Min växellåda låter väldigt illa men funkar. Tänkte skaffa en utbyteslåda innan det rasar. Passar alla 5-växlade lådor från NA och NB till min vagn?
Någon som har en OK låda till salu?
Vänliga hälsningar
Anders Pettersson
Medlem 171 från Sala
K: Växellåda NA 1,8 -94 [KÖPT]
K: Växellåda NA 1,8 -94 [KÖPT]
Anders Pettersson
Sala Medlem 171
Sala Medlem 171
-
- Medlem MX-5 Racing Club
Re: K: Växellåda NA 1,8 -94
Som Chriss skrev så passar 6 Växlad passar men! Du måste byta start motor och plåt krans mellan låda och motor
Anders nr82
Anders nr82
OK, tack.
Jag hoppas någon har en 5-växlad ligger. En del av er har väl bytt till 6-växlad och förhoppningsvis har någon en original över
Mvh
Anders
Jag hoppas någon har en 5-växlad ligger. En del av er har väl bytt till 6-växlad och förhoppningsvis har någon en original över
Mvh
Anders
Anders Pettersson
Sala Medlem 171
Sala Medlem 171
-
- Medlem MX-5 Racing Club
Jag har en fem växlad som ligger. I nyköpings trakten. Kan levereras till SSM ex vis?
Torbjörn
Torbjörn
Torbjörn Linderson
***KÖPT***
Läste på forum mx5nutz.com att det kan hjälpa att lossa lådan från PPF och höja upp den så mycket det går. Provade det och missljudet minskade men det låter fortfarande illa när motorn drar. Dock inte som tidigare när man släpper upp kopplingen i neutralläge. Det låter som om något lager är slut på ingående axel i lådan. Köpte i vart fall en reservlåda av en kollega här på forumet.
Tack alla hjälpsamma klubbkompisar
Läste på forum mx5nutz.com att det kan hjälpa att lossa lådan från PPF och höja upp den så mycket det går. Provade det och missljudet minskade men det låter fortfarande illa när motorn drar. Dock inte som tidigare när man släpper upp kopplingen i neutralläge. Det låter som om något lager är slut på ingående axel i lådan. Köpte i vart fall en reservlåda av en kollega här på forumet.
Tack alla hjälpsamma klubbkompisar
Anders Pettersson
Sala Medlem 171
Sala Medlem 171