: Har ett litet projekt i garaget som jag måste passa...
Håll dig i garaget! :twisted:
Jajaja :rolleyes3: :bang: :whip: :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Niklas Falk wrote:
Fredrik Henriksson wrote:
Josen wrote: Den där Max är lätt galen snacka om att tränga sig och köra utanför linjer - kolla starten :shock:
Har du ju faktiskt rätt i... :o
Har ni två frågat den som satt på första parkett och blev passerad på innern?
Hur är det med korsande av depålinjer förresten...? ;)
Som jag misstänkte fanns det bilder frakt framfrån på starten
Image
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Men, men... Är jag tappad nu? Det är väl när man åker ut från depån man inte får korsa linjen? Väl på banan, och starten i synnerhet, får man väl korsa den? Fast som det ser ut på Knutan så är det ju risk för en smäll såklart...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Som sagt, lurigt det där med linjer och regler.... ;)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Fredrik Henriksson wrote:
Per Hammarsjö wrote:Sorry fredrik.. Filerna verkar vara skadade. Jag skickar upp dom på ftp'n nu så kan flera ladda ner dom och testa. Niklas kanske har ett sätt och Mattias är ju van att hantera filmfiler.
Till och med VLC gnäller och då brukar det vara illa.. Däremot verkar man kunna titta på dem med lite krångel i VLC. En liten tröst för dig kanske?

Det kommer dock ta ett tag. Är på landet och har bara 2m lina här. Om 5 timmar är första filmen klar. ;) Sen har vi den första som är dubbelt så stor. 2gb.. Den lär vara uppe till årskiftet.. :)

Däremot ligger det nu bilder på SPVM.se från helgen!

// Per
Ok! :( Men supertack för att du fick igång filen med rejs 2! :) Vill ju se min och Josens batalj! :)

Hur gör man med ftp då?

Skrev in adressen i webblästaren men det fanns inget i mapparna och ingen lösenordsförfrågan poppade heller upp.

Kan du PM:a lösenord till mig om det måste till ett? :)
Använd ett FTP program, förslagsvis till PC: WS FTP eller CuteFTP.
Koppla upp mot ftp.hammarsjo.com

Man kan också använda webbläsaren. Då gör man följande: ftp://username:password@ftp.hammarsjo.com men filuppladdning kan strula då. Fördelen med FTP Client är att man oftast kan återuppta en upp eller nedladdning då det bryts.

PM:ar login.
User avatar
Mattias Stahre
Posts: 186
Joined: Mon 03 Mar 2008, 16:45

Re: SSM 2009

Post by Mattias Stahre »

Per Hammarsjö wrote:Men, men... Är jag tappad nu? Det är väl när man åker ut från depån man inte får korsa linjen? Väl på banan, och starten i synnerhet, får man väl korsa den? Fast som det ser ut på Knutan så är det ju risk för en smäll såklart...
Jo visst är det väl bra vid utgång :?
---------------------
Mimer Softradio Långloppsteam 2009
2:a MX5 Sprint Cup 2009
52,61 i A-sprinten med standard miata och GATDÄCK :)
50,70? i A-sprinten med samma miata som ovan och R-däck
1,05.6 runt Kinnekulle med samma miata
5:a VGP 2007
1:a ExpressenCup 2007
RBC, vinnare för bra prestation
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Mattias Stahre wrote:
Per Hammarsjö wrote:Men, men... Är jag tappad nu? Det är väl när man åker ut från depån man inte får korsa linjen? Väl på banan, och starten i synnerhet, får man väl korsa den? Fast som det ser ut på Knutan så är det ju risk för en smäll såklart...
Jo visst är det väl bra vid utgång :?
Jo, de gäller endast vid passage från/till depå, precis som vanligt/alltid.
Största vitsen med bilden är att visa att filmperspektivet (och framförallt minnesbilder, oavsett vems de är) inte nödvändigtvis visar hur trångt det är.

Skoj att Racefoto numera är två fotografer, med lite mer sociala/depåbilder än vanligt :up:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Å fan, jag trodde att dessa linjer inte fick passeras alls. Vad vad det då Hallbig fick uppläxning för på Kullen? :think2:

Den som kom att smyggspela in racekonversationer i depån måste geniförklaras! Jag skrattar så jag får ont i magen!! :mrgreen:

Edit: Men på riktigt! lyssnade precis på kommenteringen från race2. Dom där nollorna i kommentatorstornet måste ju bytas ut! Om jag visste att jag skulle prata inför en så pass stor publik hade man ju för fasen sett till att vara påläst. Dom pratar osammanhängande och kommenterar rejset som min morsa skulle gjort om hon åkt direkt från "slätta" och satt sig i tornet. Att inte ens särskilja B från C vid målgång gör ju att publiken inte har en susning om vad som egentligen händer på banan. Pajar min bil nåt race så ska jag fan i mej ta över micken när roadsport kör!!
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Leif Jönsson
Posts: 89
Joined: Thu 28 Feb 2008, 13:47

Re: SSM 2009

Post by Leif Jönsson »

Fredrik Henriksson wrote:Å fan, jag trodde att dessa linjer inte fick passeras alls. Vad vad det då Hallbig fick uppläxning för på Kullen? :think2:

Den som kom att smyggspela in racekonversationer i depån måste geniförklaras! Jag skrattar så jag får ont i magen!! :mrgreen:

Edit: Men på riktigt! lyssnade precis på kommenteringen från race2. Dom där nollorna i kommentatorstornet måste ju bytas ut! Om jag visste att jag skulle prata inför en så pass stor publik hade man ju för fasen sett till att vara påläst. Dom pratar osammanhängande och kommenterar rejset som min morsa skulle gjort om hon åkt direkt från "slätta" och satt sig i tornet. Att inte ens särskilja B från C vid målgång gör ju att publiken inte har en susning om vad som egentligen händer på banan. Pajar min bil nåt race så ska jag fan i mej ta över micken när roadsport kör!!
Annars tycker jag att Andreas Halbig hade platsat som kommentator :D Det hade i alla fall blivit underhållande :lol:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:Å fan, jag trodde att dessa linjer inte fick passeras alls. Vad vad det då Hallbig fick uppläxning för på Kullen? :think2:
UT ur depån, då man inte ska gira rätt ut över banan.
Av samma anledning får man inte korsa den heldragna in i depån, man ska inte tvärgira framför andra när man ska in i depån (vissa depåinfarter är knepiga än andra).
Men detta med att göra hastiga riktingsbyten på annars rak bana verkar ju falla sig naturligt för en del :P
RA 5.7 Tävlingskörning har lite om dessa linjer

Ut ur depån brukar beivras kraftfullt, böter var ju påtalat på förarsammanträdet på SSM, in i depån brukar det pratas om sällan, men händer det nåt så finns ju regeln där.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Uppladdningen av fredriks filmer går segt.. De får fortsätta knalla under natten!
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Nu ligger fredriks film från Race 2 uppe.

Sitter och lyssnar på kommentatorerna från racen. Hoppas dom inte fick betalt för det där!?

Till nästa gång/år så borde vi lägga att manus på deras bord så dom vet vilka dom pratar om och vad dom ska prata om...
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Per Hammarsjö wrote:Nu ligger fredriks film från Race 2 uppe.

Sitter och lyssnar på kommentatorerna från racen. Hoppas dom inte fick betalt för det där!?

Till nästa gång/år så borde vi lägga att manus på deras bord så dom vet vilka dom pratar om och vad dom ska prata om...
Jag och Macklin stödkommenterade racen förra året, det kan ju vara en tanke. Manus hjälper bara delvis (de ska ju läsas också). När det är delade heat så fungerar det ju hyffsat. Annars kan man försöka hitta nån supportade person i depån som kan vara bisittare.

Men iår var de ju redan två uppe i hytten, det blir trångt med tre.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SSM 2009

Post by gokarting.nu »

Leif Jönsson wrote:
Fredrik Henriksson wrote:Å fan, jag trodde att dessa linjer inte fick passeras alls. Vad vad det då Hallbig fick uppläxning för på Kullen? :think2:

Annars tycker jag att Andreas Halbig hade platsat som kommentator :D Det hade i alla fall blivit underhållande :lol:
På Kinnekulle finns det en linje innan bron.

DEN ÄR ROLIGT ATT KORSA DEN!!!!! HAHAHAHAHAHAHAHA!
Domaren tyckte inte som jag...obegripligt...

Tack Leif! Vilket förtroende.
Tror mitt största problem skulle vara språket, eftersom jag är Värmlänning från orginalet är det ju inte en jävel som fattar vad som kommer ur min mun, sen att jag inte kan någonting om någonting, gör det inte lättare!
Nu blev jag faktiskt jättesugen på att kommentera!
Jag är numera på gång att bli en mediaikon tack Leif!!!!!!!!!!!!!!
Attachments
miata.new.racingsport.jpg
miata.new.racingsport.jpg (42.67 KiB) Viewed 2899 times
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

En värmlänning och en skaraborgare i tornet vore nåt!! :shock: 8) :banana:
Även om ingen begriper vad vi säger så kanske vi själva begriper det, i alla fall delvis, å då är det ju ett snäpp bättre än idag... :think2: :mrgreen:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Vet oxå att man skall tassa nätt kring den linjen på kullen men hur ska man då veta vilka vita linjer som man får korsa?

Är det så att depålinjer, ut å in, får korsas så länge man inte åker ut å in, men övriga linjer ute på banan får aldrig korsas? :think2:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

Fredrik Henriksson wrote:.... men hur ska man då veta vilka vita linjer som man får korsa?
Det finns nåt som heter förarsammanträde... ;)

Det är vanligt att du inte får korsa banans begränsningar om du anses vinna på det, tex gena i en chikan för att vinna eller försvara placering. På kinnekulle har linjen innan bron ritats om lite eftersom alla var över den gamla (och då för att vinna fart under bron naturligtvis), är man över den nya så tar man ut svängen ganska rejält.
User avatar
gokarting.nu
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 1248
Joined: Wed 06 Aug 2008, 19:36

Re: SSM 2009

Post by gokarting.nu »

Bra.
Då vet vi vad som gäller.

Mvh. Dåliga utgångars racing/Mattafaran.

PUSS!

Race 1 eller 2. Velodromloppet Karlskoga 2009.
Image
Andreas Halbig NB -98
Mer känd som
--Mattafaran-- edit: bilen känd som Mattafaran alltså.... Föraren känd som : Mr Spam.
Sponsor av: Vi som fattat att BoråsBildemontering skiter i sina kunder. Lurendrejerifirma!
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Re: SSM 2009

Post by Fredrik Henriksson »

Fan, du har ju hela bilen utanför den vita linjen Andreas! FUSK!!!!!!! :whip:
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Re: SSM 2009

Post by Niklas Falk »

gokarting.nu wrote:Race 1 eller 2. Velodromloppet Karlskoga 2009.
Just där så vann jag ingen placering, det är när jag försökte följa efter Mackans varvning i race 2, lite bildserie. Men hade jag tänkt på att få i rätt växel mellan tröskurvorna så hade det varit upp till funktionärerna/domarna att avgöra om det var fuskigt eller inte att ta platsen på det viset. Det viktigaste var att vi hade gott om luft mellan backspeglarna. :)
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Resultat efter deltävling 2 på Knutstorp 2009

Pos Nr Namn Poäng
1 92 Niklas Falk 28
2 99 Andreas Halbig 27
2 94 Fredrik Henriksson 27
4 98 Dennis Kullman 24
5 91 Per Hammarsjö 22
6 73 Hans Drangel 21
7 76 Robert Serwanski 12
8 77 Christoffer Waern 07
9 96 Magnus Pettersson 03
10 4 Bertil Thorsson 02
11 74 Andreas Karlsson 02
12 89 Magnus Claesson 01
13 97 Mats Lundin 01


Stämmer det den här gången?
Personlig reflektion.. Tycker poängsättningen funkar rätt bra som den är. Någon som har annan åsikt?
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Re: SSM 2009

Post by Dennis Kullman »

Per Hammarsjö wrote:Stämmer det den här gången?
Personlig reflektion.. Tycker poängsättningen funkar rätt bra som den är. Någon som har annan åsikt?
Jag har inte kontrollräknat, men jag håller med om att det verkar funka bra; det är ju kul att det är jämnt. :D
User avatar
Andreas E
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 2636
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:46
Location: Västerås/Centrum

Re: SSM 2009

Post by Andreas E »

Jag borde nog inte ha den ofantliga totalsumman 2 :wink: utan 1 eftersom jag inte hann få någon tid på Knutstorp innan bilen la av.

/Andreas K
Andreas Eckemark, medlem nr 5 och ordförande i MX-5 Racing Club.
Kör en svart NBFL som är en kompromiss mellan vardagskomfort och tävling i Standardklassen i MX-5 Cup.
User avatar
Per Hammarsjö
Posts: 1561
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:24
Location: Huddinge
Contact:

Re: SSM 2009

Post by Per Hammarsjö »

Det trodde jag du hann få!
Omröstning! Ska vi köra med deltagarpoäng eller kvaltidpoäng. Dvs ska det räcka med att släpa sin trasiga bil, betala startavgift och dricka vin i depån för att man ska få ett poäng?
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Re: SSM 2009

Post by Josen »

Härlig artikel i MSCC Bullentin Fredrik :up: - något lång kanske ;)
Insåg just du vägde 1007 kg på SSM ( inte dåligt för 1.8 med helbur !) ? Jag 1030 kg hmm kanske går att köra ännu fortare för nya ägaren :)
Joachim Osbeck - Roadsport B Lotus Elise S2 111 -> SPVM 2011 1:a, 2012 - 2:a, 2013 - 1:a
"If you can't go fast on 90hp, 900 won't help you"
- Bob Hall, Product Planner of the original Mazda Miata design team
Post Reply