SVKG Kinnekulle 20/4

Inbjudningar, bilder från träffar etc.
Post Reply
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

SVKG Kinnekulle 20/4

Post by Josen »

Jaha vi är några som hopppas på bra väder och kul körning.
Falken kommer att vaka över oss :lol:

Vilka är det här som kommer ?

Själv skall jag har förmånen att köra två bilar denna gången.
Farbrors BMW Grp N E46 skall provas/luftas. Skall köra den i mellan- passet och Miatan i full-farts passet.
Provar också Toyo R888, lite nya fjädrar, FM rails. Hoppa kunna komma ner på samma tider som förra året, Eller så kanske det går sämre :shock: Skit-samma skall bli kanon att få köra igen 8)
Fredrik 031 Lundberg
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 9
Joined: Sun 13 Apr 2008, 21:59
Location: Göteborg/Lerum

Post by Fredrik 031 Lundberg »

Jag har lyckats anmäla mig i alla fall! :D Är ju tradition, ju.
Men bara till fria åkningen - inget 60-mins i år...om man inte blir värvad med rejäl övergångssumma :wink:
Tar med mig storgrabben som passagerare, några varv med lite fart skall han väl få vara med om som passagerare...he-he. Ska bara få ordning på bilen.....

Antar att avfärd från götet måste ske vi 6-tiden? Bor ju numera i Lerum så då sparar man ju 10 minuter 8)

Nån som har koll på vädret?
Göteborg/Lerum
Medl.nr:01030; RTC 305; Röd NA -92/tan
US-mod, A-pkg, A/C, 14º BTDC, K&N filter, FM Stage 2 suspension, CC's HardDog replica OBS TILL SALU!!!

Fin-MIATA: Silver NC RC Sport -07
MSV: Peugeot 308 e-hdi 1.6
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Fredrik 031 Lundberg wrote:Nån som har koll på vädret?
Mulet, ca 10 grader och nära vindstilla. Nomexoverall, underställ och jacka på det blir nog alldeles lagom.
Synd att jag inte ha nån flammsäker brandoverall, extra brännbar varseljacka är ingen hit. :)
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Isärplockad bil... :( Sen så har inte kläderna kommit än heller...
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

HJÄLP :!: REDAN :shock: Tyckte att det kunde bli knappt med tid till Malmby.. Och Bankalaset som är årets höjdpunkt! Brukar inte detta vara senare vid nån storhelg? Och jag som i bästa fall får toppen till den vite på fredag.. :? :? Och inte har jag anmält mej :oops: Det går åt h.. :evil: eller hur är det om jag får ihop bilen åker ner utan föranmälan finns det nån chans att man får köra? Vårat lag blev ju 2:a förra året och man är lite revange-sugen 8) . Dessutom vill "Hotrod-Robban" som har min gamla svarta följa med om jag åker, hur går det: 2 st oanmälda?
De e mycke nu...
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Trevligt att se dig igen Fredrik L - jag trailar upp i år med en slö Åpel så jag kan inte hålla ert tempo

Synd Fredrik H /Magnus - kommer ju Kullen i sommar via klubben :)
User avatar
Niklas Falk
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 4049
Joined: Tue 26 Feb 2008, 23:44
Location: Fixhult

Post by Niklas Falk »

Det är knökfullt sen nån vecka (sista anmälning/betalning var redan 28/3...).

Kristi flygare brukar det alltid va, men i år sammanföll det med 1e maj, då en viktigare kund hyrt kullen i 4dagar.
Nästa år är det Kris flygare som "alltid" igen.

Jag får dämparna på tisdag...
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:Trevligt att se dig igen Fredrik L - jag trailar upp i år med en slö Åpel så jag kan inte hålla ert tempo

Synd Fredrik H /Magnus - kommer ju Kullen i sommar via klubben :)
Jag dyker också upp om jag fått ordning på bilen. Tänkte också testa på och traila upp. Kanske ska vi slå följe Josen? Beräknad avgång?
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Cyberoid wrote:
Josen wrote:Trevligt att se dig igen Fredrik L - jag trailar upp i år med en slö Åpel så jag kan inte hålla ert tempo

Synd Fredrik H /Magnus - kommer ju Kullen i sommar via klubben :)
Jag dyker också upp om jag fått ordning på bilen. Tänkte också testa på och traila upp. Kanske ska vi slå följe Josen? Beräknad avgång?
6.00 - 6.30 ? Två timmar upp utan strul ?
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:
Cyberoid wrote:
Josen wrote:Trevligt att se dig igen Fredrik L - jag trailar upp i år med en slö Åpel så jag kan inte hålla ert tempo

Synd Fredrik H /Magnus - kommer ju Kullen i sommar via klubben :)
Jag dyker också upp om jag fått ordning på bilen. Tänkte också testa på och traila upp. Kanske ska vi slå följe Josen? Beräknad avgång?
6.00 - 6.30 ? Två timmar upp utan strul ?
Usch ja, det blir tidigt. Vi kan höras via telefon angående detaljerna.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Oj vilken dag det blev ! :) :)
Finns massa att berätta och skriva om :)
Lite sammanfattat
Kanon-dag med massa körning och nya person-bästa för många. Imponerade av Cyberiod att nu vara snabbast ! Jag måste nu in i lättningsträsket och ställa in bilen till 100 % för att hänga med på tiondelar. Att bli frånåkt på rakan av en 1.6 med 20 k mil bådar ju gott för små-bilarna :) Tråkigt att det strulade till sig med motorn Henrik :(
Person bästa nu 1.03.72, (Cyberiod på 1.03.38 :shock:) börjar det gå riktigt fort nu. Spännade att vi kan ta dessa bilar till denna nivån. Kommer säkert lite roliga bildsekvenser på rejsa sen. Lite hårda avåkningar hör ju till nu ;)
Magnus Pettson
Posts: 466
Joined: Fri 29 Feb 2008, 00:07
Location: Finnerödja

Post by Magnus Pettson »

Ajajaj :!: Nu ligger man efter på alla plan: bil, körning, tider... :cry:
De e mycke nu...
User avatar
Fredrik Henriksson
Posts: 2412
Joined: Thu 28 Feb 2008, 12:15
Location: Bollebygd

Post by Fredrik Henriksson »

Magnus Pettson wrote:Ajajaj :!: Nu ligger man efter på alla plan: bil, körning, tider... :cry:
Vi jobbar väl på bilarna. :D men körning å tider får en annan nog värre med... :roll: Men d e ju d vi ska jobba på i sommar... :twisted: 8)
Varvtider 2008: Falkenberg: 54,3 | Kinnekulle: 1.04,6 | Knutstorp: 1.12,1 | Mantorp: 1.41,1 | Sturup: 1.14,5
Varvtider 2009: Falkenberg: 53,0 | Kinnekulle: 1.03,7 | Knutstorp: 1.10,5 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: 1.57.3
Varvtider 2010: Falkenberg: 52,5 | Kinnekulle: 1.02,4 | Knutstorp: 1.10,2 | Mantorp: --------| Sturup: -------| Anderstorp: -------| Gotland: 1.35,5 :burnout:
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Josen wrote:Imponerade av Cyberiod att nu vara snabbast ! Jag måste nu in i lättningsträsket och ställa in bilen till 100 % för att hänga med på tiondelar. Att bli frånåkt på rakan av en 1.6 med 20 k mil bådar ju gott för små-bilarna :) Tråkigt att det strulade till sig med motorn Henrik :(
Person bästa nu 1.03.72, (Cyberiod på 1.03.38 :shock:) börjar det gå riktigt fort nu. Spännade att vi kan ta dessa bilar till denna nivån. Kommer säkert lite roliga bildsekvenser på rejsa sen. Lite hårda avåkningar hör ju till nu ;)
Det var som f-n. :shock:
Själv bar jag sten till trädgården... har ju inga delar till bilen än... :cry:
Grattis till riktigt bra tider och en tydligen mycket lyckad dag. :D
Vad hände med Henrik's motor?
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:
Josen wrote:Imponerade av Cyberiod att nu vara snabbast ! Jag måste nu in i lättningsträsket och ställa in bilen till 100 % för att hänga med på tiondelar. Att bli frånåkt på rakan av en 1.6 med 20 k mil bådar ju gott för små-bilarna :) Tråkigt att det strulade till sig med motorn Henrik :(
Person bästa nu 1.03.72, (Cyberiod på 1.03.38 :shock:) börjar det gå riktigt fort nu. Spännade att vi kan ta dessa bilar till denna nivån. Kommer säkert lite roliga bildsekvenser på rejsa sen. Lite hårda avåkningar hör ju till nu ;)
Det var som f-n. :shock:
Själv bar jag sten till trädgården... har ju inga delar till bilen än... :cry:
Grattis till riktigt bra tider och en tydligen mycket lyckad dag. :D
Vad hände med Henrik's motor?
Jag vet inte riktigt ännu men den gick kanonfint under dagen fram till de sista varven på 60min. Då sjönk plötsligt vartiderna med några sekunder och motorn började kännas orkeslös. En titt i backspegeln på rakan visade att motoroljan passerade förbränningsrummen och tempgivaren vittnade om samma sak. Nu är det låg komp på alla cylindrar samt olja lite varstans. Tändkablarna hade smält fast i toppen! :shock: Det ryktades om en reservtopp i Halmstad. :wink: Vi kanske får ta ett snack? :roll:
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Topplockspackningen ?
User avatar
Dennis Kullman
Medlem MX-5 Racing Club
Posts: 840
Joined: Fri 29 Feb 2008, 12:26

Post by Dennis Kullman »

Cyberoid wrote: Jag vet inte riktigt ännu men den gick kanonfint under dagen fram till de sista varven på 60min. Då sjönk plötsligt vartiderna med några sekunder och motorn började kännas orkeslös. En titt i backspegeln på rakan visade att motoroljan passerade förbränningsrummen och tempgivaren vittnade om samma sak. Nu är det låg komp på alla cylindrar samt olja lite varstans. Tändkablarna hade smält fast i toppen! :shock: Det ryktades om en reservtopp i Halmstad. :wink: Vi kanske får ta ett snack? :roll:
Oj :shock:
Jodå, jag har en topp i reserv. Hör av dig om du behöver den.
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Josen wrote:Topplockspackningen ?
Jag skulle tro det. Frågan är hur toppen mår? Allt är demonterat nu förutom toppen. Jag saknade den sortens hylsa. Är det någon specialare kanske?

Oljan såg ok ut fast tämligen svart för att ha gått så lite. Och vattnet vad också fritt från olja. Vi får väl se vad som döljer sig under toppen. Ett ypperligt tillfälle att montera huvudströmbrytare i alla fall. Nu när allt är så lätt åtkommligt! Så du får hojta till om det passar någon kväll! :D
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

Dennis Kullman wrote:
Cyberoid wrote: Jag vet inte riktigt ännu men den gick kanonfint under dagen fram till de sista varven på 60min. Då sjönk plötsligt vartiderna med några sekunder och motorn började kännas orkeslös. En titt i backspegeln på rakan visade att motoroljan passerade förbränningsrummen och tempgivaren vittnade om samma sak. Nu är det låg komp på alla cylindrar samt olja lite varstans. Tändkablarna hade smält fast i toppen! :shock: Det ryktades om en reservtopp i Halmstad. :wink: Vi kanske får ta ett snack? :roll:
Oj :shock:
Jodå, jag har en topp i reserv. Hör av dig om du behöver den.
Jag vet mer i slutet av veckan. Jag hör av mig ifall det blir aktuellt.
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
PeO Jönsson
Posts: 15
Joined: Sun 30 Mar 2008, 18:20
Location: Skara

Post by PeO Jönsson »

Synd att det strulade på slutet - det gick ju alldeles utmärkt tidigare på dagen. Skoj att du och Josen är så jämna.

PeO
(som gillar att köra och kolla bilar på "Ringen" men inte vill montera båge i Miata'n). Inte en suck att övertyga hustrun om detta heller - eftersom det säkerligen skulle innebära mera bankörning.
SE '00
User avatar
Josen
Posts: 1543
Joined: Thu 28 Feb 2008, 19:35

Post by Josen »

Roligt att se dig PeO. Jag var inte hundra med i snacket innan 60 min, var lite fokuserad på tävlingen ;)
PeO Jönsson
Posts: 15
Joined: Sun 30 Mar 2008, 18:20
Location: Skara

Post by PeO Jönsson »

Josen wrote:Roligt att se dig PeO. Jag var inte hundra med i snacket innan 60 min, var lite fokuserad på tävlingen ;)
Inga problem. Jag förstår att det gäller att vara koncentrerad. Dessvärre blev jag tvungen att åka hem direkt efter målgången (gäster på gång) så jag fick aldrig riktigt klart för mig hur det gick i tävlingen.

Mest imponerande under dagen var nog annars den röda Lotus Europa'n (Modsport 1). 37-års erfarenhet bakom ratten.... Den gick stabilt runt 54 under tävlingen om jag förstod rätt och nytt personligt på 53 någonting tidigare under dagen. Det var ett osannolikt klipp i den bilen.

PeO
SE '00
User avatar
Cyberoid
Posts: 858
Joined: Mon 03 Mar 2008, 15:39
Location: Göteborg
Contact:

Post by Cyberoid »

PeO Jönsson wrote:
Josen wrote:Roligt att se dig PeO. Jag var inte hundra med i snacket innan 60 min, var lite fokuserad på tävlingen ;)
Inga problem. Jag förstår att det gäller att vara koncentrerad. Dessvärre blev jag tvungen att åka hem direkt efter målgången (gäster på gång) så jag fick aldrig riktigt klart för mig hur det gick i tävlingen.

PeO
Ja, det var roligt att träffa dig PeO, fast det var lite stressigt under dagen.

Tyvärr kom inte "Miata-laget" (med gästande Porsche 944:a) i mål pga mina motorbekymmer. Hur vi låg till innan dess vet ag faktiskt inte riktigt? Vi kvalade ju stenhårt och otaktiskt samt bjöd på diverse piruetter över Mohlins så det kan ju hända att vi inte direkt låg först. :wink: Men det var förbaskat roligt i alla fall!
-->Arrows<--
#86 Henrik Pihl
Modsport 3
Post Reply