S: CC-Båge (SÅLD!!)

Raceutrustning, reservdelar och övrigt miatarelaterat
Post Reply
Martin Wahlberg

S: CC-Båge (SÅLD!!)

Post by Martin Wahlberg »

Då det inte funkar att fälla cabben på min NB med glasruta pga bältessträvans placering (Funkar problemfritt på NA med plastruta) säljer jag bågen till självkostnadspris: 3000:-

Bågen är enbart skruvmonterad så alla förstärkningsplattor och sånt ingår, den är ej heller lackad!

Tänker köpa mig en likadan igen fast utan strävan monterad så jag kan laborera själv vart den skall sitta för att allt ska fungera!
Leverans kan ske inom 031-området!

Ring 0 7 0 - 7 5 5 8 6 8 9
eller pm:a

OCH DÅ VAR DEN SÅLD!!
Last edited by Martin Wahlberg on Fri 02 May 2008, 23:59, edited 1 time in total.
miataninja

Re: S: CC-Båge

Post by miataninja »

Martin Wahlberg wrote:Då det inte funkar att fälla cabben på min NB med glasruta pga bältessträvans placering
Sportvagnskonsult, se inlägget nedan, har bågar som passar NB med glasruta.
BRG 1.8 -94
Martin Wahlberg

Precis!
Och en sån skulle det blivit om jag hade vart ute i tid..

Men min vana trogen kom jag på detta väldigt sent och eftersom jag var tvugen att lösa bågfrågan rätt snabbt ringde jag CC och Bengt gjorde en båge som jag hämtade 3 dar senare vilket gjorde att jag hann få den i bilen innan licenskursen!

Anledningen att jag kommer välja CCn igen är ju naturligtvis att alla hål redan är borrade samt att jag vet hur man får i den och kan då lägga mellanskillnaden på tex R-däck istället!
peter dahlqvist
Medlem MX-5 Racing Club

Post by peter dahlqvist »

Jag gjorde precis som du planerar att göra nu. Alltså CC båge med bältesträvan löst. Om du kommer till årsmötet på Malmby så kan du se hur det blev på min NB. Jag tycker det fungerar tillräckligt bra.
/Peter
------------------------------------------------------
Peter Dahlqvist, Åkersberga (NA 1994 och NBFL 2001)
Martin Wahlberg

Det hade jag ju gärna gjort men jobbar dessvärre hela den helgen.. (å ännu mera typiskt eftersom man har tillräckligt med poäng på sitt Scandickort för gratis boende..)
Men du får gärna bidra med några bilder, antingen här eller via PM/mail!
Post Reply